Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Heeft ze een pop? Wij hebben K. poppenkleertjes gegeven namens R., eerste weken kon ze die nog niet zelf aan en uit (ze is natuurlijk jonger dan J.), maar nu kan ze de broek zelf aan en uit net als slaapzakje. En dat doet ze dan ook regelmatig als ik R. omkleed (ze helpt dan eerst door R. haar sokken en broek uit te doen en dan is haar pop aan de beurt). Gisteren hoorde ik haar trouwens ineens aan tafel staan, ga ik kijken heeft ze haar pop op het verschoningskussen gelegd, uitgekleed ennstaat ze met zon billendoekje te poetsen om vervolgens een luier van R. om proberen te doen :pleading_face:

12 likes

Ik zou in december een aantal rondleidingen krijgen maar die zijn allemaal afgezegd door corona. Ik woon naast een school die hele goede resultaten heeft. Verderop zitten er nog 2 met mindere. Maar wil toch graag even kijken bij alle 3, ondanks dat de buren zeggen dat de school naast ons de beste sfeer enzo heeft. Zou wel top zijn want kijk vanuit mijn zolder zo op hun speeltuin. En het is letterlijk 30 sec lopen :+1:t2:

Op zijn huidje mogen we dat nog niet maar in zijn gezicht hebben we dat toch maar wel gedaan en het trekt echt weg nu. Het enige dat we doen is goed droog houden de hele dag! Thanks voor de tip!

1 like

Ah wat leuk! (En suikerklontje zo lief van je dochter :heart_eyes:). Ter aanvulling op de pop, er bestaan ook minidraagzakjes voor poppen, ook mama en papa ‘na te doen’ als ze de baby dragen. Misschien ook leuk?

2 likes

Misschien het spelletje “de eerste boomgaard” van haba? Echt een super leuk spelletje wat niet zo lang duurt. Ik doe deze vaak met I in een dutje van J. Dan heb ik ook even 1 op 1 tijd met haar gehad.

2 likes

Misschien iets leuks ook om mee buiten te spelen? Dan kan ze met papa lekker buiten ravotten als jij slaapt / voedt etc.

Nieuwe bal, stoepkrijt etc.

1 like

Wat raden jullie aan, elektrische kruik of gewone kruik (zo’n aluminium ding denk ik?)

Elektrisch! Zoveel makkelijker vind ik. Geen gedoe met water koken en dan nog maar netjes in dat ding gieten midden in de nacht.

Ik heb geen ervaring met elektrisch maar ik vind die gewone kruiken echt irritant om 's nachts te maken en ook een beetje eng ivm lekken, had ik dit geweten had ik ook een elektrische gekocht.

Op aanraden van de verloskundige hebben we een dr Brown fles gehaald, zodat onze baby hopelijk nog iets beter gaat drinken en meer aankomt.
Ik meende dat ik hier iets gelezen had over dat ze snel lekken door het uitkoken (geloof ik?), of over dat groene ding wat erin zit? Kan het niet terugvinden met de zoekfunctie. Iemand tips/ervaring?

Ja een beetje eng vind ik dat ook wel
 dat water koken vind ik niet zo erg want we hebben een quooker dus dat is zo gepiept

Is elektrisch volgens de kraamhulp ook goed? Of willen ze dan dat je alsnog een gewone kruik aanschaft? En is 1 elektrische kruik voldoende of moeten we er dan twee denk je?

Wij raden het niet aan om alleen een elektrische kruik te gebruiken. Als de pasgeborene zich niet goed op temperatuur kan houden, is een elektrische kruik vaak niet voldoende qua warmte. Zo staat het ook in ons protocol. Wel kan bijvoorbeeld 1 normale kruik en een elektrische kruik.

Maar met alles is het wel zo dat het jullie kind is en de kraamzorg je niks kan verplichten ofzo. Ze zullen adviezen geven en het eventueel noteren als je tegen de adviezen in gaat. Maar als jij liever een elektrische kruik hebt, kan de kraamzorg je verder niks verplichten.

Dankje! Ga ik het ook op die manier doen.

1 like

Hier raadde de kraamzorg ze af omdat ze soms door kunnen slaan in het verwarmen op de een of andere manier.

Ik meen me te herinneren dat er een boek is (met kleuren?) waar mensen lyrisch over waren? Ik kan het helaas niet meer terugvinden, weet iemand wat ik bedoel?

Het mooiste boek van alle kleuren?

Komt me niet bekend voor :grimacing:, volgens mij was het iets anders

Een boekje voor wat oudere kindjes inderdaad!

Hoe lang blijft zon elektrische kruik warm? Vind die alu kruiken zo’n gedoe met vullen, maar op R. haar kamer zijn veel ramen en is het echt wel nodig om een kruik in haar bed bij te leggen. Als wij ze met kokend water maken, zijn ze sochtends nog behaagelijk (lauw-warm) dat is wel fijn.

Heeft er iemand ervaring met het slikken van aspirine tijdens de zwangerschap? Mijn verloskundige heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog omdat ze willen dat ik hiermee ga starten. Mijn dochtertje was bij haar geboorte namelijk aan de lichte kant was (2750g). Ze willen nu dat ik dit ga slikken omdat dat de doorbloeding (in de placenta) zou verbeteren waardoor de baby beter zou groeien. Ik heb echt mijn vraagtekens. Ook omdat ik zelf een kleine baby was en mijn vriend en ik nu beiden ook niet heel groot zijn en ik er verder ook nog nooit eerder iets over heb gehoord of gelezen.