Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ze krijgt met 1 jaar nog steeds 3 melkflessen (de eerste is papfles) van 180. Ze drinkt anders maar heel weinig bij de gewoon eten. Deze flessen gaan ook niet op.
Eten doet ze wisselend, fles meer of minder heeft niet echt invloed, wel tijd ertussen.

Welke app gebruiken jullie om voedingen te loggen? Ik ben begonnen met borstvoeding en vergeet nu al welke borst als laatste was en hoe laat enzo.
Ik had baby tracker gedownload (groen logo) maar daarbij moet je op het moment van voeden zelf de timer aanzetten, ik voer de tijd liever handmatig in want heb geen zin om voor elke voeding direct m’n telefoon te pakken (of misschien kon het wel ergens? Ik heb vrij snel opgegeven haha).

Ik heb het in het begin bijgehouden in mijn notities op mijn telefoon. Maar ik ben vrij snel gestopt met het bijhouden. Ik voelde gewoon aan mijn borsten welke aan de beurt was en lette op de hongersignalen van mijn kind. Bij een eventuele volgende baby zou ik het niet gaan bijhouden.

2 likes

Ik heb gewoon een elastiekje om m’n pols. Lekker simpel. Die switch ik gewoon tijdens de voeding naar de borst die de volgende keer aan de beurt is. Een app lijkt me meer gedoe.

1 like

Die vijf bij mij was wel borstvoeding, denk dat daar nog wel een verschil in zit met flessen kunstvoeding. Misschien heeft dat een wat vertekend beeld van je poll, dat daar geen onderscheid in gemaakt wordt.

3 likes

Heb je babytracker? Die is iig groen en gebruikte ik ook. Kan je ook achteraf invoeren, hoor.

2 likes

Ik was te dom voor elastiekjes :grin:
Vergat dan steeds of dat nu de kant was die aan de beurt was of de kant die als laatst geweest was. Of ik dacht niet na en deed dat elastiekje gewoon in mijn haar.

Sorry voor de dubbelposts, was even te lui om mijn post te bewerken :see_no_evil:

4 likes

Ik heb badstof sokken voor onze peuter en ook alvast voor onze baby gekocht (februari komt ze). Heerlijk warm en zacht. Dit zijn ze:
[https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0857215010.html](badstof sokken)

Slofjes kunnen ook fijn zijn :slightly_smiling_face:

Haha ik denk dat dit bij mij ook zal gebeuren :see_no_evil:
Heb Huckleberry gedownload. Ben benieuwd. Nog een maandje wachten ongeveer tot ik hem kan uitproberen :blush:

Bedankt voor de reacties @Ovenschaal @Avocadotoast @Nowayjose @Fredje @Phoenix @Superkonijn. Ik moet het nu wel even goed bijhouden omdat ze prematuur is (en nog maar ƩƩn dag oud is) dus dan lijkt een app me wel makkelijk. Ik ga naar de apps kijken die jullie aanraden!

2 likes

Ik gebruik al jaren de Medela app en vind hem erg fijn!

Edit: er was toch een wasbare luiers topic? Kan hem echt niet vinden, wil iemand hem anders linken hier? :grinning:

2 likes

1,5 en ze loopt en rent rond. Maar wel een goede voor onze decemberbaby voor komende jaar herfst als ze nog niet kruipt, dus sla deze keer niet even op :slight_smile:

1 like

Baby+, je kan de tracker op het moment zelf aan zetten of erna handmatig invullen!

1 like

Weer extra pagina’s gratis bij albelli fotoboeken :+1:t2:

7 likes

Verwarmen jullie de cosleeper voor met een kruik? Anders is de overgang misschien te groot?

Iets anders zou nog kunnen zijn dat het zodra ze in de cosleeper ligt het te stil is/wordt, omdat jullie ook gaan slapen? Dan zou je wat white noise aan kunnen zetten?

Ik hoop voor jullie dat deze fase snel voorbij gaat en jullie wat beter kunnen slapen!

Ik lees even mee want wij worstelen met hetzelfde… ik had op de poll van @anon37686689 ingevuld dat wij nu 3 flessen geven maar het waren er gisteren en eergisteren toch weer 4. En daarnaast eet ze een boterham, bak havermout, avondeten en tussendoor nog 2 stuks fruit… waar laaaat ze het :sweat_smile:

1 like

Ja, zou kunnen. Kan je de volgende keer proberen.
Ik heb ook vaak voor jaar dutje de fles die ze dan niet leegdrinkt en dan geef ik na haar dutje de rest.
Blijft toch een beetje uitproberen wat werkt voor je baby.

1 like

Ik krijg het altijd helemaal benauwd alsik hier lees over hoeveel voedingen enzo. Straks heb ik een baby maar ik heb gewoon geen benul? Hoe weten jullie dit???

1 like

Van de meiden op dit forum haha. No worries! :grin:

@Ovenschaal Wij zijn ook bezig met van 4 naar 3 voedingen gaan. Ik geef 's ochtends, tijdens lunchtijd en voor ze gaat slapen een fles.

2 likes

Als je flesvoeding geeft staat het ook op de verpakking :stuck_out_tongue:

1 like