Oh dat wist ik niet, ga ik daar ook eens naar kijken, thanks!
Wie heeft er een Piklerdriehoek?Aanrader? En hoe zit het met ruimte die hij inneemt, valt dat tegen of mee?
Ik twijfel al een tijdje, want het is een flinke uitgave, maar zeker K. zal het heel leuk vinden (en R. vast ook als ze ouder wordt). K. heeft voor haar verjaardag van de oma van mijn man geld gekregen en R. nu eenzelfde bedrag voor de geboorte, beiden bedoeld om iets aan te schaffen. Dus ik zat er aan te denken dat geld samen te leggen en dit dan voor ze aan te schaffen.
@Maanzaad mijn zoekopdracht op Pikler leverde alleen 1 bericht van jou op dat jullie er 1 als verjaardagscadeau aan hebben geschaft, is het een succes?
Wij gebruiken al een jaar ongeveer de L speen van Difrax voor pap. Nooit problemen mee gehad.
Hoeveelheid doen we inmiddels op gevoel, ik raad aan om een schepje te gebruiken van het melkpoeder en dan even proberen hoeveel je nodig hebt. Hangt namelijk ook van het merk en soort pap af.
Wil er zelf ook eentje kopen als we in het nieuwe huis wonen. Ik vind ze zelf nl wel echt groot, zeker met plank er bij en het feit dat je ook wil dat ze er aan alle kanten vrij en ruim omheen moeten kunnen. Vrienden van ons hebben hem en denk dat je wel moet rekenen op een ruimte met een meter of 3-4 doorsnee om hem echt goed te kunnen gebruiken
Ja! Maar het is eerlijk gezegd ook wel een beetje een sta-in-de-weg haha. Groter dan ik dacht in elk geval. Hier worden er elke keer nieuwe dingen mee gespeeld en ze is elke keer zo trots als ze weer iets anders heeft ontdekt. Heel leuk! En hij blijft denk ik ook nog lang leuk, bij oudere neefjes en nichtjes is t ook een hit. Zou wel aanraden om er een met plank/glijbaantje te doen.
Edit: wij hebben er trouwens een met extra buigbare delen, die staat vaak gewoon als huisje in de kamer en dat vind ik wel gezellig. Ik zal een foto sturen via instagram!
Ja precies, wij gaan einde vd zomer verhuizen en dan hebben we de ruimte wel. Nu zou het wel kunnen als de box weg is en ik hem dan ‘s avonds platklap evt, maar voorlopig is de box nog niet weg bij K. ruimde we die rond de 9 maanden op, dan gaan we al bijna verhuizen dus.
@Maanzaad wil er idd zon plank bij dan.
Ik heb me er laatst ook in verdiept en twijfe ook heel erg. Het ziet er zo leuk uit bij Shauni Rau.
Ik las laatst een Pikler vergelijking online en wilde na het lezen daarvan deze kopen. De prijs en het gebrek aan ruimte houd mij op dit moment echter tegen
Wij zitten precies met hetzelfde, ik heb inderdaad ook een tijdje rijstebloem geprobeerd maar dat was alleen maar frustratie bij N. Ik heb meerdere verschillende spenen gebruikt en met de L speen van Difrax gaat het redelijk maar zodra er een klein klontje of zo vast zit, krijgt ze het er niet meer uit en raakt ze gefrustreerd en begint ze te krijsen haha. Ik ben daar dus mee gestopt laatst omdat ik het zo´n gedoe vindt ´s ochtends en ook wil dat N gewoon van haar flesje kan genieten. Maar ze heeft ook heel veel honger dus de kinderarts raadt ons ook aan om met granenpap te beginnen. Ik heb die van Olvarit inderdaad gehaald. Ik moet er nog mee beginnen. Sorry je hebt helemaal niks aan dit bericht maar ik herken het er tegenop zien wel heel erg.
Als ik jou was, zou ik trouwens ook gewoon beginnen met fruit erbij hoor. Dat kan niet zoveel kwaad toch? Als je het idee hebt dat ze het nodig heeft… Of een stukje brood of zo om op te sabbelen?
Is dat dan de eerste maaltijd die ze krijgt op een dag? Of zit daarvoor ook nog een flesje? Ik heb bij N echt het idee dat ze aan een fles wil kunnen lurken 's ochtends hahaha
Dit dacht ik ook bij L en die moest ook wel even wennen aan pap, maar dat was maar even en nu smult ze ervan. Alles wat je nieuw doet is altijd wennen voor die kleintjes haha
Y speen van dr Brown moet wel lukken . Wij gebruiken die ook en doen 180+6 en twee eetlepes pap erdoor (ah huismerk of olvarit).
Goed roeren en ze kan het dan zo drinken.
Hier ook een hongerige baby (van inmiddels bijna 9 maanden en nog altijd 4 flessen ) maar ze weigert pap te eten terwijl ze verder tot nu toe alles lust. Papfles wordt ze kwaad en uit een bordje vind ik het zoo’n smeerboel dat ik sinds een tijdje gewoon havermoutpap maak met amandelmelk in een pannetje en dat is wel een groot succes. Nu is jouw baby daar nog te klein voor maar misschien een tip voor over een tijdje.
@Suikerklontje en @Avocadotoast jaa ik zat er ook al naar te kijken. Ze is er nu nog te klein voor en ik vind ze wel heel duur maar idd als je dan dat kindje van Shauni Rau er zo leuk mee ziet spelen. Ik heb ook al op marktplaats gekeken maar ze worden weinig tweedehands aangeboden helaas. Mochten jullie ervoor gaan houd me op de hoogte of het een succes is!
@Ketel Ja die link was ik idd ook tegengekomen tijdje terug, toen zat ik het weer bij Shauni Voorbij komen op IG en kreeg ik mn man ook enthousiast haha. En door haar ging ik twijfelen of ik gewoon zon driehoek aanschaf of een die je ook in andere vormen kan zetten.
Ik twijfel nog even door, wellicht als het mooier weer wordt en we hem dan op het (kunst)gras kunnen zetten overdag. Of anders als we gaan verhuizen. Of als die ***lockdown straks weer wordt verlengd
No worries haha. Ik heb ook geen idee waar dit over gaat of hoe dit moet. En hij is succesvol 2 geworden. En de tweede leeft ook alweer 4 maanden haha
Voor mij was het ook abracadabra wat ik las. O. van 9 maanden heeft nog nooit pap gekregen. Hij is een stevige baby die alleen borstvoeding drinkt en daarnaast brood, fruithapjes en groentehapjes eet. Oja en natuurlijk maisvingers en soepstengels
Ik ben stiekem heel blij om dit te lezen, niet dat hij te licht is hoor, maar dat die van jou ook nog 4 flessen krijgt. Wij proberen terug te gaan naar 3 maar sinds we dat doen is het elke nacht weer feest. Vannacht hele tijd gerommeld totdat we half 5 dachten toch maar een flesje… Ze dronk het in 1 teug op en had dus echt honger. Volgende week ga ik een extra keertje meten en wegen bij het consultatiebureau om te kijken of 4 flessen niet gewoon prima is voorlopig.
N. van 10 maanden krijgt ook nog gewoon 4 flessen. Krijgt ze ook nog niet helemaal afgebouwd. Brood eet hij wel maar niet genoeg om die volledige fles te compenseren. Heb wel geprobeerd hem af te bouwen etc maar merk dan echt dat hij honger heeft.
Qua gewicht heeft hij het niet nodig. Maargoed… ga hem ook geen honger laten houden. Komt vanzelf
Dat stelt me gerust! Ik weet ook niet zo goed hoeveel brood een fles zou kunnen vervangen, ze krijgt nu:
ontbijt: fles + boterham met pindakaas zonder korstjes
tussendoor: fruit ongeveer 1 stuk
lunch: bak havermout + fles (drinkt ze niet helemaal op)
tussendoor: als ze zeurt een maisvinger/rijstwafeltje/stukje broodkorst/sojayoghurt
avond: (al om 16.30): groentehap 150gr
voor het slapen: fles
en dan 's nachts nog een fles. Toen we iedere 4,5 uur een fles deden sliep ze door maar ze eet daarnaast zoveel dat ik echt denk waar laat ze het!?
Hoe snel groeit een baby gemiddeld? Ik heb een heel schattig badpakje in mn winkelmandje gestopt, maar dat is maat 68 (kleinste maat beschikbaar) Ik vermoed dat dat te groot is voor mn meisje straks. Ben eind maart uitgerekend. Kwam deze afbeelding tegen en dan zou ze er technisch gezien tussen juli-september in kunnen?
Denk dat daar echt weinig over te zeggen is, verschilt zo per baby. Mijn baby begon met maat 44, dat is al een heel verschil met een baby die start in 56.
Maar je kan hem anders ook later in het seizoen voor binnen gebruiken, toch? Tegen die tijd kan je vast weer babyzwemmen, superleuk!