Ja, na een ongeluk schijn je mogelijke schade aan een autostoel (iig een Maxi-Cosi, grotere autostoel weet ik niet) niet altijd te kunnen zien. De stoel kan dan van binnen beschadigd zijn, waardoor hij minder veilig is bij een volgend ongeluk. Tweedehands (van onbekenden) kan dan dus lastig zijn, omdat je niet zeker weet of er niks mee gebeurd is en de stoel nog veilig is.
Wij hebben hem wel ook tweedehands, ik geloof in de eerlijkheid van mensen
Ik geloof ook wel in de eerlijkheid van mensen, zeker als het om ouders en kinderen gaat. Zou dat soort dingen dan dus wel altijd even zelf ophalen bij mensen thuis en niet op laten sturen. Dan krijg je er toch wat meer een gevoel bij.
Wel fijn dat het nu beter gaat! Ik zal eens het water wat warmer geven of thee, misschien dat dat inderdaad werkt. Dankje!
Om die reden hadden wij hem ook nieuw gekocht, maar met terugwerkende kracht zou ik die ook tweedehands gekocht hebben. Ik weet nu hoe weinig er met die dingen gebeurt en ik geloof ook in de goedheid van de mens haha
Ik heb vrijwel alles tweedehands of geleend (ik heb zelfs nog overwogen wasbare luiers over te nemen, maar we hebben toch wegwerpluiers- nieuw uiteraard). Ik ben in mijn vriendengroep zo’n beetje de laatste die kinderen krijgt en iedereen wilde dolgraag van hun spullen af, dus ik weet een beetje waar het vandaan komt. Ons kindje gaat straks ook 3 dagen naar de opvang en daar kwijlen andere kinderen ook gewoon alles onder, dus ik vond dat hij er maar beter gelijk aan kon wennen :). Ik heb alles wel gewassen en schoongemaakt en het matrasje van de wieg met een stoomreiniger schoongemaakt en de baby leeft nog steeds. Uiteindelijk hebben we last minute wel nog wat maatjes 44 moeten kopen, omdat de kleine eerder kwam en behoorlijk mini was. Toen realiseerde mij man zich voor het eerst hoe ziek duur alles is qua kleren en spullen
Wij hebben met onze maxicosi echt mazzel gehad.
Was tweedehands omdat die mensen er zelf 1 gekocht hadden en vervolgens kregen ze er een van haar werkgever cadeau. En die gunde ze iemand anders !
Was 100€ goedkoper en zat nog in plastic in doos
Daardoor durfde ik het wel aan haha
Haha, is al beantwoord. Ondanks dat ik ook geloof in het goede van mensen zijn er ook voldoende mensen die niet weten dat je na een auto ongeluk de autostoel moet vervangen of waar je naar moet kijken na een ongeluk … bij goede familieleden of vrienden waar ik dat kan navragen zou ik het wel hebben overgenomen! Maar die zitten in dezelfde baby en kinderfase als ons.
Nieuw: kinderwagen, maxicosis, luieremmer, aankleedkussen, ledikantjes, kleding maat 50
Tweedehands: box, wipstoeltjes, triptraps, tweelingwieg, new born set, commode, voedingskussen voor tweeling, kleding maat 44
Inmiddels kopen we 80% van de kleding tweedehands.
Hebben jullie tips voor leuke mutsjes voor kindjes van 5 mnd. Alle new born mustjes passen niet meer en heb het idee dat ze met deze kou toch wel een mutsje kunnen gebruiken - naast de capuchon van hun berenpakje.
Ik heb deze besteld voor mijn mini, van Next. Verzending is nu vanuit Duitsland ipv UK dus geen extra kosten
Ik heb heel lang wollen strikmutsjes (of de versie met een drukknoopje onder het hoofdje) gebruikt. Sluiten goed aan en zorgen dat de warmte goed behouden blijft, zeker met nog een capuchon eroverheen.
De mutsen van Arket zijn mijn absolute lievelings!
Is er hier iemand die de cursus van Biglittlefeelings gedaan heeft? Die lijkt me serieus leuk om te doen. Heb geen terrorpeuter, maar een beetje inzicht in dat kleine brein lijkt me best leuk.
Zou ook top zijn als je hem kan delen, want 99$ is best veel geld
Ik wil m ook delen haha want terror nachten al 3,5 jaar lang, maar ik vond 99$ voor een insta cursus wat too much
Ik ben ook erg benieuwd en sta ook open om te delen! Mijn kleine begint soms uit frustratie te overstrekken en haar hoofdje tegen dingen aan de rammen
Ik begrijp je gevoel helemaal. Wat kan dat slopend zijn, helemaal als je al 4 maanden bezig bent.
Hier ging het inmiddels weer beter. Paar keer even kijken, aai over d’r rug tot ze weer ging liggen, dan weer even een paar minuutjes laten huilen en dan weer het hele proces overnieuw. Maar misschien heb je dat al lang gedaan? Op een gegeven moment was ze gewoon klaar. Gister begon het ineens weer en toen ging mijn vriend weer ouderwets in de stoel zitten om haar gezelschap te houden tot ze weer sliep. Dat was dus weer een drama. Kon ik weer oplossen door er elke keer weer uit te gaan.
(Ik erger me sowieso kapot aan mijn vriend in die situaties, want die is op een gegeven moment gewoon moe en valt als een blok in slaap. Wat voor een terror nacht het ook is. En dan snurkt hij ook nog eens gigantisch. )
Het lijkt elke dag weer anders: soms is ze 05:30 klaar wakker, soms 06:45. Ze slaapt overdag nog 2 keer, want anders is ze echt niet te pruimen. Maar ik merk dat ze nu echt even tijd nodig heeft om in slaap te vallen, liggen woelen, brabbelen, weer even overeind in bed staan. Beetje huilerig…
Ik heb dat slaap schaap geprobeerd, maar dat werkte averechts. Ze werd er alleen maar wakker van, dat ding was te hard en ze ging er tegen aan brabbelen.
Heeft iemand een ervaringsverhaal over zindelijkheidstraining? Hoe oud was je kindje toen je begon? Hoe lang duurde het ongeveer? Ging je kind echt makkelijk steeds op het potje zitten of was het ook wel eens moeilijk? Heb je gewerkt met beloningen? Etc.
@Baratheon volgens mij was jij hier een paar maanden geleden mee bezig? Maar er zijn vast nog meer ervaringsdeskundigen.
Oh wat jaloersmakend. Ik wil jouw vriend zijn. Ik slaap dan dus zelf écht niet he. En dan slaapt iedereen en lig je zelf nog minstens 20min wakker. En slaap je eindelijk, beginnen ze weer
Yes klopt! We hebben N in de zomer (ongeveer 18 maanden) buiten op het potje gezet als ze lekker in dr blootje liep. Toen verder nog niet echt wat mee gedaan maar wel dat ze alvast bekend werd met het potje. Toen langzaamaan ook binnen mee begonnen omdat ze het wel leuk vond rond de 20 maanden. Op vaste momenten ging ze dan zitten tv kijken met dr drinken en wat eten op de pot en telkens als ze een plas had gedaan samen weggooien in de wc, applaus en een klein snoepie.
Nu staan we eigenlijk al een tijdje stil op dit punt ivm verhuizing hahaha. Ik wil deze week beginnen met een broekje aan en dan rond laten lopen. Zullen wel weer veel ongelukjes zijn haha. Wat trouwens enorm scheelde was dat mijn man ook thuis was ivm corona, want mijn god die kinderen kunnen vaak plassen zeg!
Hoe oud is ze nu? Bijna 2?
Hier hebben we een paar maanden geleden een potje gekocht nadat ze ineens aan ging kondigen dat ze had gepoept. Ze heeft er best al wel eens op gezeten en ook al wel wat gedaan, maar omdat we de komende twee weken sowieso nog in lockdown zijn dacht ik dat dit misschien het goede moment was. Ze speelt bijvoorbeeld ook wel eens dat het Duplo poppetje een schone luier moet of op het potje gaat.
Maarrrr we dachten te werken met stempels (op het potje zitten) en stickers (een plas of poep doen), maar vanmiddag was het dus opeens drama omdat ze wel heeeeeel graag wilde stempelen, maar niet op het potje wilde haha. En wil haar uiteraard niet dwingen maar volgens mij heeft ze prima door dat ze moet werken voor haar beloning en wil ze dat gewoon niet