Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Super leuk! Kreeg ook een foutmelding, maar je vind ze meteen als je nikki smits en luiers op bol ingeeft.

Goede prijs ook voor de 10 pack. Ik had er zelf maar 5, bij een volgend kindje (hopelijk is het ons gegunt) wil ik er wel een paar extra. Dan slijten ze ook minder snel

1 like

Yes danku!

1 like

Werd er bij jullie ook zó extreem gekwijld bij het doorkomen van de achterste kiezen? Voor het eerst hebben we echt weken flink zure doorlek luiers gehad (als in iedere poepluier lekte door, 2-4x per dag). Dat is sinds 2 weken over en we voelden ook dat de puntjes door zijn. Maar nu is ze dus sinds een dag of 3-4 extreem aan het kwijlen. Niet een beetje, maar niveau ieder uur een kwijlslab compleet doorweekt. En knalrode wangen.

@Anna88 hele toffe printjes. Zie ook 2 hele toffe posters, leuke inspiratie voor als we gaan verhuizen!

1 like

Ja :slight_smile: https://www.etsy.com/shop/NikkiSmits (Oh zie dat de luiers daar nu ook op staan)

1 like

Eten of cadeautjes. Terwijl aandacht denk ik het belangrijkste is. Maar snap het eten ergens ook wel hoor. Met kerst of verjaardagen heb je ook als ‘verwennerij’ eten, maar als opa en oma iedere week oppassen is dat verwennen met eten wat mij betreft echt niet nodig.

Rond de 4 maanden is jouw K. nu toch? Hoort ook een beetje erbij dan, maar kan ook tandjes zijn idd!

En wat @Ovenschaal zegt, kwijlslabjes inslaan die ook nog beetje leuk zijn :wink: zeeman en h&m hebben ook leuke als die weer open zijn :slight_smile:

1 like

Ah wat super schattig!

Hebben jullie aanraders wat betreft 2dehands dingen kopen voor een baby? Zoals een box of kinderwagen? Of wat je juist absoluut nieuw zou kopen?

Ik lees veel dat mensen achteraf zeggen dat het prima 2dehands had gekund maar toch dus in eerste instantie alles nieuw kopen.
Staat zoveel op marktplaats/vinted ook :sweat_smile:

Ik ben helemaal pro dingen tweedehands kopen voor de baby. De box, commode en een deel van de kleertjes hebben wij tweedehands gekocht. Ik zou een autostoeltje wel nieuw kopen ivm de veiligheid na een ongeluk tenzij je hem van iemand overneemt die je vertrouwd en waarvan je zeker weet dat er niks met het stoeltje is gebeurd.

Wij hebben de kinderwagen ook tweedehands gekocht maar daar hebben we een beetje pech mee gehad. Hij leek heel goed op het eerste gezicht maar hij piept en kraakt en buigt door na een tijdje gebruiken. Mn man heeft hem nagekeken en zag dat er al wat onderdeeltjes waren vervangen voor andere schroeven etc. Nu vind ik de wagen die wij hebben om meerdere redenen niet fijn dus wat dat betreft ook weer goed dat we hem niet nieuw hebben gekocht want anders was het helemaal veel weggegooid geld geweest!

1 like

Ja - heb ook veel via marktplaats. Kinderwagen(s) inderdaad niet, maar box/ledikant/co-sleeper etc allemaal wel.

Hier ook veel tweedehands: box, ledikant, commode, kinderwagen + toebehoren, Maxi-Cosi.
Verder veel geleend: wiegje, wipstoel, kleding, slaapzakken, dus weinig nieuw gekocht.
Kinderwagen is hier prima, geen gebreken. Maar je moet een beetje mazzel hebben denk ik, is met alle tweedehands spullen natuurlijk zo dat je niet weet wat er allemaal al mee gedaan is.

1 like

Speelkleed/babygym, babynestje mocht je dat willen. Wordt vaak maar kort gebruik van gemaakt.

Op vinted oid kleding in 50/56 met kaartje er nog aan, soms hangt het nu gewoon nog in de winkel. Je koopt zo snel te veel, het is warmer of kouder dan verwacht, etc.

Badje, tummytub.

1 like

Wij hebben onze kinderwagen nieuw gekocht omdat die ik wilde niet op marktplaats stonden en er toen een best goede aanbieding voor de hele set was inc regenhoezen en adapters (€500,-). Verder box en bedje ook nieuw. Ik beet vroeger altijd in die dingen en vond het idee dat een vreemd kindje dat had gedaan en K. dat dan ook ging doen beetje vies. En had geen zin om al die spijlen te schuren en verven. (Overigens heeft K. haar bedje flink afgeknauwd inmiddels). Commode en schommelstoel ook nieuw, beiden wel 2e hands gekeken maar kon niet vinden wat ik in mn hoofd had. Draagzak/doek ook nieuw, maar die kun je prima wassen dus niet per se nieuw nodig

Kinderstoelen (tripp trapp), tummy tub + frame + badje, maxicosi met basis + autostoel K. in mn man zn auto (via iemand die we kennen) allemaal 2e hands en ook aantal speelgoeddingen (via vinted bv). Voor K. wel veel kleding nieuw, maar op de zomerdingen in kleine maatjes na draagt R. dat nu. De nieuwe dingen in de kast van R. komen voor 75% via Vinted. Slaapzakken ook grotendeels 2e hands, van een vriendin gekregen of via vinted/marktplaats. Net als bewaarflesjes ed voor de borstvoeding. Kleding die K. momenteel draagt is ook een mix tussen nieuw en 2e hands. Zeker die kleine babymaatjes leiden weinig en op vinted ook veel niet gedragen dingen.

Ik zou zeker voor badje ed 2e hands kijken. Zo’n set met standaard, badje en tummy tub gaat vaak richting de €100,- en voor €20-€30,- heb je ze via marktplaats. Is allemaal plastic dus super goed schoon te maken. Als je borstvoeding wilt geven staan die bewaarflesjes vaak voor een habbekrats op marktplaats, kun je gewoon uitkoken. Ik gebruikte die om in te vriezen maar ook voor mee naar de opvang. Ze kreeg dan haar drinkfles mee met de eerste voeding erin en dan de volgende voedingen in een bewaarflesje per voeding.

1 like

Aah wat fijn dankjewel allemaal voor de antwoorden!! :grin:

Oh my… zijn er ook regenlaarzen die niet constant uit vallen? Even een half uur met K. naar de speeltuin en kan die dingen wel door de straat smijten. Schommelen, vliegen ze door de lucht. Op de glijbaan, halverwege de trap is ze een laars kwijt. Je tilt der op, ligt er weer zo’n rotding op re grond. Arghhhhh.

Een maat kleiner gaat niet werken, dat is namelijk te klein. Had nu zelfs de elastiekjes van haar skibroek eronderdoor gedaan, maar helaas. Dus hopelijk hebben jullie tips.

Ik heb alles nieuw, wilde ik perse (hormonen).
Maar veel kan achteraf gezien prima tweedehands.
Ik ben er zelf niet zo handig in met zoeken en vind snel al, voor paar tientjes extra heb ik het nieuw.
Mijn man is ook zo en doet geen moeite om iets tweedehands of nieuw uit te zoeken. Hij is van, hebben we het nodig, ok koop maar.

Voor een paar tientjes zou ik ook geen moeite doen, maar wij hebben wel echt honderden euro’s bespaard. Maar idd, moet je wel de tijd willen nemen om te zoeken en tijd is ook geld :grin:

2 likes

Het water drinken gaat vanzelf ineens goed toch? :grimacing: ze is op een leeftijd waarop je een fles kan laten vallen voor een maaltijd maar ze drinkt gewoon geen water. Wil ze niet :sweat_smile: dan durf ik het ook nog niet aan om een fles te laten vallen. Of heeft iemand dé tip haha

Dikke antislip sokken er in, werkt hier heel goed

2 likes

Wij hebben budget vriendelijke nieuwe spullen gekocht: de box, de ledikant en een Ikea kast als commode. Want we zaten al in een verhuizing (de oplevering van het huis was vertraagd) en er moest nog zoveel geklust worden. Ik was hoogzwanger en kon niet zoveel meer en wilde het klaar hebben.
De kinderwagen hebben we 2ehands gekocht, een hele fijne set met adapters, luiertas, regenhoes en maxicosi e.d.voor een prima prijs. Kleding hetzelfde verhaal, en ben gaande weg ook 2e hands kleding gaan kopen (en zelf verkopen)
Mijn schoonmoeder had wel een heleboel over kunnen nemen van een familie lid.

1 like

Haha, volgens mij ben ik echt een uitzondering hier. Wij hebben alles nieuw gekocht. Tja, achteraf gezien had het ledikant, box, commode ook wel tweedehands gekund. Maar ik had meer zoiets van first born en hormonen. Autostoel zou ik nooit 2e hands kopen. Ik moet eens wat dingen uitzoeken en gaan verkopen denk ik. Zolder is momenteel een winkel vol spullen.

5 likes