Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik heb gebeld en we mogen een spray ophalen bij de apotheek, twee dagen gebruiken. Indien langer, contact opnemen. We gaan het eerst maar eens twee nachten uitproberen! Hopelijk wat minder vol s nachts en beter slapen :slight_smile:

3 likes

Wat is een fijn white noise apparaat?

Hahah deze foto! No mom ever:

20 likes

Heeft er iemand hier een traphekje wat oprolbaar is? Zo eentje die je niet hoeft open te zetten?
Wij hebben er een nodig, maar zo’n openklap ding is hier heel onhandig en ik zie zoveel verschillende :astonished:

Wij hebben een lascal kiddyguard en zijn daar tevreden mee. Hij klemt vast na dichtdoen en Het materiaal zit dan ook echt vast. Redenatie vd consumentenbond herken ik niet, als hij goed dicht zit en op de juiste hoogte is gemonteerd kan er echt niets onderdoor.(ja een blaadje ofzo).

Naar de zoldertrap hebben we wel een klassiek hekje met spijlen en daar klimt K. op, want heeft ze houvast. Dat heeft ze bij deze niet, ze kan haar voeten niet ergens tussen zetten en haar handen nergens omheen doen.

Edit: Ik vind ze wel duur trouwens, weet niet of ik het de meerprijs per se waard vind, maar mijn man wilde het per se en iets met pick your battles.

1 like

Eerst willen we er eentje beneden, en dan later nog een boven op de eerste verdieping en naar de zoldertrap.

@Suikerklontje ja ik vind ze allemaal best prijzig. Maar goedkope hekjes voelen al snel zo gammel.

Bij de consumentenbond komen 4 traphekjes van rond de €40-€60,- als beste uit de test, met allemaal een 8,3, dus persoonlijk vind ik dat vergeleken bij zon lascalrolhekje (80-120€ afhankelijk vd soort) “goedkoop”.

Deze vier

Beste koop is er 1 van safety 1st voor €25,-

Samenvatting

En ik zie ook nog een ander opvouwbaar rekje, die wel door hun is getest want ander materiaal. Zal iets minder mooi inklappen dan zon rolhekje, maar ook stuk betaalbaarder.

1 like

Thanks! Ik ga weer even een account aanmaken. Boven is een hekje met spijlen nog wel te doen denk ik.

1 like

@Velvetbetty wij hebben die laatste en zijn erg tevreden! Niet de mooiste maar doet zn werk goed.

2 likes

Wij hebben die van A3 uit de post van Suikerklontje.
Ben er heel blij mee. Mooi stevig en solide.
Gewoon fijn.

1 like

Inderdaad! Met als toevoeging dat ik hem voor ons wel fijn genoeg vind om open te maken.

Heb bij vrienden weleens een traphekje gebruikt die dan heel lastig was voor kinderen… maar dat was dan ook voor volwassenen lastig.

Deze kan gewoon prima met 1 hand open gemaakt worden.

1 like

Jeetje :no_mouth: dat zou ik niet kunnen hoor haha.

@Snygg, zo zat ik laatst ook naast zijn badje. Tot ik weer keek en bleek dat hij met z’n kleine worstenvingertjes het putje open had gekregen en hij nog in 1cm water zat hahaha. Oeps, sorry!

1 like

Ik heb zelf geen ervaring, maar een vriendin van mij wel met haar baby. Klinkt een beetje hetzelfde als bij @June88. En ook bij die vriendin na zo’n die nachten verbetering.
Volgens mij heb ik van de jeugdverpleegkundige van het consultatiebureau ook wel eens gehoord dat slaaptraining na zo’n drie nachten beter kan worden (en eerst even erger).

2 likes

Oh, dat weet ik eigenlijk niet.

Het is effectief, en het werkt na gemiddeld 2-4dgn ja!

1 like

Wat ik geen leuke cadeaus vond is knuffels en kleding. Kleding is zo smaak gevoelig en 90% van de gekregen kleding vond ik niet leuk, maar dan voel je je dus wel verplicht om dit te aan te doen.

Zelf vind ik het altijd prettig als iemand een lijstje heeft, dan weet je zeker dat je goed zit qua cadeau.

Had al wat gezocht op tips voor prentenboeken en kwam wel wat leuke opties tegen. Maar ik vraag me eigenlijk af, wanneer zijn jullie echt jullie kinderen gaan voorlezen? Heeft het zin om nu al een prentboek cadeau te doen bij de geboorte of hadden jullie zoiets van nee he, alweer een boek dat duurt nog een eeuwigheid.

Ik lees nu met 1,5 sommige boeken pas voor, hij heeft echt het concentratievermogen van een fruitvlieg, maar vond boekjes wel vanaf de geboorte al heel leuk om te krijgen!

2 likes

Neemt inderdaad veel ruimte in in de badkamer, wij kunnen em gelukkig opbergen onder onze wastafel (die hangt mega hoog). Maar anders zou die wel flink in de weg staan.

1 like

Ons zoontje is 9 weken oud, maar wij lezen al veel voor. Al best gauw eigenlijk. Vooral Nijntje is een hit. Die plaatjes zijn al gauw goed te zien door de hoge contrasten. We lezen sowieso altijd voor het slapen gaan. Hij begrijpt het natuurlijk nog niet, maar je merkt wel dat hij het rustgevend vindt en reageert met wat geluidjes etc.

5 likes