Vanaf 6 maanden mag je ook babyluuf gebruiken, dat wil ook wel eens helpen het allemaal wat losser te krijgen. Andere neusspray zou ik idd even met huisarts overleggen.
Mijn vriend heeft net gehoord dat hij Peetoom wordt. We zijn super trots en blij. Het word het eerste kindje in de familie en heb nul komma nul ervaring. We willen echt heel graag als peettante en Peetoom een mooi kado geven. Budget mag tussen de 100-200 liggen, mist het natuurlijk niet iets is wat maar een maand bruikbaar is. Ik hoop niet dat ik iets vraag wat al super vaak is gevraagd, anders mag antwoord ook privé. Zijn er mensen die ons tips kunnen geven wat we kunnen geven?
Een triptrap :)?
Wel even afstemmen of ze die niet al hebben
Draagdoek of draagzak? Wel lastig want het verschilt per persoon welke lekker zit. Maar als je iets groots geeft is het toch handig dat je van te voren zegt wat je gaat geven, om te voorkomen dat ze het zelf geven. Dus dan kan je het net zo goed door hen zelf laten uitzoeken
Fotoshoot of draagzak.
Een geboortekist op basis van het geboortekaartje!
Volgens mij hebben wij niet echt miskopen gehad, kan iig niks bedenken. Scheelt wel dat we sowieso weinig spullen hebben en het meeste pas gekocht hebben als we het misten en niet op voorhand al.
Qua cadeaus ook niks, scheelt weer bij weinig / geen kraamvisite door Corona
Vestjes met capuchon.
Gekregen kleding, niet mijn smaak. En ook schoentjes gekregen, heeft baby lang niet nodig.
Ik had een mooi dik vestje gekocht, uiteindelijk bijna niet aangehad want te warm, en te koud voor buiten.
Van die maandverbandjes voor in je bh, die ik had prikten in mijn tiet en had niet echt lekkende boobs.
Ik had ook teveel ledikant lakens en dekens, ze lag lang in de wieg en daar was dit veel te groot voor. Daarna in slaapzak en kan ik het niet gebruiken omdat ze teveel beweegt.
Miskoop hier was ook babyschoenen. Mijn zoon ging pas echt schoenen dragen toen hij ging lopen.
Verder niet echt miskopen.
Knuffels, rompers en sokken. Hebben we zĂłveel gekregen. Knuffels blijft K. ook nu regelmatig krijgen, terwijl ze er totaal niet naar om kijkt. Ze heeft een knuffeltje waar ze sinds kort echt mee slaapt, maar dat is echt las sinds kort daarvoor sliep ze met een speen in haar mond en 1 in haar hand waar ze mee knuffelde. En dan liggen er nog 2 andere knuffels in haar bed waar ze sochtends mee speelt.
Sokken bleven allemaal niet zitten. Rompers met drukke print en teksten (mijn papa is cool, mamaâs meisje dat soort teksten) zijn totaal niet mijn ding dus combineer ik niet met een broekje en evt vestje, maar ergens onder schijnen ze vaak door (zeker bij dat dunne zomerspul).
Oh en speelgoed met batterijen wat takkeveel herrie maakt⊠gelukkig kijkt K. daar totaal niet naar om.
Zelf kan ik niet echt miskopen bedenken, maar ik heb veel pas aangeschaft toen we het nodig hadden, dus dat scheelt wellicht. Badje hebben we weinig gebruikt, alleen in de kraamweek maar de tummy tub die erbij zat destemeer. En gezien ik via mp voor âŹ25,- een bad+tummytub+standaard van iemand overnam vind ik het geen miskoop.
Jammere cadeaus:
- Kleding; we hebben best wat dingetjes gekregen die we wél leuk vonden, maar het gros vonden we niks
- Knuffels; wat moet je er mee?
- Badzitje wat evt ook in de douche gebruikt kan worden: we hebben geen bad, in de douche vind ik niet handig, want laag bij de grond. Wij douchen altijd met douchehandschoen (die hadden we graag cadeau gekregen, zelf gekocht uiteindelijk)
- Zilveren spaarpotjes met namen ingegraveerd (echt niet mooi vind ik en gaat wrs toch de rest van hun leven bewaard worden, want zoiets gooi je ook niet weg)
- Stoeltjes met hun namen erop; voor onze dochter in roze en ik hou gewoon niet zo van roze.
Verder hebben we bijvoorbeeld ook 2 x badjasjes met hun namen erop gekregen. Dat is gewoon zonde eigenlijk, maar snap ook dat je cadeaus niet van te voren gaat voorleggen.
Zelf hebben we weinig miskopen gedaan. Veel geleend, zoals badje, tummy tub, draagzak en puckababys. Draagzak hebben we omdat hij goed beviel zelf gekocht vervolgens.
Leukste âgrotereâ cadeaus vond ik new born shoot (gekregen van broer&zus), babyzwempakket (lessen, zwemluiers, broekjes), en (alvast) een fancy veloretti loopfietsje.
Wij hebben ook best wat kleding gehad die niet mijn smaak was. Of mensen die wat grotere maatjes hadden gegeven en dan niet nagedacht over het seizoen, dus een dikke trui in een maat die ze in de zomer droeg.
Overigens wat ik doe met kleding die ik niks vind: als reservekleding in de tas voor de opvang of in de luiertas. Scheelt weer, dan hoef ik daar geen leuke kleding in te doen die ze dan vervolgens nooit draagt. De echt afzichtelijke dingen doe ik gelijk in een zak voor het goede doel, heb daar geen moeite mee.
Oh ik ben dus niet enige kind met deze bijzondere slaap voorkeur
Over die wipstoel. Ik zweeeeer bij dat ding! Zowel T als E hebben een soort ontembare drang recht op te zitten vanaf eh, eerste uur. Bij T werd ik daar zo gestoord van , die gooide zich continue naar voren. In de maxicosi, in de stokke baby set⊠En toen heb ik echt in blinde paniek (nee echt we werden er best wel gek van) op marktplaats een babybjorn wippertje gescoord en kind was zo gelukkig
En wij ook haha.
En E is nu ook gek op dat ding , vooral de speelboog vind ze leuk.
Misschien een stomme vraag maar⊠hoe doen jullie je kindje in bad? Wij hebben een BĂ©bĂ©-Jou badje maar N vindt in bad gaan nog steeds niet erg leuk dus ze is een soort verstijfde plank als ze in bad gaat. Dat was een paar maanden geleden best prima en handig, maar met haar lengte past ze er nu (bijna 8 maanden) nog maar amper in, laat staan dat ik haar haartjes etc goed kan wassen. In bad zitten wil ze gewoon echt niet. We hebben geen ligbad zelf dus dat is geen optie en met haar douchen vinden we niet prettig. Kan ik hier het best zoân badring voor aanschaffen? Ik heb het gevoel dat ze dan een heel groot deel bloot is maar ja, we moeten haar toch wassen op een of andere manier. En hoe doen mensen zonder ligbad dat met een iets ouder kindje? Toch onder de douche leren gaan of in zoân klein badje zetten?
Miskopen/jammere cadeaus:
- knuffels (veel te veel, vangen nu stof)
- geparfumeerde verzorgingsproducten (gevoelig huidje)
- puckababy/inbakerzakken (vind J. Helemaal niks)
- posters voor op de babykamer (te smaak gevoelig, en te veel verschillende gekregen die niet bij de kamer/ bij elkaar passen)
- rammelaars en bijtringen (we hebben er wel 15gekregen geloof ik)
- kleding met teksten (echt niet mijn ding)
Fijne cadeaus:l/goede aankopen
- massage voor mama (want de baby heeft alles al
)
- difrax flesjes plus verwarmingselement
-nuna leaf wipstoel - een doekie (lapje stof om aan de kinderwagen te klikken om je baby uit de wind of zon te houden)
- boeken (voorleesboeken en Kijkboekjes met patronen
- een white noise apparaatje
- draagdoek
- Phillips agent soothie (alle andere speentjes werden gelanceerd door meneer, dit is wel een hit).
- gekregen âschoentjesâ van leer met een vetertje om de enkel (zijn de enige die hij niet verliest en houden zijn voeten lekker warm in de draagzak)
Edit: het allerfijnste cadeau was thuisbezorgd tegoedbonnen en maaltijden die mensen meenemen
Ik heb haar soms in de emmer gedaan als niet hele bad op wilde zetten. Dan zit ze rechtop en kan aan de rand vasthouden.
Nu ze goed loopt en staat en douche ik haar even. Alleen mijn rug vindt het minder leuk.
Wij gebruikten altijd de badinzet op de douchevloer, dus dat dingetje waar ze in dat babybadje normaal op ligt en dan gewoon de douchestraal over haar heen. Maar sinds kort hebben we dat Babybadje van OKbaby Opla en die zetten we op de douchevloer en dan vullen we em. Daar kan ze echt mooi in zitten en vindt ze ook enorm leuk! Soms doen we ook nog de douchestraal erbij en dan overstroomt dat badje maar boeiend we zitten dan in de douche dus dat is geen probleem. Ze is nu net 9 maanden.
Goeie tip, thabks! Ik moest toch nog wat dingen bestellen bij Babypark dus ik denk dat ik dit eens ga proberen.
Kindje op laatste foto zit er echt badass bij.
Deze staat ook nog op mijn wensenlijstje. Alleen is die volgens mij best groot, of valt dat mee?