Wij hebben onze kinderwagen nieuw gekocht omdat die ik wilde niet op marktplaats stonden en er toen een best goede aanbieding voor de hele set was inc regenhoezen en adapters (€500,-). Verder box en bedje ook nieuw. Ik beet vroeger altijd in die dingen en vond het idee dat een vreemd kindje dat had gedaan en K. dat dan ook ging doen beetje vies. En had geen zin om al die spijlen te schuren en verven. (Overigens heeft K. haar bedje flink afgeknauwd inmiddels). Commode en schommelstoel ook nieuw, beiden wel 2e hands gekeken maar kon niet vinden wat ik in mn hoofd had. Draagzak/doek ook nieuw, maar die kun je prima wassen dus niet per se nieuw nodig
Kinderstoelen (tripp trapp), tummy tub + frame + badje, maxicosi met basis + autostoel K. in mn man zn auto (via iemand die we kennen) allemaal 2e hands en ook aantal speelgoeddingen (via vinted bv). Voor K. wel veel kleding nieuw, maar op de zomerdingen in kleine maatjes na draagt R. dat nu. De nieuwe dingen in de kast van R. komen voor 75% via Vinted. Slaapzakken ook grotendeels 2e hands, van een vriendin gekregen of via vinted/marktplaats. Net als bewaarflesjes ed voor de borstvoeding. Kleding die K. momenteel draagt is ook een mix tussen nieuw en 2e hands. Zeker die kleine babymaatjes leiden weinig en op vinted ook veel niet gedragen dingen.
Ik zou zeker voor badje ed 2e hands kijken. Zo’n set met standaard, badje en tummy tub gaat vaak richting de €100,- en voor €20-€30,- heb je ze via marktplaats. Is allemaal plastic dus super goed schoon te maken. Als je borstvoeding wilt geven staan die bewaarflesjes vaak voor een habbekrats op marktplaats, kun je gewoon uitkoken. Ik gebruikte die om in te vriezen maar ook voor mee naar de opvang. Ze kreeg dan haar drinkfles mee met de eerste voeding erin en dan de volgende voedingen in een bewaarflesje per voeding.