Ik heb het ook geslikt beiden zwangerschaplen, omdat ik diabetes type 1 heb. Daardoor loop ik iets meer kans op zwangerschapsvergiftiging en dat slikken verkleind de kans (met zo’n 50% geloof ik). Daarnaast ook voor de doorbloeding van mn placenta, omdat dat ook een groter risico is bij mij.
Ik slikte acetylsalicylzuur (asca) in de lichtste dosering. Is een kinderasperine. Had er verder geen last van, ook niet sneller blauwe plekken ofzo alleen met bloedprikken duurde het iets langer voor het stopte met bloeden. En ik moest er iets bij eten, anders werd ik misselijk maar mijn maag is ook echt mn zwakke punt.
Weten ze waarom je eerste klein was? Werkte de placenta slecht?
. Als ik kijk naar mn broer en schoonzus met beide een laag geboortegewicht (en beide nog erg slank zijn) hebben dochters met een boven gemiddeld geboortegewicht. Denk dat het geboortegewicht en lengte van de baby met meerdere factoren te maken heeft, waarbij functie van de placenta erg belangrijk is.
). Sommige dingen, zoals peer of banaan, stopt ze wel in haar mond voor heel even maar ze krijgt er niks van binnen. Andere dingen, zoals broccoli, pakt ze nog net vast maar gooit ze meteen weg.