Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Oh dat is wel een goed idee om aan mn schoonmoeder te vragen om te proberen! Mocht ik ze bestellen laat ik nog wel ff weten of het een succes is.

Ze is zó koppig ook gewoon momenteel. Alles moet op haar manier en anders is het meteen dramaqueen op de grond weer :sweat_smile: dus ben benieuwd.

Eerst nog even lekker zweten de eerste nachten :sweat_smile:

1 like

Ik vind de hemdjes van Anna Field (zalando) veeeeel fijner dan die van H&m. Bij die van de Hennes klap je de hele bovenkant naar beneden waardoor je met een blote borst zit. Met die van Anna Field blijft er een stukje over waardoor je borst gewoon bedekt blijft.

‘S nachts draag ik een hemdje en als ik ga voeden doe ik een vestje aan. Hou niet van met veel kleren aan slapen. Het vestje laat ik gewoon op het dekbed liggen als ik slaap.

Munchkin 360 graden en beker met neusuitsparing gaan hier goed.
Drinkt je kind wel uit de beker die je post, of helemaal niet? En een open bekertje, evt. oefenen in bad?

Oh, het antwoord staat al in je post… Dat ze er ok uit drinkt. Sorry, scheel gelezen.

1 like

Wij hebben hier ook de 360 beker van Munchkin. 2/3 daagjes moeten oefenen maar hij drinkt hier nu al sinds dat hij zo’n 7 maanden oud is goed uit.
Hoop dat deze straks ook de overgang naar een ‘gewone’ beker makkelijk maakt.

2 likes

Hier ook 360 van Munchkin

1 like

Moet ik van die inbakerdoeken bestellen of is dat zo’n punt op m’n uitzetlijst waarvan jullie zeggen “kan altijd nog als het nodig is”.

Die heb ik sowieso wel in huis! Thanks, laat ik het eerst staan.

1 like

Zo fijn, al die snelle antwoorden. Thanks! :slight_smile:

@Wonderland @Mhysa @Superkonijn

3 likes

Hahaha ja echt! Wat is er mis met gewoon doorzichtig? Of anders leuk pastel ofzo :innocent:

Met 6 maanden vond ik het wat gevaarlijk worden. Het was maar een laag bedje, en ze begon te draaien en zelfs te zitten. Dus toen hebben we haar in het ledikantje gedaan op haar eigen kamer. We sliepen allemaal beter toen.

Eerder haha.
T trok zich met 5mnd aan de randen op tot zit… dus toen een ledikant co gebouwd :slight_smile:

1 like

Mijn dochter is twee weken oud en slaapt overdag prima in haar moses basket, maar zodra we haar naar boven brengen in de avond en in haar cosleeper leggen is ze onrustig en niet rustig te krijgen. Ze wil gewoon niet slapen. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? We hebben geprobeerd haar in te bakeren en white noise aan te zetten maar dat helpt niet. We gebruiken dezelfde deken als beneden. Kan het zijn dat ze de kamer/haar cosleeper gewoon niet prettig vindt? En wat kunnen we hier in hemelsnaam aan doen? We kunnen geen slaap pakken in de uren tussen haar voedingen en luiers in de nacht. De moses basket is niet geschikt om in te slapen zonder toezicht.

Hé gefeliciteerd! Gaat het goed met jullie?
Ben je zelf ook in de kamer aanwezig? Misschien is de cosleeper nog te ‘groot’ voor haar en mist ze jullie warmte en aanwezigheid?

Gefeliciteerd!

Voor mijn kindje van 6 weken bestaat er nog geen avond waarin slapen hoort :grinning: Ze drinkt net graag veel in de avond. Ik denk dat dit in het begin ook niet abnormaal is, ze hebben vaak ook nog geen dag/nachtbesef.

Heeft ze het ook als jullie erbij zijn?

Die gebroken uren zijn pittig, succes!

Hoeveel melkvoedingen kreeg jullie baby bij 7/8 maanden?

• Minder dan 3
  • 3
  • 4
  • 5
  • Meer dan 5

0 stemmers

En ben je (een deel van de voedingen) minder melk gaan geven om het eten van andere voeding te stimuleren?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Dat laatste raadt onze kinderarts aan maar ik weet niet of ik het zie zitten eerlijk gezegd. Ze vindt 4 flessen eigenlijk ook te veel, dat zouden er 3 moeten zijn zegt ze. Ben even benieuwd hoe dit bij anderen is!

Ja precies, de kinderarts zei ook dat de ochtend- en avondfles wel zullen blijven maar dat de twee flessen tussendoor zouden moeten ‘opschuiven’ en één fles zouden moeten worden. N krijgt nu 's ochtends een papfles en dan als ze naar bed gaat tussen 18:00 en 19:00 een fles, soms ook nog laat op de avond als ze wakker is en dus tussen ochtend en avond bijna altijd nog twee flessen (soms één, als ze later wakker is of zo).

@Harmon thanks! Fijn om zo’n overzichtje te zien haha, N eet nog weinig (hoewel brood nu wel een regelrechte hit is) maar dit klinkt wel als een ‘fijn’ schema.

Ze krijgt met 1 jaar nog steeds 3 melkflessen (de eerste is papfles) van 180. Ze drinkt anders maar heel weinig bij de gewoon eten. Deze flessen gaan ook niet op.
Eten doet ze wisselend, fles meer of minder heeft niet echt invloed, wel tijd ertussen.

Welke app gebruiken jullie om voedingen te loggen? Ik ben begonnen met borstvoeding en vergeet nu al welke borst als laatste was en hoe laat enzo.
Ik had baby tracker gedownload (groen logo) maar daarbij moet je op het moment van voeden zelf de timer aanzetten, ik voer de tijd liever handmatig in want heb geen zin om voor elke voeding direct m’n telefoon te pakken (of misschien kon het wel ergens? Ik heb vrij snel opgegeven haha).

Ik heb het in het begin bijgehouden in mijn notities op mijn telefoon. Maar ik ben vrij snel gestopt met het bijhouden. Ik voelde gewoon aan mijn borsten welke aan de beurt was en lette op de hongersignalen van mijn kind. Bij een eventuele volgende baby zou ik het niet gaan bijhouden.

2 likes