Ik heb gestemd op zo’n topper, maar de kraamzorg heeft die er meteen uitgetrokken en daarna hebben we 'm niet terug gedaan. Ligt dus ongebruikt in de kast
Het klopt dat je baby eerst goed zijn eigen temperatuur moet kunnen regelen, dat is lastiger op een Aerosleep…
En als je zo’n matras hebt dan moet je inderdaad ook een speciaal hoeslaken gebruiken, ook met van die gaatjes.
Als je een normale gebruikt dan is het hele effect van de Aerosleep weg namelijk. Dat is dan weer zonde van zo’n duur matras.
Was bij ons ook. Paar dagen na de vaccinatie goed verkouden. Hebben snachts baby otriven gegeven, dan sliepen we allemaal beter.
Die hebben wij ook maar dat is gewoon zoutoplossing toch? Wat rot dat jullie dat ook hadden/hebben!
Niet de zout oplossing, hier zit xylometazolinhydrochlorid in. (dus wat je vroeg, heb het even na gekeken). Mag in principe 3 keer per dag, maar overdag namen we dan zoutoplossing.
Als je borstvoeding geeft kun je ook wat druppeltjes melk in het neusje druppelen.
Wij gaan dit niet doen. Als kraamverzorgende haal ik een aerosleep topper er ook gelijk uit als ik het bedje controleer de eerste dag. Het is gevaarlijk in combinatie met een warmwater kruik, als de kruik onverhoopt toch lekt, gaat het overal heen door de honingraat structuur.
Ik geloof niet in aerosleep. Ook veel twijfel dat de ene zus zegt en de ander zo. Wij hadden gewoon de basic stuff van Prenatal en later matras van Ikea in de ledikant.
Vanaf hoeveel maanden gebruikten jullie dit?
Vanaf een maand of 4 geloof ik. Maar na wat Googlen lees ik dat dit vanaf november vorig jaar niet meer toegestaan is, doordat het lastig te doseren is.
Dat is wel zo’n beetje wat je kunt doen. Die kleintjes moeten gewoon af en toe door zo’n verkoudheidje en dat is super vervelend, maar veel meer dan een ui of wat luuf hier en daar kan je niet doen
Ja van die flesjes is een goeie! Ik bewaar nog wat aankopen tot ik de intake van de kraamzorg heb gehad, misschien heeft die nog wat goede tips.
Same… de Consumentenbond raad het ook af dacht ik?
Of zegt iig dat het niet bijdraagt aan minder wiegendood (wat trouwens ook logisch is want een kind wat gestikt is in een matras (wat zo’n matrasje beweert te voorkomen) heeft een doodsoorzaak en is dus geen wiegendood ).
Is het bij Zara verstandig om alles gewoon een maatje groter te bestellen of verschilt het per item of het klein valt of niet?
Zara is russisch roulette. Ik heb voor H. maat 92 besteld, begint ze nu in te groeien. Sommige dingen zijn echt megagroot, en een truitje was op zich prima, maar het hoofdgat was veel te klein. Het arme kind kon er wel een whiplash aan over houden, zo moeilijk ging het. Ik zou dus voor de ‘grote’ maat gaan, dan heb je meer kans dat t nu of snel past.
Uitzuigen met zo’n slangetje van Otrivin helpt hier echt heel goed. Neuspeertje ook geprobeerd maar dat werkte totaal niet. Heftige neusdruppels met xylometazaline echt niet doen bij zo’n kleintje, is veel te heftig voor de slijmvliezen!
Verschilt enorm haha. N draagt van Zara nu maat 62, 68 en 74. Ik vind dingen de laatste tijd vaak weer groot vallen, maar ze heeft ook een overgooier in 74 die ze met 4 maanden al aan had.
@Sarie ja die kregen wij laatst ook! En die mochten we maximaal een week gebruiken. Hielp wel heel goed bij N.
Erg kort door de bocht zegt de consumentenbond zoiets als: Baby’s moeten op hun rug slapen dus geven wij geen reviews over toppers voor buikslapers. (wat ik zelf errrug betuttelend vind)
Een kind dat gestikt is in matras valt wel onder de noemer wiegendood. En het is inderdaad zo dat als baby’s netjes op hun rug slapen de kans op wiegendood vrijwel nihil is.
Maargoed vrijwel alle ouders weten dat het in de praktijk niet zo zwart-wit is. Mijn zoon draaide vanaf 3 maanden op zijn buik en wilde toen niet meer op zijn rug slapen. Ik was enorm banggemaakt dus heb ik toen een aerosleeptopper gekocht. Ik ben er zelf op gaan liggen met mijn gezicht in de topper en je kunt gewoon doorademen. Ik heb er uiteindelijk vooral zelf beter door geslapen.
Thanks voor alle tips!! Hier is dat uitzuigerslangetje juist echt geen succes. Toen gaf onze huisarts laatst als tip om dus zelf met de mond het neusje uit te zuigen. Even verstand op 0 maar dat geeft wel meer succes. Wellicht nog een tip voor anderen! Ik ga die neusspray even vragen bij de huisarts