Ja dat was ook mijn eerste reactie. Maar toen ging ik toch weer twijfelen
Ja hoeft ook niet een hele dure te zijn hoor, maar wel een buggy die mee kan naar het bos. Die van mijn schoonmoeder is net iets te gammel, maar wel prima voor de dagen dat ze daar is. Ik wandel elke dag met de hond en kleine door het bos en park. Even kijken wat er allemaal 2e hands te vinden is.
Wel jammer hoor, ik vond het altijd zo lekker als ze tegen me aan sliep.
Wij droegen K. rond die leeftijd met name nog op de rug of heup. Heup met ringsling voor korte stukken (bv even op de fiets het dorp in en dan in kruidvat in dat ding zodat je je handen vrij hebt en ze niet overal aan zat in de winkel) en langere stukken op de rug mer de draagzak.
Buggy is wat lichter dus neem je makkelijker mee. Maar loopt ook minder fijn.
Wij hebben de buggy op vakantie gebruikt. In Nederland gewoon de kinderwagen, vond het anders zonde van het geld.
Wij hebben een paar maanden geleden een buggy gekocht omdat dat zitgedeelte te klein werd (ze is ook al 2) en we best vaak langere stukken wandelen, te ver voor haar om te lopen.
Onze buurvrouw stopt haar Kekk k2 go buggy (lijkt op de yoyo) in haar fietstas en kan dan met haar kind naar het centrum fietsen en dan met hem verder wandelen en winkelen. Buggy is verder ook handig voor achterin de auto
Zijn er hier mensen die er bewust voor gekozen hebben om te stoppen met de fles ‘s nachts? R is 1,5 en wil nog steeds 2x per nacht een flesje, maar ik vind het wel tijd om te stoppen. Ook als ik online lees dat het slecht is voor de tanden enzo. Zelf zitten we te denken om de melk gedurende een week langzaam aan te lengen met water, of ja minder melk erin te doen dus. Heeft iemand dit geprobeerd? Of cold turkey? Ben benieuwd, vind dit best spannend namelijk
Wij gaven pap voor over de nacht en had hij geen flesjes meer over de nacht nodig. Pas om zes uur weer.
Bij mijn oudste zijn we met 1.5 cold turkey gestopt (ook omdat ik weer zwanger wilde worden). Daarvoor idd aangelengd met water steeds maar hij bleef wakker worden voor de flesjes dus dat werkte niet echt. Ik vond het wel verschrikkelijk om te doen trouwens, maar het was wel in 3 nachten gefixt (waarvan de eerste het ergst was). Ik weet nog dat ik toen met tranen in m’n ogen tegen mijn man zei, straks heeft hij echt honger. Zei hij heel droog, dan gooi je toch een boterham in z’n bed? Dus dat hebben we toen gedaan en toen werd mijn zoontje toch een partij boos haha. Dus geen honger, gewoon stubborn.
Mijn dochter is nu bijna 16 maanden en krijgt om 22u nog een flesje, eigenlijk wil ik die er ook af maar geen energie voor.
Volgens mij is het bij ons wel vooral door gewenning, want soms pakt hij z’n fles aan, neemt 1 slok en gaat dan bovenop z’n flesje liggen haha. Dus ik denk eigenlijk dat pap niet eens nodig gaat zijn…
@Hallows Hahaha ik lach hardop om de boterham. Werkte het, ging ie doorslapen daarna?
Oh haha. Wij hebben ook altijd een fles water in z’n bedje liggen! Nu nog steeds. Hij is 4.
Ja, tweede nacht heeft hij nog een uurtje gehuild (wel af en toe troosten hoor) en macht erna nog half uurtje en toen sliep hij door!
Ohh een uur zou ik echt zoooo moeilijk vinden. Maar hoop vooral dat m’n man het kan. Ik las in mijn dagboek dat ik vorig jaar op deze dag gestopt ben met borstvoeding dus ik vind het wel een goed idee om hier nu ook mee te stoppen haha.
@June88 Wil de avondfles er nog wel in houden maar dan iets anders, dat hij er niet meer mee in slaap valt maar op schoot bij een verhaaltje en dan erna nog even tandenpoetsen.
Zo hebben wij het ook gedaan, gewoon geprobeerd en het ging goed. Al was ze toen wel iets jonger, net voor ze één was geloof ik.
Dat kan natuurlijk ook nog! R vindt het wel echt niet cool als je hem dat flikt ‘s nachts haha, maar ik ben bang dat ie pech heeft. Man wil cold turkey proberen
Hoe heb je dat toen gedaan, gewoon borstvoeding gestopt en in plaats daarvan een flesje als hij 's nachts wakker werd?
Mijn dochter is nu tien maanden en elke nacht nog minimaal één keer wakker voor borstvoeding. Daar wil ik eigenlijk ook wel vanaf, maar tot nu toe zijn we te lui om ermee aan de slag te gaan. Eigenlijk zou ze het niet meer nodig hebben, dus zou cold turkey denk ik beter zijn dan het vervangen door een flesje… Ik heb nog steeds de hoop dat ze vanzelf wel door gaat slapen als ze eraan toe is en ik de borstvoeding dan kan stoppen
Geef je overdag nog bv? Ik gaf met 12 maanden alleen nog ‘s nachts en toen was de productie op een gegeven moment zo afgenomen dat ze op een nacht opeens niet meer wilde aanhappen. En dat was de laatste keer, vanaf toen steeds vaker doorslapen (en af en toe nog flesje als ze blijft huilen).
’ s Nachts en de eerste voeding 's ochtends nog bv, middag en avond flesje kv. Zou wel kunnen beginnen met ochtend ook kunstvoeding. Eens kijken wat dat doet voor de productie.
Ik heb inderdaad ook de ochtendvoeding als laatste vaste bv afgebouwd, toen nog een maand alleen nacht en toen was het gebeurd. Dus kans dat het bij jou ook zo loopt!