Ik knipte meteen met een knipper. De teennagels heb ik nog nooit hoeven knippen omdat de teennagels gewoon niet groeien. Volgende maand wordt hij 2
Ideaal als de teennagels niet groeien hier zijn het net messen en moeten we echt vaak knippen bij de spartelende vis
Weet er iemand waar ik fijne sokjes kan vinden met een beetje anti slip onderkant? Hema en H&M hebben ze wel, maar vaak zijn ze zo kort. Dan kan ik de omslag wel omhoog doen, maar dan heeft ze vaak alsnog blote enkels in de draagzak. Zag er wel een paar, maar 10 euro per sok vindt ik dan ook weer iets te gortig.
Bambino (Kruidvat) vind ik heel fijn. Niet super lang maar je moet zelf maar even kijken of het wat is. 3 euro voor 3 paar als ik me niet vergis.
Ik ben even kwijt wie de tip had gegeven van dikke antislipsokken in de regenlaarzen, maar thanks!! K. had laatst mijn huissokken aangedaan en die hebben ook antislip, dus dacht vandaag zal die eens in der laarzen proberen. Zelfs bij het uit de schommel halen (waarbij ze lekker stijf als een plank ging hangen en der voeten bleven haken) vielen de laarzen niet uit En ook nog eens lekker warm.
Ja die heb ik ook. Alleen die zijn dus weer zo kort.
Bambino heeft korte en langere variant.
Zeeman heeft ook met antislip.
Daar kan je boven rand omvouwen of niet. Als ik het niet doe is halverwege haar scheen been.
Ik heb ze laatst ook bijna door raamgesmeten toen we weer thuis kwamen
Ok even kijken of dit lukt! Als je kind(eren) op een kinderdagverblijf zit(ten):
- Een horizontale groep op het kdv
- Een verticale groep op het kdv
0 stemmers
Ben natuurlijk ook benieuwd waarom!
Alle groepen op ons kdv zijn 0-2 en 2-4, er is één verticale groep maar daar zitten vooral kindjes met een ontwikkelingsstoornis of andere beperking geloof ik.
Met 2 jaar verschil is er toch best wat spreiding in leeftijd en met relatief kleine groepen (max 9 kindjes) zijn er daarmee altijd wel kindjes van min of meer dezelfde leeftijd. Als het een verticale groep van 0-4 zou zijn en een vrij klein aantal kindjes kun je net de pech hebben dat er weinig leeftijdsgenootjes zijn. Dat is ook waarom een gastouder mij minder aanspreekt: klein aantal kindjes dus minder kans op kinderen in dezelfde leeftijd.
Graag gedaan!
Ik heb allebei gehad en vond de verticale groep eigenlijk leuker denk ik. Daar keek ons zoontje heel erg naar de groten op en ze speelden heel graag met hem, dus dat was super leuk. Hoewel ik het ook niet heeel goed kan inschatten, want op de verticale groep was het nog niet zo full-on corona en hadden we iets meer contact met de groep dan met de horizontale nu. Dus ik kan het ook niet helemaal goed inschatten.
Ons kdv heeft alleen verticale groepen (2 groepen van beiden max 12 kindjes) dus geen keuze daarin. Andere opvang waar we zijn wezen kijken had het wel, maar die sprak ons verder een stuk minder aan.
Heb het idee dat K. zich erg optrekt aan de oudere kinderen.
Same here! Ik ben heel blij met onze opvang.
Wij konden kiezen! De ene locatie had horizontale de andere verticale groepen.
We hebben voor horizontaal (dus zelfde leeftijden) gekozen.
Ik vond het fijn dat ze daar meer met het ritme van de baby mee konden gaan (gaven zij zelf aan). Maar ook met dat van de peuters (als er bijv een poos veel kleintjes zijn en minder grote kindjes, gaan ze bijv minder snel wandelen of naar de boerderij. Want… dan zitten ze met die kleintjes en slaapjes/flesjes etc - hun woorden toen ik daar naar vroeg. Hoe dat in praktijk is weet ik dus niet)
En dat er meer leeftijd gerichte activiteiten worden aangeboden. Ook had ik zelf het idee dat het rustiger is (peuters zijn nou eenmaal veel drukker) en de groepen waren ook kleiner bij de babies door de leidsters / kind ratio.
Ze prezen de verticale groep ook een beetje aan als “ja is heel leuk kunnen de peuters de babys een boekje voorlezen en helpen enzo!” maar toen dacht ik stiekem: eh, nee ik wil dat mijn peuter (tzt) lekker hier kan spelen en niet met een kleintje hoef bezig te houden haha. Dat leert ie dan thuis wel met een hopelijk broertje/zusje/neefje/nichtje ofzo haha.
Ik vond de voordelen van verticaal (zoals ze blijven op dezelfde groep) ook niet zo opwegen. Want in praktijk (althans bij ons) zit er zelden een leidster 2-3-4jr lang op dezelfde groep. Ze wisselen best wel frequent van dagen/tijden/groepen. Als dat wel zo zou zijn zou ik dat een heel groot voordeel vinden, maar helaaschhhh haha. En wij hebben natuurlijk wel veel grote kinderen over de vloer, dus daar was het voor ons ook niet nodig voor geweest.
Het optrekken gebeurd hier eigenlijk alsnog wel. Alleen in de periode dat hij zelf net de oudste was op de babygroep niet. Maar nu is hij weer de jongste op de peuters, dus weer genoeg om je aan op te trekken. In die zin heb je volgens mij maar 1 ‘optrek’ moment meer in een verticale groep (namelijk als je bijna 2 bent mis je dus even een optrek moment wat je op verticale groep wel had gehad).
Edit: dit is echt een overdreven lang verhaal geworden hahaha. Oeps.
Horizontale groep, ervoor gekozen. En ook geen keus. Maar vind het leeftijdsgerichte fijn. En eind van de dag als er weinig kindjes zijn gaan ze bij elkaar zitten dus prima.
Vooral omdat ze zo’n fragiel babietje was, wilde mijn man niet dat er een grote ‘wilde’ jongen met haar te ruw zou spelen
Vooral jongens (het zijn nog kleine kindjes ) moeten nu al uit haar buurt blijven van hem. Het wordt later wat in de puberteit.
Ja vind ik ook haha, die andere trekt ze zelf wel uit af en toe maar die dikke niet. Komt vast nog wel als ze groter wordt
Thanks voor de reacties over horizontaal vs verticaal! Duidelijk dat beiden voordelen hebben. Ik heb geen uitgesproken voorkeur maar mijn vriend heeft ook nav jullie antwoorden een voorkeur voor een horizontale groep (we kunnen kiezen) dus ik denk dat we dat gaan doen.
Ik zag laatst Stick-o, dat is een magnetisch bouwsetje waarmee je voertuigen kunt bouwen. Misschien is dat iets?
Ikzelf niet maar ik heb het wel gezien bij vrienden van me. Zij hadden een splitlevelwoning met veel wat kortere trappen en twee kleine kinderen. Van de eetkamer was er echt leefkeuken gemaakt. Ook met een speelkeukentje voor hun kinderen enzo, tuindeuren open met mooi weer. Daar zaten zij dan ook vaak, meer dan in de woonkamer.
Het was maar een korte periode (of nou ja, 2x dus want twee kinderen) wat onhandig op het moment dat de kinderen nog niet echt goed trap konden lopen maar juist door de hoeveelheid trappen ging dit al wel vrij snel. Ze hadden alleen veel traphekjes nodig!