Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik zou ook even Lipikar proberen als calendulanzalf niet werkt. Sinds kort in huis nav tip van Ovenschaal en fijn spul.

En anders miss ff foto naar de huisarts sturen om een schimmel uit te sluiten?

Ik gebruik uierzalf of wind en weer balsem (ofzo iets) van weleda. Maar voornamelijk uierzalf.

Die heb ik gehaald net en een schimmelcreme om te kijken of dat het is.

Heeft iemand ervaring met de Hevea flessen? Ik heb deze met de slowflow speen, maar mijn dochter van 2 maanden drinkt hem super snel leeg. Echt binnen 5 minuten een fles van 120 weg, hierdoor krijgt ze uiteraard krampjes. Is dit bij anderen ook zo?

Het ging hier van de week al over speelhoekjes. Ik ben nu alvast aan het bedenken wat straks leuk is.

Hebben jullie ook een zitplekje in de speelhoek? Dus een tafeltje/bureautje met een stoel. En maken jullie kindjes er ook veel gebruik van?

Maar ik voed eigenlijk alleen maar live, flesje is alleen voor als hij toevallig net wakker word als ik boodschappen aan het doen ben ofzo.

1 like

Hebben jullie aanraders als kadootje voor een baby die 6 maanden wordt? Zoontje van een vriendin is bijna 6 maanden en ze begint dan ook met vaste voeding introduceren, dus iets van een boek ofzo daarover misschien?

Hier was de stapeltoren van IKEA vanaf dat moment favoriet: https://www.ikea.com/nl/nl/p/mula-set-vormpjes-60294877/p
Echt een topding voor weinig geld: bakjes vastpakken in het begin, tegen elkaar timmeren, toren omgooien, bakjes in bad (zitten gaatjes in), bakjes in / uit elkaar halen. Grote hit!
Of de vormenstoof van Fisher-Price die @Bathwater laatst postte: https://www.wehkamp.nl/fisher-price-babys-eerste-blokken-232333/?MaatCode=0000&gclid=CjwKCAiA57D_BRAZEiwAZcfCxe6jWiFTs7SqCedwKcuDJJCQ5vCvDh1Af-KruGmh7KeWnBV3sZa62RoCUREQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Qua boeken over eten, bedoel je dan een kinderboekje of iets informatiefs voor de ouders?
Anders is misschien een kinderbestek of leuk vakjesbord een idee voor het eten?

2 likes

Slabber van Mushie! Echt super fijn, wij gebruiken hem al ruim een jaar bij iedere maaltijd. Je kunt hem afspoelen, kan in het bovenste rek vd vaatwasser en de bak is gewoon nog stevig en de slabber heeft nog weinig geleden.

(Kan me zo voorstellen dat als de baby al bijna 6 maanden is ze al een idee heeft hoe ze dat wil gaan introduceren / zelf al een boek aan heeft geschaft)

1 like

Weet iemand hoe lodger valt? Wil eigenlijk nog zo’n buitenpakje kopen maar twijfel over de maat.

Mijn zoontje wordt bijna 1, en ik ben aan het twijfelen of we een wobbel voor hem zullen kopen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is de wobbel leuk of overrated?

Ik zou wachten tot hij iets ouder is, dan wordt het denk ik leuker en iets minder vingers en tenen overal onder. (En dan later nog een keer nadenken of het bij je kindje past haha, want de mijne vindt er met 3,5 nog steeds niet zoveel aan)

2 likes

Goedemorgen! Wij willen in de zomervakantie graag een paar dagen (6/7/8) naar een all inclusive hotel met ons kind van 1,5. We gaan daarna al 2 weken naar een camping, maar het lijkt me heerlijk om even nergens aan te hoeven denken.

Hebben jullie tips voor een betaalbaar (€800pp) all inclusive hotel wat ook leuk is voor kinderen? Denk aan kinderzwembad/speeltuin. Liefste in Spanje/Portugal!

Oh, dat is een hele goede tip. Thanks! Gaan we voor nu kijken naar iets anders :slight_smile:

1 like

Tot welke leeftijd dragen jullie de kleine in een draagzak? L is 15 maanden en ik vind het dragen best zwaar worden. Ze lijkt inmiddels ook wel een beetje te groot voor de Artipoppe, maar echt stukken wandelen lukt nog niet. Ik twijfel om te investeren in een wat duurdere buggy en de Artipoppe te verkopen of te kijken naar een grotere zak.

Ik heb er een gekocht een aantal jaar geleden. Ik werk als Gastouder. Twijfel of ik hem het geld waard vind. Hij ligt er ook heel vaak maar. Nu vind mijn eigen zoontje het wel best leuk.
Ik heb de standaard met vilt. Deze vilt gaat helaas wel behoorlijk pillen.
Vanaf 1,5 kan er wel mee gespeeld worden.

Een ballenbakje vind ik trouwens ook een tip. Hij vind dit geweldig. Ook voor de eerste verjaardag gegeven.

1 like

Ik vind de 1e verjaardag zo lastig voor een goed cadeau.
Wij hadden voor de oudste een loopfiets gekocht, die is hij pas met anderhalf gaan gebruiken.
Van mijn zus kreeg hij een wobbel. Die vond hij nooit interessant. De jongste klimt er nu misschien 1 x per week op ofzo, maar kijkt er verder ook niet naar om. (Hij is bijna anderhalf nu).
Voor de oudste hadden we ook een keukentje met zijn 2e verjaardag gegeven. Die hebben we tijdje terug naar beneden gehaald voor de jongste, maar die vind dat totaal nog niet interessant.
Volgens mij kan je voor de 1e verjaardag nog het beste gewoon een lege doos of een rol inpakpapier geven. :confounded:

3 likes

Ja of een banaan :joy: echt, je moet z’n koppie zien als ik die voor hem schoon maak

2 likes

O. kan sinds een twee weken kruipen en we moeten nu ons huis babyproof maken. Wat zijn fijne traphekjes die met makkelijk met een hand te openen zijn?

En van het consternatiebureau moeten we een mat onderaan de trap leggen omdat we tegels hebben onderaan de trap. Dit voor het geval we per ongeluk het hekje open laten staan :sweat_smile:
Hebben jullie dat? En wat voor antislipmat zou fijn zijn onderaan de trap?

1 like