Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Nieuw: kinderwagen, maxicosis, luieremmer, aankleedkussen, ledikantjes, kleding maat 50

Tweedehands: box, wipstoeltjes, triptraps, tweelingwieg, new born set, commode, voedingskussen voor tweeling, kleding maat 44

Inmiddels kopen we 80% van de kleding tweedehands.

1 like

Hebben jullie tips voor leuke mutsjes voor kindjes van 5 mnd. Alle new born mustjes passen niet meer en heb het idee dat ze met deze kou toch wel een mutsje kunnen gebruiken - naast de capuchon van hun berenpakje.

Ik heb deze besteld voor mijn mini, van Next. Verzending is nu vanuit Duitsland ipv UK dus geen extra kosten
566401s

1 like

Ik heb heel lang wollen strikmutsjes (of de versie met een drukknoopje onder het hoofdje) gebruikt. Sluiten goed aan en zorgen dat de warmte goed behouden blijft, zeker met nog een capuchon eroverheen.

3 likes

De mutsen van Arket zijn mijn absolute lievelings!

Is er hier iemand die de cursus van Biglittlefeelings gedaan heeft? Die lijkt me serieus leuk om te doen. Heb geen terrorpeuter, maar een beetje inzicht in dat kleine brein lijkt me best leuk.

Zou ook top zijn als je hem kan delen, want 99$ is best veel geld :grimacing:

Ik wil m ook delen haha want terror nachten al 3,5 jaar lang, maar ik vond 99$ voor een insta cursus wat too much

Ik ben ook erg benieuwd en sta ook open om te delen! Mijn kleine begint soms uit frustratie te overstrekken en haar hoofdje tegen dingen aan de rammen :tired_face:

Ik begrijp je gevoel helemaal. Wat kan dat slopend zijn, helemaal als je al 4 maanden bezig bent.

Hier ging het inmiddels weer beter. Paar keer even kijken, aai over d’r rug tot ze weer ging liggen, dan weer even een paar minuutjes laten huilen en dan weer het hele proces overnieuw. Maar misschien heb je dat al lang gedaan? Op een gegeven moment was ze gewoon klaar. Gister begon het ineens weer en toen ging mijn vriend weer ouderwets in de stoel zitten om haar gezelschap te houden tot ze weer sliep. Dat was dus weer een drama. Kon ik weer oplossen door er elke keer weer uit te gaan.
(Ik erger me sowieso kapot aan mijn vriend in die situaties, want die is op een gegeven moment gewoon moe en valt als een blok in slaap. Wat voor een terror nacht het ook is. En dan snurkt hij ook nog eens gigantisch. :unamused:)

Het lijkt elke dag weer anders: soms is ze 05:30 klaar wakker, soms 06:45. Ze slaapt overdag nog 2 keer, want anders is ze echt niet te pruimen. Maar ik merk dat ze nu echt even tijd nodig heeft om in slaap te vallen, liggen woelen, brabbelen, weer even overeind in bed staan. Beetje huilerig

Ik heb dat slaap schaap geprobeerd, maar dat werkte averechts. Ze werd er alleen maar wakker van, dat ding was te hard en ze ging er tegen aan brabbelen.

Heeft iemand een ervaringsverhaal over zindelijkheidstraining? Hoe oud was je kindje toen je begon? Hoe lang duurde het ongeveer? Ging je kind echt makkelijk steeds op het potje zitten of was het ook wel eens moeilijk? Heb je gewerkt met beloningen? Etc.

@Baratheon volgens mij was jij hier een paar maanden geleden mee bezig? Maar er zijn vast nog meer ervaringsdeskundigen.

Oh wat jaloersmakend. Ik wil jouw vriend zijn. Ik slaap dan dus zelf écht niet he. En dan slaapt iedereen en lig je zelf nog minstens 20min wakker. En slaap je eindelijk, beginnen ze weer :expressionless:

1 like

Yes klopt! We hebben N in de zomer (ongeveer 18 maanden) buiten op het potje gezet als ze lekker in dr blootje liep. Toen verder nog niet echt wat mee gedaan maar wel dat ze alvast bekend werd met het potje. Toen langzaamaan ook binnen mee begonnen omdat ze het wel leuk vond rond de 20 maanden. Op vaste momenten ging ze dan zitten tv kijken met dr drinken en wat eten op de pot en telkens als ze een plas had gedaan samen weggooien in de wc, applaus en een klein snoepie.

Nu staan we eigenlijk al een tijdje stil op dit punt ivm verhuizing hahaha. Ik wil deze week beginnen met een broekje aan en dan rond laten lopen. Zullen wel weer veel ongelukjes zijn haha. Wat trouwens enorm scheelde was dat mijn man ook thuis was ivm corona, want mijn god die kinderen kunnen vaak plassen zeg!

1 like

Hoe oud is ze nu? Bijna 2?

Hier hebben we een paar maanden geleden een potje gekocht nadat ze ineens aan ging kondigen dat ze had gepoept. Ze heeft er best al wel eens op gezeten en ook al wel wat gedaan, maar omdat we de komende twee weken sowieso nog in lockdown zijn dacht ik dat dit misschien het goede moment was. Ze speelt bijvoorbeeld ook wel eens dat het Duplo poppetje een schone luier moet of op het potje gaat.

Maarrrr we dachten te werken met stempels (op het potje zitten) en stickers (een plas of poep doen), maar vanmiddag was het dus opeens drama omdat ze wel heeeeeel graag wilde stempelen, maar niet op het potje wilde haha. En wil haar uiteraard niet dwingen maar volgens mij heeft ze prima door dat ze moet werken voor haar beloning en wil ze dat gewoon niet :joy:

Wij zijn volgens mij rond zijn 2,5 jaar begonnen. Niet met potjes in de woonkamer, maar direct brilverkleiners voor op de WC. Vond die associatie juist fijner. Hij ging toen al naar KDV en zag andere kindjes naar de wc gaan. Plassen ging vrij snel al aardig, maar zindelijkheid voor de ontlasting duurde langer. Een tijd weer terug gegaan naar luiers (plassen wel op de wc) en na paar weken opnieuw geprobeerd. Consequent geweest. En wel beloond met stickers en dan een klein cadeautje. Nu 4 en is ook over de nacht zindelijk.

1 like

Hoe oud is ze? Ben benieuwd of de oplossing misschien ligt in 1x slapen? Het kan soms echt lang wennen zijn, maar daarna kan het vaak wel helpen. Maar dat ligt er ook aan hoe oud ze is.

Ik ben fan van 2e hands. Het is duurzaam en scheelt je een hoop geld. Een nieuwe box kost zo €150, onze was €20 en nog helemaal prima. Ook met het oog op evt doorverkopen maak je dus flink verlies op een box want die zijn 2e hands dus heel goedkoop. Textiel (boxmatras en kleed) vond ik dan wel weer prettig om nieuw te hebben, vond ik frisser ofzo.

Ook 2e hands gekocht: stokke tripp Trapp, want die dingen zijn onverwoestbaar, ledikant (matras dan wel weer nieuw), commode en kledingkast op haar kamertje.

Kinderwagen kregen we van m’n ouders nieuw.

Edit: Ohja ook redelijk wat kleding 2e hands gekocht. Via vinted en instragram (zoek meestal op de #instragramkoopjeshoekbaby en dan vind je veel leuke kleding).

1 like

Wij zijn echt vroeg begonnen, nadat vrienden van ons the tiny potty training book van Andrea olsen aangeraden hadden. Toen kreeg mijn man bewijsdrang en toen zijn we met 14 maanden begonnen. Ook omdat luiers verschonen echt geen pretje meer was.

De eerste twee weken waren best lastig, maar we waren beide thuis dus dat scheelde veel. Daarna ging het langzaam steeds beter. Nu met 18 maanden nog heel af en toe een ongelukje wanneer het spelen te leuk is of wanneer ik of mijn man afgeleid zijn. In de nacht draagt hij ook geen luier meer.

Had direct vanaf het begin minder was dan met wasbare luiers.

Moet wel zeggen dat het vooral werkt omdat ik thuis ben en we geen vaste planning hebben. M

15 maanden. Ik weet het niet, maar ze slaapt s’nachts niet altijd door en ze houdt het echt niet vol tot de middag als we haar ochtendslaapje zouden skippen. Oma heeft dat wel eens gedaan en toen was ze echt een drama toen ze weer thuis was. Ze slaapt nu om 10 uur een uurtje en in de middag gaat ze 13;30/14:00 naar bed. Dan slaapt ze soms 2 uur. Maar altijd moe en zeurderig om 17 uur.
Het lijkt mij beter om nog even te wachten, tenzij het nu overdag echt moeizaam gaat worden. Vanacht ging het weer goed, maar even kijken hoe het vandaag gaat.

Wij zijn op die leeftijd begonnen het ochtendslaapje iets later te doen. Hij ging dan om 11.00 naar bed en ging echt langer doorslapen, dus dan sliep hij ineens van 11.00 tot 14.00 uur waardoor hij om 18.00 weer moe was. Maar goed, dat werkt natuurlijk ook niet bij iedereen :slight_smile: ik PM je straks even over die cursus.

Kom ik weer met m’n knutsel lobby, maar dit is echt enig. Kan de knutsel emmer van Hema ten zeerste aanbevelen!

13 likes