Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Voor mij was het ook abracadabra wat ik las. O. van 9 maanden heeft nog nooit pap gekregen. Hij is een stevige baby die alleen borstvoeding drinkt en daarnaast brood, fruithapjes en groentehapjes eet. Oja en natuurlijk maisvingers en soepstengels :joy:

2 likes

Ik ben stiekem heel blij om dit te lezen, niet dat hij te licht is hoor, maar dat die van jou ook nog 4 flessen krijgt. Wij proberen terug te gaan naar 3 maar sinds we dat doen is het elke nacht weer feest. Vannacht hele tijd gerommeld totdat we half 5 dachten toch maar een flesje
 Ze dronk het in 1 teug op en had dus echt honger. Volgende week ga ik een extra keertje meten en wegen bij het consultatiebureau om te kijken of 4 flessen niet gewoon prima is voorlopig.

1 like

N. van 10 maanden krijgt ook nog gewoon 4 flessen. Krijgt ze ook nog niet helemaal afgebouwd. Brood eet hij wel maar niet genoeg om die volledige fles te compenseren. Heb wel geprobeerd hem af te bouwen etc maar merk dan echt dat hij honger heeft.
Qua gewicht heeft hij het niet nodig. Maargoed
 ga hem ook geen honger laten houden. Komt vanzelf :relaxed:

2 likes

Dat stelt me gerust! Ik weet ook niet zo goed hoeveel brood een fles zou kunnen vervangen, ze krijgt nu:

ontbijt: fles + boterham met pindakaas zonder korstjes
tussendoor: fruit ongeveer 1 stuk
lunch: bak havermout + fles (drinkt ze niet helemaal op)
tussendoor: als ze zeurt een maisvinger/rijstwafeltje/stukje broodkorst/sojayoghurt
avond: (al om 16.30): groentehap 150gr
voor het slapen: fles

en dan 's nachts nog een fles. Toen we iedere 4,5 uur een fles deden sliep ze door maar ze eet daarnaast zoveel dat ik echt denk waar laat ze het!?

Hoe snel groeit een baby gemiddeld? Ik heb een heel schattig badpakje in mn winkelmandje gestopt, maar dat is maat 68 (kleinste maat beschikbaar) Ik vermoed dat dat te groot is voor mn meisje straks. :pleading_face: Ben eind maart uitgerekend. Kwam deze afbeelding tegen en dan zou ze er technisch gezien tussen juli-september in kunnen?

Denk dat daar echt weinig over te zeggen is, verschilt zo per baby. Mijn baby begon met maat 44, dat is al een heel verschil met een baby die start in 56.
Maar je kan hem anders ook later in het seizoen voor binnen gebruiken, toch? Tegen die tijd kan je vast weer babyzwemmen, superleuk!

2 likes

Is echt niet te zeggen helaas :grinning_face_with_smiling_eyes: Mijn kinderen zaten in 74 toen ze 1 werden, maar sommige baby’s al als ze 6 maanden zijn. Soms zitten ze heel lang in een maat, soms slaan ze een maat bijna over. Ik zou wachten tot je baby er is zodat je weet of hij/zij lang en smal is, of juist wat korter en bol. En wat het geboortegewicht is. En dan pas vooruit kopen.

1 like

Goed punt! Dan kan hij altijd nog aan in het zwembad :heart_eyes: Hopende dat we dan weer naar het zwembad kunnen :crossed_fingers:t3: @Zitzak is natuurlijk ook zo. Nu lijkt ze wat aan de bovenkant van de curve te zitten, maar ze groeit er natuurlijk vanzelf in.

Thanks dames!

Ssssssssst. Stil nou
 :grimacing::upside_down_face:

1 like

Wat leuk! Kan wel wat inspiratie gebruiken, meteen besteld :blush:

1 like

Nou dat ik ‘m succesvol in leven heb weten te houden zonder deze kennis :see_no_evil:
Dus dat je daar geen zorgen over hoeft te hebben of hoeft te denken: fuck dit komt noooooit goed. Of zenuwachtig hoeft te worden omdat je iets niet doet oid :slight_smile:

En het schijnt niet te mengen ofzo? Door de enzymen? Weet niet meer wat er mee was haha, maar dat zie ik vaak op van die bv fora voorbij komen :face_with_monocle:?

Dat is wat O. nu krijgt. Ik deel alleen mijn eigen ervaring. Dat ik daardoor nog niet aan pap ben toegekomen. Ik probeerde alleen @Konijntje gerust te stellen.

2 likes

Let wel op dat hier vaak best wat ‘suikers’ in zitten ook al staat er op van niet. Meestal zit in dit soort producten en pyjamapapjes enzo wel maltrodextrine, fructosestroop oid in. Of ja opletten, tis geen vergif natuurlijk :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb inderdaad een Gods gruwelijke hekel aan kolven. Mijn kind de borst geven vind ik inderdaad makkelijker dan dat ik zou kolven en van die melk pap maken

1 like

Dat is genoeg voor nu! Komt vanzelf als het nodig is, echt.

1 like

Ik vrees dat dat moeilijk te voorspellen is. Hier een kleine baby die ook nog niet makkelijk bijkwam, ze is 8 wkn en ik heb nu pas 1 ding in maat 50 dat te klein is. De eerste maand was 50 eigelijk wat te ruim zelfs. Een vriendin van mij had met een baby die na een week met geen mogelijkheid meer in maat 50 te krijgen was. En het scheelt ook nog per merk.

1 like

S. is eindelijk 4kg, dus we kunnen aan de wasbare luiers :partying_face:

Alleen, ik denk dat we er veel te weinig hebben? Volgens mij verschonen wij teveel ofoz maar wij zitten ruim boven 6 luiers per dag
 moet je bij een wasbare luier die elke x meteen wassen? Of moet ik vooral zorgen voor extra boosters en vervang je vooral die vaker? We hebben het tweedelig systeem van petit lulu waar je een booster kan inklikken, ik heb nu 7 luiers en 5 overbroekjes

Voor fulltime wasbaar luieren is dat wel wat te weinig. Volgens mij wordt er minstens 24 luiers aangeraden. Dan hoef je ook niet elke dag te wassen.

1 like

24, zo das een groot verschil met wat ze me in de winkel vertelden (dat was geloof ik ook wel iets meer dan 7, maar heb niet gelijk dat aantal gekocht omdat ik dacht dat we misschien eerst even moesten testen of het ons echt ligt, het is toch een investering)