Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik ben rond de 11 maanden cold turkey gestopt met nachtvoedingen (ze dronk sochtends en savonds nog bij me en toen weer 1-2x snachts). En heel eerlijk, was zwaar en doorbijten. Denk dat ik die 2-3 weken qua nachten echt de zwaarste vond van de afgelopen 1,5 jaar. Het was ook rottiming, want kwamen ook kiezen door en ze sliep weer rommelig snachts. Maar door nieuwe zwangerschap deed het mij zoveel pijn snachts, het ging echt niet meer. Hebben alles geprobeerd; gekolfde melk, gewone melk, pap, water maar ze wilde niks. Ook papa mocht haar niet troosten, dan werd ze nog bozer. Vond die periode heel zwaar, echt drama geweest snachts (1-1,5u gillen en krijsen rustig 2-3 keer per nacht) en voelde me zo schuldig. Toen ik op het punt stond dat ik tegen mn man zei ik trek het echt niet meer, was het over.

Sindsdien geven we haar we een beker water mee naar bed, want werden wel eens wakker dat ze dorst had in de nacht, Soms is die beker sochtends leeggedronken, soms niet. Daarna is ze trouwens zelf overdag de bv af gaan bouwen, ochtendvoeding vrij snel en avondvoeding is ze rond 14,5 maand mee gestopt maar was de laatste weken al meer een paar slokjes en als ik er dan ‘s avonds niet was als ze naar bed ging was het ook prima.

2 likes

Het voelt als een hele obvious stomme vraag, maar ik stel hem toch :joy: Waar drogen jullie je kind/baby mee af na bad of douche?

Onze Z gaat vaak met papa mee onder de douche. Ik leg dan een handdoek over mn schouder en pak hem aan van mn man. Dan sla ik de uiteinden van de handdoek om hem heen, en neem ik hem mee naar de commode om hem verder af te drogen en aan te kleden. Inmiddels is Z bijna 1 jaar en aardig wat gegroeid. Hij past dus niet meer echt in een handdoek. Een bad cape is ook te klein om echt om hem heen te wikkelen. Maar als ik niks om hem heen sla, vind ik het zo koud voor hem als we de badkamer uitkomen. Een grotere (bad)handdoek zou natuurlijk kunnen, maar die is dan gelijk zo groot en zwaar. Een badjas moet ik echt aantrekken, en lijkt me daarom onhandig. Wat is jullie ervaring? Zie ik een optie over het hoofd?

Ik vind een grote hydrofiel handig.

1 like

Oh, ja dat kan ook nog natuurlijk. Geen seconde aan gedacht. :woman_facepalming:t3: Wel groter, niet zo zwaar. Heb er eentje, maar dan koop ik daar gewoon wat van bij. Thanks!

Ik gaf dan wat water en als hij dat niet wilde maakte ik een flesje van 50 cc.

1 like

Ik doe met 3,5 jaar nog steeds met XL hydrofiel. Rest van het afdrogen met een kleine trouwens, nog altijd een baby hahah

1 like

Mijn kindje is bijna 13 maanden en hij slaat ons de hele tijd in ons gezicht of waar dan ook. Wij zeggen dat het niet mag en doen voor dat hij moet aaien. Dat gaat even goed en dan slaat hij weer, als hij door blijft gaan dan halen we hem weg.
Deden jullie kindjes dit ook en wanneer is deze fase voorbij? En nog andere tips hoe je dit het beste aan kan pakken

1 like

T heeft dit ook gedaan ja.
Ik zei nooit dat het niet mag maar wat wel mag. En dat dan samen. En benoemden wel dat het au deed.

Als hij door ging zette ik hem op de grond. Niet als straf voor hen, maar als grens voor mij. Ik wil niet geslagen worden, en dan loop ik weg uit de situatie of zet hem dus weg. Bijv als we op de bank zaten en hij doet dat:
1e keer: “T mag aaien, slaan doet mama au. Dat is niet fijn. ” - samen aaien
2e keer: same
3e keer: van de bank afzetten op de grond op z’n billen.

1 like

Hier doet Z (12 maanden) het ook al een tijdje. We proberen rustig te zeggen dat hij niet mag slaan (auw), maar zachtjes moet doen (zachtjes, lieeeff). Soms pak ik zijn handje om hem te helpen te ‘aaien’. Ik merk nu dat hij dat soms ook probeert, maar in zijn enthousiasme lukt dat hem niet altijd en slaat hij. Als hij niet stopt na twee aanwijzingen haal ik hem weg bij mijn gezicht, net als @Fishing doet.

1 like

Nou wat heet cold turkey, ik heb het toen zo afgebouwd dat ik nog maar 1 of 2 keer per dag de borst gaf :slight_smile: En toen op 1 januari ben ik helemaal gestopt en zijn we hem inderdaad flesjes gaan geven en ik moest nog een tijdje een klein beetje kolven tegen de druk haha.

Wish us luck trouwens, want onze eerste nacht cold turkey zonder melk gaat beginnen 🥲

@DelilahBard waarom neem je hem van de badkamer mee? Wij drogen altijd daar af en kleden hem aan, dan krijgen ze het ook niet koud! Gewoon met een normale handdoek dus

Wij hebben een hele kleine badkamer, met geen ruimte om Z ergens neer te leggen/zetten. Dan zou ik het mezelf heel moeilijk maken om hem daar aan te kleden :sweat_smile:

Oh oké, ja logisch dan :smiley:

1 like

Dat deed die van mij ook incl. bijten. Dat heeft een paar maanden geduurd geloof ik. Als hij het deed zeiden wij altijd duidelijk dat het niet mag want dat is au voor mama of papa. En inderdaad zeggen wat wel mag: kusjes en aaien.
Hij is inmiddels 20 maanden en zal het gelukkig niet meer in z’n hoofd halen dus het gaat inderdaad voorbij :smile:

1 like

Ik ben nog op zoek naar leuke baby mutsjes voor newborns (april) heeft iemand nog tips voor leuke merken? Alle reguliere babysites zoals Prenatal heb ik al bekeken.

Even een polletje omdat ik me afvraag of we iets geks doen tussen de middag haha.
Als dreumes/peuter het middagdutje gaat doen, dan;

• Gaat kind met de kleding van die dag de slaapzak in
  • Krijgt kind een pyama aan

0 stemmers

Broekje gaat meestal uit en slaapzak zonder mouwen.
Als trui met capuchon is gaat die ook uit en dan in romper en slaapzak. Overdag is het toch warmer in huis.

1 like

Wij passen ook weleens wat aan op die manier maar kleden nooit om naar volledig pyama eigenlijk.

1 like

Ik ben benieuwd hoe dit ging, want ik heb net in Wat je even kwijt wilt beschreven hoe het vannacht ging en dat was echt vreselijk :cry: we failed miserably

Wij leggen hem gewoon in zijn kleding (zonder slaapzak) in bed onder de deken.

1 like

Ah, ik dacht dat je bedoelde dat je vorig jaar gestopt was met bv als nachtvoeding, maar volgens mij bedoel je dat je toen gestopt was met bv in het algemeen.
Was even helemaal gefocust op de nachtvoeding en mijn eigen probleem :see_no_evil:

1 like