Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Herkenbaar hier. Mijn dochter deed dit ook in het begin. Via rapley kreeg ze nauwelijks wat binnen :sweat_smile: maar ze vond het wel interessant. Dus ik ben het gaan combineren: fruit pureren en groente pureren en dat ook gaan geven, toen ging er veel meer naar binnen. Daarnaast ook Rapley blijven aanbieden. Dit werkte hier heel goed. Misschien heb je er iets aan :slightly_smiling_face:

Edit: ze is nu 3 en ze eet eigenlijk alles, dus helemaal goed gekomen haha.

1 like

Hiervoor hebben we wel gepureerd of potjes aangeboden inderdaad, het probleem is dat ze dat helemaal niet moet haha. Sorry dat had ik er even bij moeten vermelden. Dan gaan de lippen echt stijf op elkaar. Omdat ze het wel interessant vindt, dacht ik dat het zou helpen als ze zelf dingen vast kan pakken en in haar mond kan stoppen.

Het is met stukjes heel normaal dat ze in het begin weinig binnenkrijgen. Het is meer dan alleen opeten, ook ontdekken en structuren en hoe daar mee om gaan leren :slight_smile:

En heb het hier al vaker gezegd; maar toen de opvang in maar dicht ging was K. 8 maanden en dronk ze daar nog 3x een fles en at wat broodkorst. Meer niet. Thuis wel iets meer maar geen hele maaltijden. Tijdens de lockdown is ze steeds meer écht gaan eten en toen de opvang weer open ging dronk ze daar nog maar 1 fles en is ze met alle eetmomenten mee gaan eten daar. En ze is altijd hartstikke goed gegroeid etc. Dus ik denk er iets anders over dan je kinderarts :wink:

1 like

Ik heb het ook genomen. De gynaecoloog ging met mij een lijstje door waarom ik in aanmerking kwam. Waarom wel of niet doen.
Uiteindelijk gedaan, merkte er niks van bijwerkingen.

1 like

I knowwww ben gewoon onzeker haha. Komt goed inderdaad, die arts maakt me ook gewoon tr onzeker met haar ‘4 flessen is teveel!!’ En dat ik moet bellen als ze over 3 weken niet meer eet. Ik denk dat ik dat sowieso niet ga doen, uiteindelijk gaat ze wel eten. Ze heeft net voor het eerst een beetje ei op (wel alleen het eigeel) :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Snap ik helemaal, zeker als zo’n arts dat zo stellig zegt. Maar zolang ze tevreden is en goed groeit, geen reden tot zorgen :blush:

Under one is for fun zeggen ze ook wel eens. Ik zou me er geen zorgen over maken. Het is nu vooral nog ontdekken. Wij hebben ook rapley gedaan en in t begin kreeg ze er amper wat van binnen, was echt meer ontdekken, voelen, proeven.

Herkenbaar, J haar dutjes zijn ook een ramp de laatste tijd (laatste weken eigenlijk zelfs) het ritme wat wij proberen aan te houden:
7.00 - 180+6
8.30 - slapen
(10.00 soms fruithapje)
11.00 - 180+6
11.30 - slapen
15.00 - 180+6
16.00 - slapen
17.00 - groentehapje
18.30 - 180+6
19.00 - slapen (geen late voeding meer)

Alleen nu de dutjes zo’n strijd zijn of maar max 40min duren, past dit schema ook niet meer want is ze telkens te lang wakker. Bij ons gaan de nachten ook prima verder!

Ok, bedenk me nu dat ik totaal geen advies heb, maar wel met je meevoel😅

Ik ben mn commode en kledingkast aan het inrichten en voel me echt zo:

Hahahaha, heb elk laatje al wel 3 keer anders gedaan en kijk ondertussen youtube video’s over het inrichten. Wedden dat ik in mn kraamweek toch alles anders doe?! :see_no_evil:

7 likes

Haha herkenbaar! Ik ben nu veel aan het kopen en ik heb geen idee wat ik aan het doen ben :see_no_evil:
Had bijvoorbeeld nog nooit van een elektrische kruik gehoord dus dank voor de tips @hierboven!

Waar kopen jullie de fijnste hydrofielen? En basic rompers? Ik las voor dat laatste vooral hema maar zij hebben nauwelijks voorraad…

De allerfijnste hydrofielen had ik van de Ikea, maar geen idee of die nog in het assortiment zitten. Bambino (kruidvat) heeft fijne xl hydrofielen

1 like

Jut & julie voor hydrofiele :ok_hand:t2:

1 like

Vanaf wanneer zijn jullie de nagels van jullie kleintjes gaan knippen? Kraamzorg zei 6 weken maar ben ff kwijt wat we bij K. Hebben gedaan.

Ben ze echt om de dag aan het vijlen momenteel en ze zijn alweer zo scherp dat het vervelend is met drinken, ben beetje klaar met dat vijlen :stuck_out_tongue:

Same :see_no_evil::joy:

1 like

@Mhysa top! Het is dat het nagelknipsetje in K. haar conmode ligt… maar morgen gaan ze eraf! (Of als K. nog wakker wordt vanavond nog haha).

1 like

Vanaf de tweede manicure. Dat vijlen werkte voor geen meter

1 like

Over manicures gesproken. Ik was terwijl K. vanavond in bad zat mn eigen teennagels aan het knippen, kwam ze met der handen over de rand staan en wijzen dat die ook moesten. En eenmaal uit bad moesten der tenen ook. Haha ideaal zo :ok_hand:t3: Tis nooit een heel groot drama, maar gaat meestal ook niet van harte.

1 like

Ik vind knippen zo eng bij een baby, dus ik bijt ze altijd af. Alleen als er een haal aan zit trek ik die er zachtjes af, soms dus met mn tanden.

Nagels van de peuter doet mijn moeder meestal :grimacing: en ik soms zelf met een schaartje.

1 like

Ik heb nog nooit de nagels van mijn baby geknipt. :grimacing: Dat doet mijn moeder altijd haha

1 like

Ik moet stiekem een beetje lachen om je bericht, omdat je verontwaardigd was omdat de wachtlijst vol stond met kindjes die nog niet geboren moesten worden. Maar nu blijk je zelf op die lijst te staan :grinning_face_with_smiling_eyes: