Elektrisch! Zoveel makkelijker vind ik. Geen gedoe met water koken en dan nog maar netjes in dat ding gieten midden in de nacht.
Ik heb geen ervaring met elektrisch maar ik vind die gewone kruiken echt irritant om 's nachts te maken en ook een beetje eng ivm lekken, had ik dit geweten had ik ook een elektrische gekocht.
Op aanraden van de verloskundige hebben we een dr Brown fles gehaald, zodat onze baby hopelijk nog iets beter gaat drinken en meer aankomt.
Ik meende dat ik hier iets gelezen had over dat ze snel lekken door het uitkoken (geloof ik?), of over dat groene ding wat erin zit? Kan het niet terugvinden met de zoekfunctie. Iemand tips/ervaring?
Ja een beetje eng vind ik dat ook wel⦠dat water koken vind ik niet zo erg want we hebben een quooker dus dat is zo gepiept
Is elektrisch volgens de kraamhulp ook goed? Of willen ze dan dat je alsnog een gewone kruik aanschaft? En is 1 elektrische kruik voldoende of moeten we er dan twee denk je?
Wij raden het niet aan om alleen een elektrische kruik te gebruiken. Als de pasgeborene zich niet goed op temperatuur kan houden, is een elektrische kruik vaak niet voldoende qua warmte. Zo staat het ook in ons protocol. Wel kan bijvoorbeeld 1 normale kruik en een elektrische kruik.
Maar met alles is het wel zo dat het jullie kind is en de kraamzorg je niks kan verplichten ofzo. Ze zullen adviezen geven en het eventueel noteren als je tegen de adviezen in gaat. Maar als jij liever een elektrische kruik hebt, kan de kraamzorg je verder niks verplichten.
Dankje! Ga ik het ook op die manier doen.
Hier raadde de kraamzorg ze af omdat ze soms door kunnen slaan in het verwarmen op de een of andere manier.
Ik meen me te herinneren dat er een boek is (met kleuren?) waar mensen lyrisch over waren? Ik kan het helaas niet meer terugvinden, weet iemand wat ik bedoel?
Het mooiste boek van alle kleuren?
Komt me niet bekend voor , volgens mij was het iets andersā¦
Een boekje voor wat oudere kindjes inderdaad!
Hoe lang blijft zon elektrische kruik warm? Vind die alu kruiken zoān gedoe met vullen, maar op R. haar kamer zijn veel ramen en is het echt wel nodig om een kruik in haar bed bij te leggen. Als wij ze met kokend water maken, zijn ze sochtends nog behaagelijk (lauw-warm) dat is wel fijn.
Heeft er iemand ervaring met het slikken van aspirine tijdens de zwangerschap? Mijn verloskundige heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog omdat ze willen dat ik hiermee ga starten. Mijn dochtertje was bij haar geboorte namelijk aan de lichte kant was (2750g). Ze willen nu dat ik dit ga slikken omdat dat de doorbloeding (in de placenta) zou verbeteren waardoor de baby beter zou groeien. Ik heb echt mijn vraagtekens. Ook omdat ik zelf een kleine baby was en mijn vriend en ik nu beiden ook niet heel groot zijn en ik er verder ook nog nooit eerder iets over heb gehoord of gelezen.
Ik heb het ook geslikt beiden zwangerschaplen, omdat ik diabetes type 1 heb. Daardoor loop ik iets meer kans op zwangerschapsvergiftiging en dat slikken verkleind de kans (met zoān 50% geloof ik). Daarnaast ook voor de doorbloeding van mn placenta, omdat dat ook een groter risico is bij mij.
Ik slikte acetylsalicylzuur (asca) in de lichtste dosering. Is een kinderasperine. Had er verder geen last van, ook niet sneller blauwe plekken ofzo alleen met bloedprikken duurde het iets langer voor het stopte met bloeden. En ik moest er iets bij eten, anders werd ik misselijk maar mijn maag is ook echt mn zwakke punt.
Weten ze waarom je eerste klein was? Werkte de placenta slecht?
Het is heel gebruikelijk om bij bepaalde aandoeningen zoals hierboven genoemd om aspirine te slikken en soms zelf fraxiparine te spuiten. Overigens hoeft zelf klein zijn niet te betekenen dat je kinderen ook klein zijn. Ik was zelf bv maar 2800 gram bij 39 weken terwijl mijn zoontje bij 40 weken bijna 3800 gram was . Als ik kijk naar mn broer en schoonzus met beide een laag geboortegewicht (en beide nog erg slank zijn) hebben dochters met een boven gemiddeld geboortegewicht. Denk dat het geboortegewicht en lengte van de baby met meerdere factoren te maken heeft, waarbij functie van de placenta erg belangrijk is.
Ik heb het ook geslikt voor de aanleg en doorbloeding van de placenta 's.
Ik vond onderstaande info toen heel verhelderend:
@Suikerklontje thanks voor het delen van je ervaring. Er wordt hier idd ook gesproken over kinderaspirine. Waarom de eerste klein was daar was geen verklaring voor, ze leek altijd vrij gemiddeld en over dat de placenta slecht zou werken daar heb ik ook nooit iets over gehoordā¦
@mores nee ik heb verder ook geen van dat soort symptomen, ook niet gehad in mijn vorige zwangerschap. Ben gezond, normaal gewicht, fit. Dus vandaar ook een beetje mijn vraagtekens. Heb al heeel wat vragen opgeschreven voor de gyneacoloog
@Broodrooster oh dat geloof ik ook wel! Daar is ook geen pijl op te trekken denk ik. Maar ik vond het destijds gewoon niet zo gek dat ze wat aan de kleine kant was (en nog steeds niet mega klein, 2759 met 39 wk).
@anon46493654 dat is inderdaad een fijn artikel, thanks!
Ik kan me indenken dat ze het doen omdat ze in het ziekenhuis het wel te klein vinden (mijn tweeling was met 35+5 net zo zwaar, dus ik vind het dan wel weer licht voor de termijn). Ben benieuwd wat ze zeggen!
Ik kwam net toevallig deze blog tegen, over speelbossen in Nederland, ook nog een mooie aanvulling op de andere playadvisor link vond ik.
We proberen N nu zoān anderhalve week meer eten aan te bieden, voornamelijk via de Kleintjes/Rapsley methode. Van fruit en groente moet ze echter nog steeds niks weten (). Sommige dingen, zoals peer of banaan, stopt ze wel in haar mond voor heel even maar ze krijgt er niks van binnen. Andere dingen, zoals broccoli, pakt ze nog net vast maar gooit ze meteen weg.
Wat ze wel eet, en in grote hoeveelheden ook, is brood, rijstwafels, maisvingers en dat soort dingen. Yoghurt gaat er ook aardig in (dat geven we uiteraard wel met een lepel). Ik probeer nu wel b.v. op brood wat geprakte banaan of van die groenespread te doen en dan eet ze het prima. De vraag is voornamelijk of ik hier iets mee moet. Volgens de kinderarts eten kinderen rond de 8 maanden (wat N over 2 maanden gecorrigeerd is) - en ik citeer - een halve vrucht, een boterham en een klein bordje avondeten bestaande uit vlees of vis, iets van koolhydraten en groenten. Nou dat zie ik niet gebeuren en ik weet dat er meer kinderen zijn die zo weinig eten maar misschien heeft iemand tips? Of succesnummers? Of verhalen van kinderen die eerst ook alleen brood aten maar later wel normaal groente en fruit zijn gaan eten?