Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Misschien iets van een spelletje? Volgens mij heb ik m al eerder getipt maar mijn kind van 3 vindt mijn eerste spellendoos van Haba heel erg leuk!

2 likes

Haba spellendoos idd of een magneetboek (heb je veel versies van)

1 like

Beetje andere richting maar mijn zoontje heeft deze speelset pas gehad voor zijn 3e verjaardag en speelt er echt heel leuk mee( en er zit een auto bij😉)

1 like

M zit op een verticale groep en daar zijn we heel blij mee. Hij ontwikkelt zich razend snel door de oudere kindjes te spiegelen en die ontfermen zich weer een beetje over de kleintjes. Het is een grote KDV met 8 groepen, dus voor de meer leeftijdsgerichte activiteiten word er wel wat geschoven tussen de groepen. Dan spelen de echte kleintjes op de groep en knutselen de oudere kindjes aan de tafel in de hal, bijvoorbeeld.
Ik vond het toen M nog echt een kleintje was wel spannend trouwens, rennen ze niet die baby’s omver steeds. Maar ze hebben hier hele ruime ‘baby-tuinen’ op de groepen die met een hekje dicht kunnen, dus hij kon gewoon veilig over de vloer dweilen haha

2 likes

Mijn broer woonde in zo’n huis. Wel lastig als je visite of eters hebt in de woonkamer. Je blijft heen en weer lopen. Ook voor hun zoon was het onhandig. Maar hij is slechthorend en kon niet zien wie er binnen kwam als hij in de woonkamer was.

1 like

Hebben jullie tips om de ontwaaktijd een beetje uit gr stellen?
Onze zoon (8m) wordt sinds een paar weken ineens om 5.30 of 6u wakker. Heeft niet echt honger want drinkt zn flesje maar half leeg. Hij krijgt nog een voeding rond 22u.
Hij was altijd een uitslaper en moest hem vaak wakker maken rond 7.00 / 7.30. Maar sinds hij doorslaapt (wat heeeeel fijn is), is hij ineens wel een vroege vogel geworden en is hij klaarwakker op een tijdstip waar ik nog niet te genieten ben, en onze oudste wordt ook wakker van zijn gekwebbel in de vroege ochtend :weary:

Dit probleem hebben wij ook hier :neutral_face: Ze is 8,5m en wordt ook ineens super vroeg wakker terwijl het eerder gewoon rond 7/half 8 was. Het schijnt dat je het ochtendslaapje dan moet inkorten dus dat ben ik maar aan het doen sinds vandaag :sweat_smile:

1 like

Nee :upside_down_face: wij hebben echt maandenlang om 5 of 6 uur in de woonkamer gezeten. Pas nu hij 1,5 is geweest, lijkt het langzaam op te schuiven richting 6.30 of 7 uur. Sorry.

Hoeveel spijt ga je krijgen als je het NIET koopt? :smirk:

1 like

Neeee, heb je niks aan!

2 likes

Misschien anders het Ikea fauteuil? Ik ben eerst ook gezwicht voor twee van deze bankjes maar vond dat ze snel omvielen. Het Ikea bank is ideaal. Heel houvast.

1 like

Hier vindt hij het wel leuk om op te zitten en een boekje te ‘lezen’. En als hij tv kijkt, dan doet ie dat in dit stoeltje.

O hij valt idd wel snel om. Is niet heel stevig.

1 like

Ik heb er 1 gekocht. Ze is eigenlijk net te klein nog, glijd er snel vanaf. Al gaat het wel wat beter nu die meer ingezeten is. Het stoeltje wordt vooral gebruikt om te klimmen.
Leuk stoeltje voor erbij.

1 like

Weet iemand of die lodger slofjes wel goed blijven zitten?

Hier blijvenze ook goed zitten! Heb nu die teddy met klittenband. Tenzij mn man ze aandoet, dan vallen ze uit :joy: geen idee wat die ermee doet haha.

1 like

Bij ons bleven zowel de fleece slofjes als baby en daarna van 1 tot 1,5 jaar ongeveer de leren slofjes wel goed zitten. Ook toen hij begon met lopen.

1 like

Ja hij was nogal een slaapkop, ‘s ochtend na 1,5u alweer naar bed dus lag er altijd rond 9u wel in, dan een uurtje slapen, rond 12u weer 2,5u slapen, en rond 16.30 weer 30 minuten.
Dan van 19-7.15 met 1 voeding nog.

Inmiddels:
6.00 wakker
9.00 slapen 45 min (moet echt mn best doen om hem wakker te houden)
12.00 slapen 1,5u (voor zijn doen echt kort)
En dan dus om 13.30 al wakker en dan duurt de middag heel lang.
Maar de laatste dut weigert hij nu compleet, terwijl 2.15u slaap voor zijn leeftijd denk ik nog wel weinig is. En ik denk dat dit ook zijn vroege wakker worden veroorzaakt? Maar hem langer laten slapen hij de dutjes lukt dus niet…
2,3,4 ga ik naartoe proberen te werken, want dat zou wel beter ‘uitkomen’ denk ik. Thx!

1 like

Kreeg weer een mailtje van Bol met verschillende aanbiedingen, Pampers en babydoekjes etc.

Misschien een tip; ik had vorige keer een hele doos billendoekjes van Pampers Aqua Pure gekocht en vind ze echt heel fijn! Er staat op dat ze 99% water zijn, net als bij Waterwipes. Ik vind Waterwipes echt té duur, 2,50 per pakje in een doos. De Pampers zijn maar 1,43 per pakje. Geen idee of er dan verder nog troep inzit ofzo, maar O. krijgt heel snel luieruitslag en hier niet van, dus erg blij mee.

1 like

Geen tips maar wel herkenning! Inmiddels is het vroeg wakkerprobleem verholpen want ze slaapt niet meer door (ook 8 mnd).

Volgens mij is het ook een overgangsperiode van 3 naar 2 slaapjes. Die middagslaap krijgen wij ook echt niet meer voor elkaar waardoor ze gisteren al om 17.00 aan de nacht begon en de halve nacht heeft gespookt dus dat is ook geen aanrader. Ik hoop dat 2,3,4 bij jullie een beetje gaat werken want die vroege ochtenden zijn echt killing.

1 like

Ja die zijn fijn!

1 like