Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Haha ja ik ben dus bang dat ik het weer verpest ja…
Maar dat pakje is dus op de speciale wolwas nog verpest :crazy_face::see_no_evil:
En met de hand zie ik eeeeecht niet zitten :grimacing:

En splitsen eigenlijk ook niet. Ik scheid niet eens wit van kleur of zwart :joy::relieved:

1 like

Ja gelijk na de lunch. Eerst een broodje en daarna een flesje. Het is echt even kijken wat werkt ook haha. Ik doe ook maar wat in de hoop dat het lukt. Hele schema weer overhoop en bezig met een nieuwe zodat ze ook een dutje minder gaat doen uiteindelijk.

1 like

Qua dutjes is het nog altijd drama hier, vandaag heeft ze 1x 30 minuten en ik heb weer vele uren op haar kamertje doorgebracht naast haar bed. Mocht je een fijn schema hebben spiek ik graag even mee want wij komen er niet uit!

Ah lastig! Maar ze zitten nu ook in een slaapregressie volgens mij, daardoor kan het slapen ook gewoon even lastig zijn. Wij zitten nu op dag 5 van het nieuwe schema en de 1e dag heeft ze 2x 2 uur geslapen :upside_down_face: En daarna elke dag weer minder haha

Wij proberen dit een beetje aan te houden maar het is even kijken wat voor haar ook werkt uiteindelijk. Ik hou zelf wel van een schema want ik heb houvast nodig. Anders word ik gek :sweat_smile:

Schema

7.00/7.30 opstaan & pap
9.00 fruit
9.30 slapen
12.00 brood + fles
15.00 slapen
16.30 broodkorst of een ander snackje + water (maar water drinkt ze niet haha)
17.30 groente
18.15 fles
18.30 slapen

1 like

Thanks voor het delen! Wij doen ook een poging voor zo’n soort schema maar het is een behoorlijke faal tot nu toe :joy:. Achja komt hopelijk vanzelf weer goed

1 like

Ik denk dat je alle wollen spulletjes wel echt apart moet wassen. Wel apart dat je pakje op 20 graden is gekrompen. Ik was altijd op de wolstand 30 graden, nooit problemen gehad.
En de tip van @Konijntje van gewoon veel wollen kleren kopen is ook een goede tip :smile:
En wol hoef je ook bijna nooit te wassen, vaak is luchten wel genoeg en je kan plaatselijk vlekjes eruit halen.

1 like

Vinden jullie zo’n berenpakje echt een must have voor een baby?

Ik heb wel nog van mijn eerste een berenjasje, maar toen nooit gebruikt vanwege warme weer.
Ik twijfel of ik er alsnog een moet aanschaffen want probeer de inhoud van de kledingkast zo klein mogelijk te houden…

Ik zou er alleen nog een aanschaffen als het echt koud is als de baby komt. Die van ons is alleen gebruikt van ziekenhuis naar huis en de eerste keer in de wagen, maar een warme voetenzak voldeed ook.

Ik gebruik ‘m bijna dagelijks! In de draag zak/doek vooral! Maar E is van eind augustus dus precies de koude periode door klein (herfst/winter).
Heb wel gewoon maat 74 gedaan haha. En daar zwom ze eerst in en past nu bijna :grimacing:

2 likes

Wij zijn een beetje begonnen aan ‘de uitzet’ en ik twijfel echt bij alles. Flessen, kinderstoel/meegroeistoel/wipstoel, kruik elektrisch/kruik water, blablabla.
Lees echt alles wat los en vast zit maar krijg gewoon geen goed/overtuigd gevoel bij waarom ik A zou nemen ipv B. Zuuuucht. Ga hier ook nog even goed de zoekfunctie gebruiken.

2 likes

Ik heb dat ook hoor, zo lastig he! Probeer maar beetje m’n eigen gevoel te volgen en bij de grote dingen waar je niet ‘zomaar’ even een nieuwe van koopt goed de reviews te lezen.

Bij kleinere dingen zoals flesjes etc. heb ik express geen hele startersset gekocht maar losse flesjes van 2 verschillende merken. Dan merk ik vanzelf welke hij het fijnste zal vinden en sla ik meer in!

2 likes

Mwah ik had er een en K heeft hem 2 of 3 keer aangehad (staat te koop ook nu). Als het echt koud was kreeg hij zijn lekkere skipakje aan buiten en bij mild weer een gewoon winterjasje en de benenzak (of hoe heet dat ding) van de wagen er overheen.

In de draagzak is het wel handig ja! Maar echt een must was het voor mij dus niet.

@Ludo haha herkenbaar. Ik had halve paniek aanvallen tijdens m’n zwangerschap omdat ik niks wist. Maar sowieso helpt de kraamverzorgster je door de eerste periode geen. Die gaan er al vanuit dat je heeeeelemaal niks weet dus van voeding tot badderen tot hoe warm aankleden, bed opmaken etc, echt alles leren ze je. En verder vooral dit forum checken hehehe

2 likes

@Fishing @Superkonijn @Ludo

Ah thnx, nou dan schaf ik er idd ook even een via Vinted aan. Liever een maatje groter dus! :grinning:

Hoe vallen de ielm pakken? Nu ik thuis zit wil ik meer naar het strand en het bos en dat is in de gewone kleding geen doen met dit weer. :joy:
Hij is circa 85/86 cm. 86 past goed, sommige merken 92 past ook goed en sommige merken 92 verzuipt hij in.

Ze vallen klein qua romplengte, dus sowieso voor 92 aan. De pijpjes kan je makkelijk omslaan omdat een vrij groot deel elastiek is aan de onderkant.

1 like

Hier hebben ze maat 86 en ook 86 van ielm. Ik kocht de pakken toen ze 80 hadden maar inmiddels zitten ze vrij krap, helemaal met een jas er onder. Zou dus voor 98 gaan, dan hebben ze er misschien in de herfst ook nog wat aan.

1 like

In het algemeen over die pakken: Ik vind de IELM pakken geen aanrader voor kruipende baby’s. De stof kan dat prima aan, maar het pak is er niet waterdicht genoeg voor. Bij ons werd ze als nog nat via de rits. En bij de pijpjes aan de onderkant via het elastiek gedeelte. Dat elastiek gedeelte is niet waterdicht en omdat ze kruipt, kruipt het water ook omhoog. Als je loopt blijft het water natuurlijk netjes beneden omdat je rechtop staat.

Wij hebben daarom IELM pak verkocht en vervolgens een regenjas + broek gekocht. Met regensloffen over de sokken.

Ik ben groot fan van de pakken van de Lidl! Super warm, leuke printjes, waterdicht en maar 15€ :slight_smile:

2 likes

Onze baby van bijna 6 maanden heeft zijn tweede vaccinatie afgelopen week gehad en net zoals de vorige keer is hij dus weer ziek (snot en snot verkouden) precies een paar dagen na die vaccinatie. Dat was de vorige keer ook al zo. Herkent iemand dit? Ik kan er op internet vrij weinig over vinden, wel over verhoging maar niet over verkouden/griep na zo’n vaccinatie. Ook vroeg ik mij af wanneer jullie neusspray met xylometazoline zijn gaan gebruiken of dat er ook andere middeltjes zijn. Hij heeft loszittend slijm en hoest en niest veel. Wat we nu doen is een gesneden ui bij het bedje en zoutoplossing in z’n neus. Ook krijgt hij 1 tot 2 keer per dag een paracetamol (zetpil) als hij zo ziek is. Ben benieuwd of we nog meer kunnen doen. Mijn vriend en ik hebben al met al vannacht 2 uur slaap gehad, dus we need it :sweat_smile: :sweat_smile:

Mag ik hier een vraag stellen over Aerosleep?

Ik lees zulke tegenstrijdige verhalen, weet nu niet meer wat te doen.

Wij hebben een Sebra ledikant met bijbehorend normaal matras gekocht.
Nu was ik van plan om daar de Aerosleep matrasbeschermer bij te kopen.

Ik lees dat je deze sowieso de eerste weken niet mag gebruiken, klopt dat?
En daarnaast lees ik dat je dan ook een Aerosleep hoeslaken moet kopen erbij?
Of gebruiken jullie het met een normaal hoeslaken?

Gebruiken jullie Aerosleep?
  • ja
  • nee

0 stemmers

Wat hebben jullie van Aerosleep?
  • matras
  • matras + beschermer
  • matras + beschermer + hoeslaken
  • beschermer (i.c.m. normaal matras)
  • beschermer + hoeslaken (i.c.m. normaal matras)
  • anders

0 stemmers