Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Oh had ik nog niet per se aan gedacht, dacht dat ze dan misschien met haar gezicht in de kussens kan gaan liggen. Ik weet niet zo goed tot welke leeftijd je extra voorzichtig moet zijn met verstikking door dat soort dingen. Ga even googlen maar als iemand hier er iets zinnigs over kan zeggen?

Geen tips wel herkenning helaas…we zitten het gehuil maar gewoon uit (met noise cancelling headphones), ik heb de indruk dat onze baby vooral nog wat energie kwijt moet/ een driftkikkertje is. Sterkte!

1 like

Ik ben wat minder voorzichtig op het moment dat ze de dekens van zich kunnen af trappen en zelfstandig heen en weer kun en draaien.

1 like

Ga er eens over nadenken, bedankt voor je reactie :blush: Dekens van zich af trappen en rollen is al lang geen probleem meer in ieder geval.

1 like

Iemand hier ervaring met de S.tokke Babyset, inclusief dat eetblad? We gebruiken nu nog het babykuipje, maar overweeg om de Babyset aan te schaffen voor straks. Alleen hebben we ook nog de gewone I.KEA kinderstoel staan, wat is fijner? Vind t weer zoveel geld voor die Babyset!

Deze bedoel ik:

Babyset
  • Ja, kopen!
  • Nee,niet kopen want…

0 stemmers

Ik heb de babyset + blad en ben er blij mee. Maar geen ervaring met een andere stoel, dus geen idee wat fijner is.
Heb hem gekregen, zou het zelf ook veel geld vinden (we hadden het kuipje trouwens niet). Anders misschien tweedehands?

2 likes

Ga je veel plezier van hebben! K. kon wel al goed in die stoel zitten maar in restaurants enzo was die Ikea-stoel nog echt te groot.

Wij hebben ook het blad: doekje erover en klaar. En zetten de stoel met mooi weer ook vaak buiten of bv als we bij vrienden gingen bbqen, stoel in de kofferbak en klaar. geen gedoe met of ze een stoel voor der hebben etc. De ikea stoel is wel iets makkelijker meenemen trouwens, want daar haal je zo de poten onderuit.

Zou trouwnes ff op mp, fb mp en vinted kijken want het is plastic dus prima te reinigen en daar vind je ze vaak voor de helft.

2 likes

Er zijn regels voor veilig samen slapen, als je daarop Googlet vind je veel. Onder andere geen dekbed en geen kussens horen daar ook bij volgens McKenna omdat dat inderdaad gevaarlijk kan zijn, maar je moet zelf natuurrijk kijken wat voor jullie werkt en wat niet.
Hier een deken en een warme pyjama voor mij en baby in een slaapzak

N zit er sinds kort in! Ik vond haar in het begin nog iets teveel heen en weer schuiven dus ik heb zo’n kussentje gekocht en nu zit ze een stuk beter. Bij mijn ouders zit ze in de Ikea kinderstoel en dat is ook helemaal prima overigens. Fotootjes:

Summary

5 likes

Ah vervelend! Ik denk dat het een soort van dagverwerking is ofzo. Wij proberen het ook uit te zitten haha maar hebben nog een kind en willen niet dat die wakker wordt. Baby is nu zes maanden dus zal ook wel iets van een mentale sprong zijn ofzo…alles is een fase…hahaha

1 like

Ja klopt dat ken ik, maar dan wordt ook de maternale houding aangeraden alleen is ze daar inmiddels echt te groot voor, en ze blijft niet echt liggen op haar rug. Dus mijn twijfel is vooral doordat ze nu ook op haar buik gaat liggen en rolt, dan kan ze technisch gezien met haar hoofd tegen het kussen komen. Zonder kussen heb ik geprobeerd maar dan kan ik echt niet slapen. Of ze vindt het ook heerlijk om met haar hoofd helemaal in mijn oksel te kruipen. Dekbed komt ze niet bij in de buurt, voor nu. Die trek ik niet zo ver op.

Anders namelijk: op/naast mij.

2 likes

Onze eerste sliep vooral bij ons in bed, de jongste slaapt in de kinderwagenbak in de cosleeper op aanraden van de kraamzorg. De cosleeper is vrij groot en ze heeft wat geborgenheid nodig.

1 like

Mijn bed is te hoog voor co-sleeper. Heb dus de eerste weken een los wiegje gebruikt maar daar is hij nu uit. Heb sinds een paar weken gewoon het ledikant tegen mijn kant van het bed geschoven en ik moet zeggen dat ik dat echt prima vind.
Dus misschien voor jou een idee?

1 like

Tweede poll 2 antwoorden haha. K. in haar eigen kamer en ledikant na de eerste week. R. De eerste 4 weken in ons bed, nu onze kamer in cosleeper aan mijn kant.

1 like

Ik was niet zo enthousiast over onze co-sleeper (was ijk niet zo’n fijne) en we gaan nu bij de volgende denk ik gewoon het ledikantje op onze kamer neerzetten. Je moet er toch uit om te verschonen dus dat is voor ons net zo prima! Mozesmandje weet ik niet of ik dat zou durven, ik was die eerste maanden zoo bang dat ik elke nacht wel een keer checkte of ze nog ademde :sweat_smile:.

1 like

Anders: bij ons in bed. De cosleeper is de opslagplaats voor voedingskussen, hydrofielen, drinken en snacks en mijn tablet :joy:

5 likes

Heel belangrijk. En ideaal, vallen ze niet uit bed haha.

@Popje geen tips, maar ik denk dat als je aangeeft het niet meer te trekken (wat ik snap) het absoluut geen schande is om ergens aan de bel te trekken en om hulp te slapen (bv wen slaapcoach die qua aanpak bij jullie past, het cb Etc).

1 like

Ik heb deze set in donkerbruin te koop als je wilt :slight_smile:

Wie heeft hier nog gouden tips voor een fijne buggy (onder de 200 eu)? Ik zie veel positieve ervaringen/reviews over de Hamilton (nogiets). Iemand die deze toevallig heeft? Wij hebben nu de easywalker XS maar vind het zo’n k*tding. Hij kan niet goed in zitstand ze hangt er helemaal in (misschien omdat ons kind klein is?) en de riempjes vind ik ook super irritant.