Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ja, deze is zoooo gaaf! En hij is na de babytijd om te bouwen tot kasteel, echt super gaaf. En daarna kan ie gewoon gerecycled worden :heart_eyes:

3 likes

Weer een spenenvraag hiero!
Zoon is eindelijk zover dat hij zelf zn speentje kan pakken, maar doet dat ‘s nachts nog niet. Met als gevolg dat we er dus nogsteeds ‘s nachts meerdere malen uit moeten. Hij maakt geen enkel aanstalten, en ligt echt met zijn armpjes stokstijf naar beneden te brullen in zn bedje, zonder te zoeken naar zn speentje, terwijl het hem overdag en tijdens zn dutjes wel lukt om speentje weer zelf in te doen.

Hoelang duurde dit bij jullie? Ben die nachten zo zat

1 like

Heb je er al eens meerdere in bed gelegd? Ik kan me herinneren dat het hier ook heel lang duurde…

Ah top! En wat een leuk account is dat @Minnepin. Is het een aanrader om zo vaak te wisselen? Wij hebben helemaal niet zoveel speelgoed. Nouja dat komt vanzelf wel straks met haar verjaardag :sweat_smile:. Ik heb net wel geboden op een Ikea keukentje via marktplaats die ga ik lekker opknappen als de bouwmarkten weer open zijn. En de foamtegels worden vandaag bezorgd :partying_face:

@June88 haha ik kan me je stress heel goed voorstellen! Ik heb net de kerstboom weggehaald want in ons poppenhuis kon je niet eens meer normaal lopen met box en kerstboom en speelkleed :joy:

2 likes

Ik heb een vraag over de vluchttas.
Wat zijn handige snacks/eten om er in te stoppen? Ik kan me nu echt niet voorstellen waar ik op zo’n moment zin in zou hebben. Tot nu toe kom ik niet verder dan Snelle Jelle’s en (sport)drankje met isotone.
Iemand die handige tips heeft? Ik/mn vriend eten normaal gesproken alles.

Ik had er wat proteïne repen in zitten. Neem ook rietjes mee, tijdens de weeën kan je dan gewoon een slokje nemen, dan hoef je het glas/flesje niet zelf vast te houden (klinkt aanstellerig maar ik kon dat echt niet op dat moment).

1 like

Ik moet zelf nog bevallen maar heb oa: sportdrank, druivensuiker (voor snelle energie), cup-a-soup (als ik iets hartig wil), granenreep en lievelingskoekjes met chocolade. Wou iets hartig/zout en zoet. Je weet nooit welk moment van de dag/nacht je er terecht komt en hoe lang het duurt… ohja verder nog muntjes/kauwgom voorzien.

1 like

@Classique @Golden @Printemps
Dank voor jullie antwoorden! Hier kan ik wel wat mee

@Moon86 haha ja zul je zien dat je dus idd helemaal niets wilt. Liever teveel dan te weinig uiteindelijk natuurlijk. Jij ook bedankt!

1 like

Ja super leuk account! Ze deelt zoveel leuke sensory dingen. Ik wissel ook om de 1-2 week van speelgoed of zodra ik merk dat ze met bepaalde dingen niet zoveel doet. Merk wel dat ze daardoor het speelgoed leuk blijft vinden. Wij hebben veel te veel, maar we krijgen heel veel :sweat_smile:

Het restaurant is hier nu gesloten (Belgie) dus zou er wel rekening mee houden dat zomaar ergens aan tw geraken is op dit moment… dat is allemaal nu wat anders dan normaal. In ons ziekenhuis mag ook de partner niet zomaar binnen/buiten lopen bijvoorbeeld dus neem je best zoveel mogelijk mee…

Ik wissel niet zo “extreem” als haar (heb haar highlights ff doorgespit en ben haar ook gaan volgen) maar merk dus wel echt effect van het wisselen van speelgoed wat in de kast ligt en wat in de erker ligt. Wil de komende weken zolang de opvang nog dicht is daar wel wat meer in gaan rouleren, zodat het hopelijk leuk blijft thuis :upside_down_face:

1 like

Ik ben beiden bevallingen heel misselijk geweest (bij K. echt spugen ook, nu gelukkig niet) dus vond cola (meteen open zetten dat de prik eraf gaat) en iets droogs zoals beschuit of bv van die dunne crackertjes fijn.

Verder had ik een fijne drinkfles met een rietje erin bij voor water, dextro, appelsap, lolly’s en ligakoeken. Hier in het ziekenhuis kwam de gastvrouw gewoon langs. Eten en drinken voor mij was inbegrepen, voor mn man niet die moest betalen. Als we iets extra’s wilden konden we op een belletje drukken voor de gastvrouw. Ik was wel opgenomen, weet eerlijk gezegd niet hoe het zit als je met je eigen vk bevalt. Hier geen automaten op de gang.

@anon18050057 ah oké, dan is het dus nog even doorbijten
Meerdere spenen liggen er idd al. En speendoekje die letterlijk op zn buik liggen met het speentje dichtbij. Maar in de loop van de nacht vallen die van zn buikje af, en dat zelf zoeken doet hij nog niet…
Thx, ik kijk het nog even aan en anders verbrand ik die speen ritueel…

1 like

Ik heb in het ziekenhuis niks meer gegeten, had ik echt geen behoefte aan. Wel water met een rietje gedronken, dat is inderdaad handig! Toen ik nog thuis was heb ik wel nog een bakje Gü cheesecake en een banaan gegeten trouwens. In mijn vlucht mats zaten oa een zak notenmix, ontbijtkoek, pringles en Chocolade. Daar heeft mijn man flink van gesnackt na de bevalling :slight_smile:

Sorry ik heb het al vaker gevraagd afgelopen dagen maar herkent iemand dit? Baby (halfjaar oud) is sinds een paar dagen hysterisch zodra je haar in haar eigen bedje ligt. Pak je haar weer op of leg je haar naast je, slaapt ze direct want ze is doodop. Maar overleggen, hoe vast se ook lijkt te slapen, begint ze te krijsen en raakt ze overstuur. Ik weet zo langzamerhand echt niet meer wat ik moet doen, ik jank gewoon met haar mee. Is dit de fase van verlatingsangst of moet ik langs een dokter omdat ze misschien pijn heeft? Overgsag wegleggen op een speelkleed gaat probleemloos, enkel haar bedje is ineens een probleem. Tot drie dagen geleden sliep ze min of meer altijd in haar bedje.
Al geprobeerd: stevig vasthouden, blijven praten/zingen, lampje aan/uit. Ik vind het zó zielig voor haar.

Jawel, ik dacht alleen dat ze er net één achter de rug had haha. Ik worstel ook enorm met die weken (ze is prematuur en ik heb het gevoel dat ze met zowel haar echte als haar gecorrigeerde leeftijd overal precies buiten valt, terwijl die sprongetjes best ‘stipt’ zijn geloof ik. Ze heeft nu inderdaad drie nachten tussen ons in geslapen, dat ga ik straks ook maar weer doen denk ik. Ik vind het vooral zielig voor haar omdat ze overduidelijk zó moe is, maar dan neem ik haar toch weer mee naar beneden omdat ik zelf om half 7 nog niet in bed ga liggen.

Draagzak helpt wel inderdaad, box niet.
En klopt, je moet uitgaan van de gecorrigeerde leeftijd eigenlijk maar haar ‘sprongetjes’ (althans, wat ik vermoed) lijken altijd net drie weken eerder te komen. Komt wel goed hoor, het is gewoon zo zielig om te zien. Dankjewel voor je snelle reactie!

Pfff ik had echt een mental breakdown, normaal neemt mijn vriend het dan wel over maar zijn lontje is nog korter dan dat van mij momenteel. Ik ga ook even de huisarts bellen morgen want ze heeft nog steeds koorts/verhoging. Frustrerend ook voor jou! Hopelijk gaat het snel beter.

@Roggebrood naar hè. Tot drie dagen geleden ging ze altijd om half 7 naar bed en dat ging best prima. Ik moest er dan wel naast blijven zitten inderdaad en haar handjes stevig vasthouden maar als ze sliep, kon ik wegsneaken en sliep ze in elk geval de avond door. Nu ligt ze weer bovenop mijn vriend te slapen en ik leg haar straks tussen ons in. Sterkte ook voor jou!

1 like

Ik herken dit zelf nog met onze N van 11 maanden. Die sliep eerst prima in haar eigen bed. Nu valt ze nog steeds gewoon goed in slaap maar na een aantal uur. Soms al na 2 maar soms dus ook pas om 3u ‘s nachts wordt ze helemaal overstuur wakker. Knuffelen en terugleggen werkt dan ook niet. En ook hier valt ze vaak binnen no-time tussen ons in in slaap. Ik hoop maar dat het een fase is en dat ze snel weer de hele nacht in haar eigen bed slaapt.

Ohja. Maart is het hopelijk terug meet normaal inderdaad :blush: