Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Klopt en hoe pedagogisch je ook doet etc, soms moet dat gevoel er gewoon uit en is het gewoon een kwestie van uitzitten :woman_shrugging:t2:

Proberen af te leiden als het nog te redden is en anders negeren of troosten! Ik snap dat het niet leuk is blablabla…

——

@Sarie J heeft ook een beetje eczeem bij zijn oren. Ik smeer het 2 keer per dag in met zinkoxide zalf 10% van de apotheek. Misschien dat dat helpt?

Wanneer zijn jullie gestopt of zijn jullie van plan te stoppen met nachtvoedingen? Hier soms een voeding en soms niet. Is het aan te raden om er op een bepaald moment mee te stoppen om te voorkomen dat het echt puur gewenning wordt? Of beter gewoon je kindje volgen?

Bedoel je daar (ook) late voeding mee? N is nu (nou ja, morgen) 8 maanden oud en krijgt in principe als ze naar bed gaat (rond 18:30) de laatste fles en dan 's ochtends pas weer. Maar soms merk ik dat ze 's avonds al heel onrustig slaapt en dan geef ik nog een late fles (als ik naar bed ga, rond 23:00) met de hoop dat ze wat rustiger en beter doorslaapt. Maar jij geeft borstvoeding, of niet? Want toen ik dat nog deed (tot 1,5 maand geleden) legde ik haar 's nachts nog wel vaak twee keer aan, omdat het vooral een fijn troostmiddel was. Nu we kunstvoeding geven krijgt ze tussen 00:00 en 06:00 in elk geval nooit meer een fles.

Ah, zo! Ik denk dat het gewoon iets is waar je kindje op dit moment behoefte aan heeft en dat het niet zoveel ‘kwaad’ kan. Maar goed, ik denk dat ik hier niks over moet zeggen want totaal andere situatie. Hopelijk kan iemand anders je helpen!

1 like

Wij hebben altijd gevolgd. T ging vanzelf doorslapen (rond een jaar sliep hij pak ‘m beet 5/7 nachten door). Vanaf 9mnd voor het eerst af en toe zonder nachtvoeding. Maar soms ook nog gewoon 2-3 :see_no_evil:
Ik geloof dat het tot 18mnd iig bijdraagt aan hersenontwikkeling :slight_smile:!

1 like

Welke draagdoek is niet al te duur en makkelijk/fijn in gebruik? We hebben al een tula ftg maar een draagdoek lijkt me eigenlijk ook wel fijn.

En welke zoogcompressen vinden jullie goed?

ByKay! Top doeken en niet duur.

Zoogcompressen weet ik nog niet want ik heb mijn oudste geen borstvoeding gegeven en mijn baby komt volgende maand :slight_smile:

2 likes

Staat goed uitgelegd wat het inhoudt en waarom Elidel juist wel wordt aangeraden.

2 likes

Ik heb nu een stretchy draagdoek van bykay die ik de eerste vier weken al superveel heb gebruikt. K. past er ook nog in (1,5), toen ik ging oefenen met knopen wilde ze erin haha. Mag tot 18kg in, maar als R. Zwaarder wordt lijkt de draagzak of een gewone draagsoek me fijner dan een stretchy.

1 like

Ik heb een rekbare van bam+boe, die hebben afgelopen tijd ook wel leuke aanbiedingen

2 likes

Ik heb twee weken voor de bevalling nog de minu baby wrap gekocht en ik vind deze heel fijn! Ik had (nou ja heb nog steeds haha) een vrij kleine baby en vind deze doek voor het begin heel fijn! Is een rekbare, vond zeker de eerste weken het wel fijn dat je die eerst knoopt en dan de baby erin doet, tov de geweven die ik eerder kocht ik was bij zo een kersverse baby te onzeker om die er echt al in te knopen zegmaar.

Toevoeging: ik zie dat blabloom bepaalde kleuren in sale heeft https://www.blabloom.com/nl/producten/minu-baby-wrap-navy-blue/24982/

2 likes

Mocht iemand interesse hebben; ik heb nog een rekbare doek van ByKay. Amper gebruikt. Zal morgen wel even foto’s plaatsen in verkooptopic.

1 like

Ik vond die van eigen merk van de Kruidvat fijn: zacht en absorberen prima. Hebben ze ook regelmatig aanbiedingen van. Ik heb ook duurdere geprobeerd, maar die vond ik erg jeuken.
Wasbare heb ik uiteindelijk niet gedaan, omdat die vaak iets groter zijn en het randje meer opvalt onder je kleding.

1 like

Ik vond de wegwerp zoogcompressen van Medela het fijnst. Die zijn groot en verschuiven daardoor niet snel van je tepel. Verder absorberen ze veel.

1 like

Een tijdje terug deelde iemand hier een website waar je kon zoeken naar speeltuinen in de buurt, weet iemand nog welke dat was? Of andere aanraders voor het zoeken naar speeltuinen?

1 like

@Zitzak

1 like

@Grey Die zijn heel fijn ja! Die van Natusan zijn mijn favoriet maar helaas niet meer verkrijgbaar. Ik vond een paar maanden geleden bij de Normal nog vijf pakken, die heb ik allemaal meegenomen hahah. Binnenkort maar weer eens checken of ze er weer zijn.

1 like

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zie dat die van ByKay in de aanbieding is bij Prenatal nu, denk dat dat hem gaat worden!

2 likes

Oh dat is wel heel goedkoop :flushed: ik ga even kijken!