Weet niet of je de tip nog nodig hebt, maar je lichaam neemt ijzer beter op icm vitamine C. Dus bij je vlees bijvoorbeeld een glas sinaasappelsap drinken.
Yes heb ik idd gedaan steeds thanks!
Er zijn twee soorten ijzer. Het ijzer in dierlijke producten heeft een soort bescherm laagje, daardoor wordt het door externe factoren niet tot nauwelijks beïnvloedt.
De ijzer uit plantaardige levensmiddelen heeft dit laagje niet. Deze wordt negatief beïnvloed door onder andere caffeine en rode wijn. Maar de opname wordt ook positief beïnvloed door vitamine c.
Dus havermout met sinaasappelsap, en er niet direct een kop koffie bij drinken. (half uurtje wachten)
Ooh dat van die koffie wist ik niet, thanks! Nou drink ik dat momenteel niet (totaal nog geen trek in) maar goed om te weten voor als ik het wel weer ga drinken
Iemand gaf hier de tip om Biglittlefeelings te volgen op instagram en ik vind ze echt geweldig! Ze hebben nu ook een gastoptreden in de podcast Raising good humans. Aanrader! Het gaat allemaal om hoe je met peuters en kleuters moet omgaan.
Hoeft geen sinasappelsap zijn natuurlijk, je kunt er ook een mandarijn of een stuk rode paprika naast eten. Het gaat in dit geval alleen om de vitamine c
Ik wordt echt helemaal gek van L. met verschonen. Ze wil niet meer liggen, draait zich gelijk om en probeert te staan. En dat lukt nog niet heel stabiel. Een luier aantrekken is echt een chaos. Ze zit te giebelen en dan weer te huilen en het is zo’n strijd om die luier aan te krijgen. Hoe doe je dit in godsnaam?!
Tijd voor luierbroekjes? (zo ja welke zijn aan te raden? Of is dit normaal en moet ik er aan wennen?
O dit is zo herkenbaar. Hier werkt af en toen een speeltje geven wat op dat moment ‘nieuw’ is, maar 9 van de 10 keer draait ze zich om en kruipt ze weg. Is echt een klusje voor 2 personen geworden.
En als ik dan toch alleen ben duurt het een kwartier, flans ik op goed geluk terwijl ze half staat die luier er omheen en dan plak ik hem daarna recht. En als ik mazzel heb piest ze in het proces nog even over me heen.
Dus hier geen tips helaas maar wel herkenning.
Toen wij deze fase hadden (met name buiten de deur was het drama en moest je echt met 2 man zijn) zijn we idd luierbroekjes gaan gebruiken. Wij gebruiken pampers babydry en zijn toen die broekjes gaan gebruiken. Nadeel is wel dat om die aan te doen alles uit moet (je kunt ze wel openscheuren) maarja als anders de luier niet goed zit en doorlekt kan ook alles uit
Ik geef haar steeds wat in haar handen. Boekje, potje sudocreme, een deksel, knuffel wat er ook ligt in de buurt. Soms mijn telefoon.
Het is echt een strijd soms. Ik wissel gewone luiers en luierbroekjes af.
Thanks allemaal, ik ben dus niet de enig! Misschien stom ,maar ik heb dat soms echt nodig om te horen. Ik haal ook van alles erbij als afleiding, maar sinds mevrouw wil staan is dat niet meer genoeg Ik heb nog een hele voorraad gewone luiers, die ga ik eerst opmaken en als het nog steeds lastig is dan maar eens broekjes proberen. En hopelijk gaat ze dan ook wat steviger staan.
Ik geef/gaf bv, maar naar de opvang hebben we altijd maar 1 flesje gebruikt. Gewoon iedere avond in de vaatwasser. Maar ik snap dat als je vanaf te begin kv geeft, je wat meer flessen nodig hebt.
Wij hadden geloof ik 8 Difrax en 2 Dr Brown, maar wel voor 2 baby’s uiteraard
2 thuis en 1 op de opvang
Iemand de tip voor rode schrale wangen. Ik smeer me rot met allemaal crèmes maar hij kwijlt momenteel best veel en de speen werkt ook niet mee.
Ze zijn vandaag weer knalrood
Dat natte is kwijl
Vast al geprobeerd, maar ik smeer er altijd na het badderen billenzalf op zn wangen van VSM met calendula. M kwijlt ook weer als een malle door nieuwe tandjes en het is het enige wat helpt hier. Zo sneu die schrale wangetjes!
Klopt dat smeer ik er ook op
Hier werkt cetomacrogol crème goed tegen rode, schrale wangen. Kan je veilig vlakbij de mond smeren, is niet erg als ze dat in hun mond krijgen.
De drogist dacht dat het ook wel eens een schimmeltje kon zijn.
Ohja, geen idee, ben geen dokter. Alleen ervaring met rode, schrale plekken