Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Dank je wel!

Ik ben ook fan van de Hema bamboo rompers en vind die van de zeeman ook prima, vallen beiden wel vrij groot. Die van petit bateau zijn ook top en vallen klein en zijn aan de dure kant.

1 like

Dankjulliewel! Ik ga eens rondkijken!

Ik heb toevallig zelf periorale dermatitis, en wat je nog zou kunnen doen (naast advies van de arts) is zinkzalf smeren! Gewoon sudocrem o.i.d. Dat geeft echt meteen verlichting en droogt het een beetje uit. Zodra je mag stoppen met de hormoonzalf kun je ook proberen om een tijdje helemaal niks te smeren (zelfs geen neutrale/lichte cremes), daar knapt het vaak ook van op!

1 like

Lidl heeft ook warme skipakjes voor 15 euro.
Heb ik gekocht nav tip van @anon18050057 volgens mij.

1 like

Oh leuk om te horen :grinning: ik krijg er ook heeeeel veel reacties op als er buiten zijn. Iedereen vindt het een gaaf of chill ding haha

1 like

Niet voor urineverlies maar net als @printemps voor andere klachten. Inderdaad heel goed dat je ermee aan de slag gaat!
Mijn bekkenbodem fysio gaf aan dat iedereen er gebaat bij is, zelfs vrouwtjes van 90 kan ze nog goed helpen. Ze vindt het altijd zo zonde als mensen het maar laten onder het mom van: ‘het zal er wel bij horen’. Heb dus hele goede hoop voor je :smile:. Succes alvast!

1 like

Geen ervaring, maar een gastouder mag toch een maximum aantal baby’s hebben? Ze kan wel een voorrangsregeling hebben, maar als ze te veel baby’s heeft, houdt het op lijkt me. Dan moet je wachten tot een van de baby’s een jaar wordt

1 like

Bij onze opvang hebben broertjes en zusjes voorrang, maar die groep is groter dan bij een gastouder. Dan nog kan R. pas 3 maanden na start op alle gewenste dagen terecht, terwijl wij ons inschreven bij 7 weken. Momenteel is het hier in de hele regio zon probleem. Iemand die tegelijk met mij zwanger was de eerste keer, is dat nu de 2e keer en die oudste gaat naar dezelfde opvang (op de dag die nu bij ons langer duurt) en zij kan pas 6 maanden na gewenste datum met nr 2 terecht. Iemand anders uit onze vriendengroep gaat maar naar opvang 14km verderop want nergens plek dichterbij etc. Bij K. (Die is nu 1,5) schreven we pas met 15-16 weken in en was er gewoon plek.

Overigens stond mijn halfzusje (die is nu 14) al ingeschreven op 2 kdv’s voor ze uberhaupt verwekt was. Hoop niet dat we daar weer naar toe gaan, want dat is echt geen doen joh.

@Harmon

Wat bizar eigenlijk zeg. Las toevallig vandaag een artikel wat over dit onderwerp ging maar dan bij basisscholen. Schijnbaar mag het bij wet niet om kinderen voor 3 jaar in te schrijven bij een basisschool. Maar veel scholen hanteren een soort ‘schaduwlijsten’.
Ben benieuwd of zoiets voor kdv’s of gastouders ook geldt eigenlijk.

Dit is het artikel:

Ja zou anders gewoon vast een keer informeren. En zodra je denkt aan nr 2 regelen als dat kan.

Wij wilden K. het eerste half jaar dan ook die ene dag thuis houden, dan komt ze op een interne wachtlijst (dus ook voorrang), maar dan was er pas medio 2022 weer plek voor haar op dinsdag. Dus nu betalen we een half jaar voor opvang terwijl mn man die dag gewoon vrij is. Maarja dat is per saldo goedkoper (en der dan maar af en toe thuishouden als ze iets willen doen) dan dat ze “ergens in 2022” (want medio kon februari maar ook pas juni zijn) weer terecht kan en 1 van ons dus die dag vrij moet nemen steeds :sweat_smile:

@DahliaDavin bij ons in het dorp kun je idd pas inschrijven voor de basisscholen als je kind 3 is! Wist niet dat dat zelfs wettelijk was geregeld.

2 likes

Nee dat heb ik ook nooit geweten. In mijn woonplaats zit in ieder geval een basisschool die zich daar niet aan houdt. Hoorde toen van kennissen dat de baby al werd ingeschreven toen het een week oud was, en dat was gelijk het laatste kindje dat aangemeld kon worden voor dat desbetreffende schooljaar. In die wijk is er echt drama daardoor om een kind in die wijk naar school te kunnen laten gaan. Ouders worden gedwongen de halve stad door te crossen omdat daar de dichtstbijzijnde fijne basisschool zit.

Blij dat ik niet in die wijk woon :sweat_smile:

Lastig dit… wij wilden dit jaar open dagen enz van scholen bekijken (T wordt in november 3) maar alles is nu afgelast… :roll_eyes::see_no_evil:

De scholenzoektocht viel mij qua inschrijven echt mee (woon in een stad dichtbij Utrecht). Ik heb mijn jongste pas met ruim 3 aangemeld (was het een beetje vergeten) en was geen probleem. Alleen bij de Vrije School (waarvan er in de stad maar 1 is en ook kinderen van buiten de stad naartoe gaan) was een wachtlijst, maar ook daar was uiteindelijk wel plek.

Je kunt altijd gewoon aanmelden op de school die je voorkeur heeft, zodat je iig plek heb. En dan zodra het kan kennismaken en evt je keuze wijzigen.

Heeft ze een pop? Wij hebben K. poppenkleertjes gegeven namens R., eerste weken kon ze die nog niet zelf aan en uit (ze is natuurlijk jonger dan J.), maar nu kan ze de broek zelf aan en uit net als slaapzakje. En dat doet ze dan ook regelmatig als ik R. omkleed (ze helpt dan eerst door R. haar sokken en broek uit te doen en dan is haar pop aan de beurt). Gisteren hoorde ik haar trouwens ineens aan tafel staan, ga ik kijken heeft ze haar pop op het verschoningskussen gelegd, uitgekleed ennstaat ze met zon billendoekje te poetsen om vervolgens een luier van R. om proberen te doen :pleading_face:

12 likes

Ik zou in december een aantal rondleidingen krijgen maar die zijn allemaal afgezegd door corona. Ik woon naast een school die hele goede resultaten heeft. Verderop zitten er nog 2 met mindere. Maar wil toch graag even kijken bij alle 3, ondanks dat de buren zeggen dat de school naast ons de beste sfeer enzo heeft. Zou wel top zijn want kijk vanuit mijn zolder zo op hun speeltuin. En het is letterlijk 30 sec lopen :+1:t2:

Op zijn huidje mogen we dat nog niet maar in zijn gezicht hebben we dat toch maar wel gedaan en het trekt echt weg nu. Het enige dat we doen is goed droog houden de hele dag! Thanks voor de tip!

1 like

Ah wat leuk! (En suikerklontje zo lief van je dochter :heart_eyes:). Ter aanvulling op de pop, er bestaan ook minidraagzakjes voor poppen, ook mama en papa ‘na te doen’ als ze de baby dragen. Misschien ook leuk?

2 likes

Misschien het spelletje “de eerste boomgaard” van haba? Echt een super leuk spelletje wat niet zo lang duurt. Ik doe deze vaak met I in een dutje van J. Dan heb ik ook even 1 op 1 tijd met haar gehad.

2 likes

Misschien iets leuks ook om mee buiten te spelen? Dan kan ze met papa lekker buiten ravotten als jij slaapt / voedt etc.

Nieuwe bal, stoepkrijt etc.

1 like