Bedankt voor de reacties @Ovenschaal @Avocadotoast @Nowayjose @Fredje @Phoenix @Superkonijn. Ik moet het nu wel even goed bijhouden omdat ze prematuur is (en nog maar één dag oud is) dus dan lijkt een app me wel makkelijk. Ik ga naar de apps kijken die jullie aanraden!
Ik gebruik al jaren de Medela app en vind hem erg fijn!
Edit: er was toch een wasbare luiers topic? Kan hem echt niet vinden, wil iemand hem anders linken hier?
1,5 en ze loopt en rent rond. Maar wel een goede voor onze decemberbaby voor komende jaar herfst als ze nog niet kruipt, dus sla deze keer niet even op
Baby+, je kan de tracker op het moment zelf aan zetten of erna handmatig invullen!
Verwarmen jullie de cosleeper voor met een kruik? Anders is de overgang misschien te groot?
Iets anders zou nog kunnen zijn dat het zodra ze in de cosleeper ligt het te stil is/wordt, omdat jullie ook gaan slapen? Dan zou je wat white noise aan kunnen zetten?
Ik hoop voor jullie dat deze fase snel voorbij gaat en jullie wat beter kunnen slapen!
Ik lees even mee want wij worstelen met hetzelfde… ik had op de poll van @anon37686689 ingevuld dat wij nu 3 flessen geven maar het waren er gisteren en eergisteren toch weer 4. En daarnaast eet ze een boterham, bak havermout, avondeten en tussendoor nog 2 stuks fruit… waar laaaat ze het
Ja, zou kunnen. Kan je de volgende keer proberen.
Ik heb ook vaak voor jaar dutje de fles die ze dan niet leegdrinkt en dan geef ik na haar dutje de rest.
Blijft toch een beetje uitproberen wat werkt voor je baby.
Ik krijg het altijd helemaal benauwd alsik hier lees over hoeveel voedingen enzo. Straks heb ik een baby maar ik heb gewoon geen benul? Hoe weten jullie dit???
Van de meiden op dit forum haha. No worries!
@Ovenschaal Wij zijn ook bezig met van 4 naar 3 voedingen gaan. Ik geef 's ochtends, tijdens lunchtijd en voor ze gaat slapen een fles.
Als je flesvoeding geeft staat het ook op de verpakking
Ah thanks! Ik wil onze dreumes over laten gaan naar wasbare luiers, beter laat dan nooit haha. Je koopt dan overbroekjes en inlegvellen toch? En de inlegvellen gooi je weg? En waar kan ik een beetje een goede deal vinden?
Laatst ging het erover in een topic, maar kan niet meer vinden in welke. Dan kan ik even teruglezen!
Hahaha nou zoals je leest weten heel veel mensen hier het ook niet en al die mensen die nu advies geven vroegen hier een jaar geleden hetzelfde. En zo klooien we allemaal wat aan.
Ik vond het ook veel fijner met 4 voedingen! Wij lieten er ongeveer 4,5 uur tussen en het eten kwam dan tussendoor wel. Nu doen we ochtendfles als ze wakker wordt, dan na de lunch een fles en vlak voordat ze savonds naar bed gaat. Maar als ze dan snachts wakker wordt krijgt ze nog een klein flesje anders krijgen we haar niet meer in slaap!
Ik wil ook wasbare luiers gaan gebruiken. Ik ben van plan om de eerste weken wegwerp te doen en daarna een pakket te gaan huren met verschillende merken, zodat je kan ervaren wat je fijn vindt. Heel veel webshops bieden huurpakketten en gratis consulten aan. Misschien is dat nog het overwegen waard voordat je allerlei nieuwe luiers koopt
@anon50301661 en @Ovenschaal thanks! Ik ga er in duiken! Ga ook even op Vinted kijken voor wat overbroekjes. Geloof dat 1 van jullie ook nog wat te koop had, maar volgens mij was die maat te klein. Ik zoek voor een dreumes van 14 kilo.
@Eendagsvlieg handige tip! Ga ik ook uitzoeken
Ohhh zo fijn om te lezen dit, haha. Verwacht in april m’n eerste kindje en ben af en toe best wat onzeker. Het lijkt alsof je aan zóveel moet denken.
Hoop dat ik er vanzelf een beetje in rol… En zo niet, dan heb ik dit topic
Ik zou graag wat wol spulletjes kopen maar… moet dat echt altijd apart gewassen? Zijn er merken die meer kluns proof zijn?
Ik bedoel, wie het verhaal van mij & dat kasjmier pakje van 40€ nog kent
Dat is nooit gedragen door een kind want was op wolwas 20gr al meteen 7 maten gekrompen tot formaat miniland pop
Maar goed ik wil eigenlijk een wolzijde strikmutsje en ook sokjes🙈
Edit: en onze omhoog kakkende spuug koning heeft ook wasbestendige slof/sokjes nodig ja
Ik heb een wollen muts ook verpest. Dus zou het apart wassen.
Gewoon zoveel kopen dat je een was ervoor hebt
Of misschien luchten ipv wassen als er geen vlekken inzitten.
Soms wachten we even maar soms moet ze ook naar bed en dan wordt ze lekker rustig van het drinken… geen idee of we het een beetje goed doen want ze spuugt best veel (vind je het gek als je zoveel en gulzig eet ). Dus ik lees ook zeker mee voor tips! Ik hoop op den duur die tussendemiddag fles eruit te halen maar we gaan stap voor stap haha