Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Wij hebben ook best wat kleding gehad die niet mijn smaak was. Of mensen die wat grotere maatjes hadden gegeven en dan niet nagedacht over het seizoen, dus een dikke trui in een maat die ze in de zomer droeg.

Overigens wat ik doe met kleding die ik niks vind: als reservekleding in de tas voor de opvang of in de luiertas. Scheelt weer, dan hoef ik daar geen leuke kleding in te doen die ze dan vervolgens nooit draagt. De echt afzichtelijke dingen doe ik gelijk in een zak voor het goede doel, heb daar geen moeite mee.

1 like

Oh ik ben dus niet enige kind met deze bijzondere slaap voorkeur :joy:

1 like

Over die wipstoel. Ik zweeeeer bij dat ding! Zowel T als E hebben een soort ontembare drang recht op te zitten vanaf eh, eerste uur. Bij T werd ik daar zo gestoord van :sweat_smile:, die gooide zich continue naar voren. In de maxicosi, in de stokke baby set… En toen heb ik echt in blinde paniek (nee echt we werden er best wel gek van) op marktplaats een babybjorn wippertje gescoord en kind was zo gelukkig :crazy_face::see_no_evil:
En wij ook haha.

En E is nu ook gek op dat ding :ok_hand:t2:, vooral de speelboog vind ze leuk.

Misschien een stomme vraag maar… hoe doen jullie je kindje in bad? Wij hebben een Bébé-Jou badje maar N vindt in bad gaan nog steeds niet erg leuk dus ze is een soort verstijfde plank als ze in bad gaat. Dat was een paar maanden geleden best prima en handig, maar met haar lengte past ze er nu (bijna 8 maanden) nog maar amper in, laat staan dat ik haar haartjes etc goed kan wassen. In bad zitten wil ze gewoon echt niet. We hebben geen ligbad zelf dus dat is geen optie en met haar douchen vinden we niet prettig. Kan ik hier het best zo’n badring voor aanschaffen? Ik heb het gevoel dat ze dan een heel groot deel bloot is maar ja, we moeten haar toch wassen op een of andere manier. En hoe doen mensen zonder ligbad dat met een iets ouder kindje? Toch onder de douche leren gaan of in zo’n klein badje zetten?

Miskopen/jammere cadeaus:

• knuffels (veel te veel, vangen nu stof)
  • geparfumeerde verzorgingsproducten (gevoelig huidje)
  • puckababy/inbakerzakken (vind J. Helemaal niks)
  • posters voor op de babykamer (te smaak gevoelig, en te veel verschillende gekregen die niet bij de kamer/ bij elkaar passen)
  • rammelaars en bijtringen (we hebben er wel 15gekregen geloof ik)
  • kleding met teksten (echt niet mijn ding)

Fijne cadeaus:l/goede aankopen

• massage voor mama (want de baby heeft alles al :slight_smile: )
  • difrax flesjes plus verwarmingselement
    -nuna leaf wipstoel
  • een doekie (lapje stof om aan de kinderwagen te klikken om je baby uit de wind of zon te houden)
  • boeken (voorleesboeken en Kijkboekjes met patronen
  • een white noise apparaatje
  • draagdoek
  • Phillips agent soothie (alle andere speentjes werden gelanceerd door meneer, dit is wel een hit).
  • gekregen ‘schoentjes’ van leer met een vetertje om de enkel (zijn de enige die hij niet verliest en houden zijn voeten lekker warm in de draagzak)

Edit: het allerfijnste cadeau was thuisbezorgd tegoedbonnen en maaltijden die mensen meenemen

3 likes

Ik heb haar soms in de emmer gedaan als niet hele bad op wilde zetten. Dan zit ze rechtop en kan aan de rand vasthouden.
Nu ze goed loopt en staat en douche ik haar even. Alleen mijn rug vindt het minder leuk.

1 like

Wij gebruikten altijd de badinzet op de douchevloer, dus dat dingetje waar ze in dat babybadje normaal op ligt en dan gewoon de douchestraal over haar heen. Maar sinds kort hebben we dat Babybadje van OKbaby Opla en die zetten we op de douchevloer en dan vullen we em. Daar kan ze echt mooi in zitten en vindt ze ook enorm leuk! Soms doen we ook nog de douchestraal erbij en dan overstroomt dat badje maar boeiend we zitten dan in de douche dus dat is geen probleem. Ze is nu net 9 maanden.

1 like

Goeie tip, thabks! Ik moest toch nog wat dingen bestellen bij Babypark dus ik denk dat ik dit eens ga proberen.

2 likes

Kindje op laatste foto zit er echt badass bij.
Deze staat ook nog op mijn wensenlijstje. Alleen is die volgens mij best groot, of valt dat mee?

1 like

Ik heb gebeld en we mogen een spray ophalen bij de apotheek, twee dagen gebruiken. Indien langer, contact opnemen. We gaan het eerst maar eens twee nachten uitproberen! Hopelijk wat minder vol s nachts en beter slapen :slight_smile:

3 likes

Wat is een fijn white noise apparaat?

Hahah deze foto! No mom ever:

20 likes

Heeft er iemand hier een traphekje wat oprolbaar is? Zo eentje die je niet hoeft open te zetten?
Wij hebben er een nodig, maar zo’n openklap ding is hier heel onhandig en ik zie zoveel verschillende :astonished:

Wij hebben een lascal kiddyguard en zijn daar tevreden mee. Hij klemt vast na dichtdoen en Het materiaal zit dan ook echt vast. Redenatie vd consumentenbond herken ik niet, als hij goed dicht zit en op de juiste hoogte is gemonteerd kan er echt niets onderdoor.(ja een blaadje ofzo).

Naar de zoldertrap hebben we wel een klassiek hekje met spijlen en daar klimt K. op, want heeft ze houvast. Dat heeft ze bij deze niet, ze kan haar voeten niet ergens tussen zetten en haar handen nergens omheen doen.

Edit: Ik vind ze wel duur trouwens, weet niet of ik het de meerprijs per se waard vind, maar mijn man wilde het per se en iets met pick your battles.

1 like

Eerst willen we er eentje beneden, en dan later nog een boven op de eerste verdieping en naar de zoldertrap.

@Suikerklontje ja ik vind ze allemaal best prijzig. Maar goedkope hekjes voelen al snel zo gammel.

Bij de consumentenbond komen 4 traphekjes van rond de €40-€60,- als beste uit de test, met allemaal een 8,3, dus persoonlijk vind ik dat vergeleken bij zon lascalrolhekje (80-120€ afhankelijk vd soort) “goedkoop”.

Deze vier

Beste koop is er 1 van safety 1st voor €25,-

Samenvatting

En ik zie ook nog een ander opvouwbaar rekje, die wel door hun is getest want ander materiaal. Zal iets minder mooi inklappen dan zon rolhekje, maar ook stuk betaalbaarder.

1 like

Thanks! Ik ga weer even een account aanmaken. Boven is een hekje met spijlen nog wel te doen denk ik.

1 like

Wij hebben die van A3 uit de post van Suikerklontje.
Ben er heel blij mee. Mooi stevig en solide.
Gewoon fijn.

1 like

Inderdaad! Met als toevoeging dat ik hem voor ons wel fijn genoeg vind om open te maken.

Heb bij vrienden weleens een traphekje gebruikt die dan heel lastig was voor kinderen… maar dat was dan ook voor volwassenen lastig.

Deze kan gewoon prima met 1 hand open gemaakt worden.

1 like

Jeetje :no_mouth: dat zou ik niet kunnen hoor haha.

@Snygg, zo zat ik laatst ook naast zijn badje. Tot ik weer keek en bleek dat hij met z’n kleine worstenvingertjes het putje open had gekregen en hij nog in 1cm water zat hahaha. Oeps, sorry!

1 like