Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Inmiddels is ze 4, maar van de periode dat ze 1,5 tot 2 jaar was herinner ik mij de nachten nog als de dag van gister. Wat een nachtmerrie om in de slaaptermen te blijven. Ze is nooit een goede slaper geweest, maar toen… Ruim een halfjaar, echt letterlijk elke dag niet in slaap te krijgen of uren lang wakker midden in de nacht.

We hebben destijds alles geprobeerd. Ik denk dat het deels toeval was, maar we gingen op een gegeven moment een week op vakantie en toen we terugkwamen ging het slapen langzaam aan beter. Net alsof het even een reset was voor haar en voor ons. Al denk ik ook dat het kwam dat ze inmiddels 2 jaar was en zich op allerlei vlakken had ontwikkelt en dus ook op het gebied van slaap. Heb je de mogelijkheid dat ze een keer uit logeren kan?

Alles is een fase… soms een hele lange fase.

Oei heel heftig, zeker met een tweede op komst kan in me inbeelden dat de nood hoog is.
Je kunt heel goed een slaapcoach inschakelen. Er zijn allerlei soorten en vormen van.
Snuggles en dreams, hier al heel vaak genoemd, is wat meer van het strikte ritme en maximale slaap en wakkertijden. Bied allerlei vormen van coaching aan, gidsen, webinars, mail/telefonisch consult, of 1 op 1 begeleiding.
Andere die ik ook interessant vind is happy baby coach, heeft weer een heel andere invalshoek dan Snuggles, meer op therapeutisch niveau.
Ik hoop van harte dat jullie snel een oplossing vinden, en er meer rust in de tent is. Sterkte :two_hearts:

2 likes

Hier is slapen ook bal :grimacing:

Ik / we hebben wel eens overwogen om “liefde van een moeder” in te schakelen (ook voor andere dingetjes) coaching vanuit natuurlijk ouderschap.
Maar nog niet gedaan!
Maar hoor er wel positieve dingen over…

En ik heb toen ik zwanger was echt elk mogelijke dutje meegeslapen🤪

Ik poste deze week een post met tips gevraagd over onze vroege vogel en dramatische dutter.
Omdat er een aantal waren die het herkenden deel ik mijn ervaring:
We hebben niet meer gereageerd met een voeding zodra hij wakker werd om 5.30. Ik hoopte dat hij daarmee weer in slaap zou vallen maar dat gebeurde eigenlijk nooit meer.
Ik heb 2 ochtenden zn geklets ‘genegeerd’ en ben alleen naar zn bedje gegaan als hij jammerde, gedaan alsof het middenin de nacht was (wat technisch nog zo was) en hem gerust gesteld. De afgelopen 2 ochtenden sliep hij tot 6.30/6.45, wel vaak nog wakker ‘s nachts. En sinds vandaag weer goede dutjes zonder lang gehuil voor hij in slaap viel.
1 zwaluw maakt nog geen zomer maar in elk geval blij dat hij nog kan ‘uitslapen’.

15 likes

Helaas geen tips. Wij hebben die ook en ik vind ook dat kind er zo ontzettend in hangt, dat is toch niet normaal? Lijkt me niet echt chill om daar hele stukken mee te gaan wandelen. Ik lees dus mee want als we ooit weer op vakantie mogen wil ik wel een fijne buggy.

1 like

Wij hadden voorheen een nuna pepp, die beviel goed. Hij rijdt heel licht en gaat in een fijne ligstand. Peuter zat er ook goed in.
Nu hebben we een maclaren, die is ook heel fijn.
Voor nu vind ik er eentje die in de lengte invouwt fijner dan de nuna die doormidden opvouwd. Meer ruimte in de kofferbak. :sweat_smile:

1 like

Haha ja we gaan wel eens naar beneden maar helaas is het vanaf daar ook luid en duidelijk te horen :joy: Nou ja, het is wat het is, gaat wel weer over. Maar op het moment zelf zit ik echt te stressen pfff

Ons zoontje van drie heeft altijd goed geslapen, maar sinds twee weken is hij elke nacht rond 4 uur wakker. Hij huilt niet, maar begint gewoon te kletsen, dan is het weer even stil, maar vervolgens begint hij na een kwartier weer. Als ik bij hem ga kijken, dan is hij gewoon rustig, hij wil niet uit bed ofzo. Als ik kon, zou ik bij hem in bed gaan liggen, maar heb een baby die dan gelijk gaat huilen. Het is nu zelfs zo dat hij de baby wakker maakt i.p.v. andersom.

Herkent iemand dit misschien? Ik weet echt niet wat ik moet doen. Overdag is hij ook niet extreem moe en 's middags weigert hij te slapen. Maar dit lijkt me ook niet echt oké…

Hmm het klinkt niet alsof hij het erg vervelend vindt, als hij niet uit bed wil en alleen een beetje babbelt zou ik hem denk ik laten liggen :slight_smile: hij is ontspannen zeg je ook, dus dan denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor.

1 like

Doet hij nog een middagdutje? Anders daar misschien eens mee gaan afbouwen?

1 like

Oké, een zwaluw maakt duidelijk geen zomer. Vanochtend was het toch terug 5.30u :roll_eyes:

1 like

Nee, hij doet al maanden geen middagdutje meer. Maar ik begrijp niet hoe hij elke keer zo vroeg wakker is en dan overdag niet moe. :sweat_smile:

Jongens voor iedereen met slecht slapende baby’s, Mascha van Beautygloss heeft de ultieme hack. Na een consult bij een slaapcoach slaapt de baby door!!

En het irriteert me maximaal en ik weet niet waarom.

12 likes

De eerste nacht 8 uur en afgelopen nacht 12 uur!!1!
Maar de tip wil ze niet delen want dat is zo afhankelijk van het kind. En dat snap ik, maar ik ben toch wel benieuwd wat zo’n coach dan zegt haha, zo bijzonder kan het niet zijn toch?

Ik ben ook gewoon jaloers en salty want maar 4 uur slaap vannacht.

5 likes

Ja ik denk dat het ook jaloezie is inderdaad. En die richtlijnen op het instagram account vind ik ook irritant, net als uberhaupt die focus op doorslapen. Veel babys worden nou eenmaal wakker en doorslapen voor een baby is 5 uur achter elkaar dus rot op met doen alsof een nacht van 12 uur een doel moet zijn of normaal moet zijn.

Ik ga koffie drinken joeee

2 likes

En iets van een slaaptrainer lampje zodat hij kan zien wanneer de dag begint?

Hoewel ik vanmorgen wakker werd van ons zoontje die boos tegen ons aapje aan het schreeuwen was “WANT WAAROM SLAAPT HIJ ZO LANG???!?!?!!!”

24 likes

Weet iemand of deze broekjes ban Zara nog steeds zo groot vallen?
E heeft ban Zara al 68-74 maar ik heb er nog zo een ban T, in maat 62 en die past mwah (net te groot zelfs). Weet van T dat die ze ook heeel lang nog droeg…

Onze dochter heeft de eerste 4 weken zo naast mij geslapen, in een mozesmand op een standaard. Ging hartstikke prima en de kraamzorg vond het ook goed.

1 like

Eind april ben ik uitgerekend en ik ben een beetje aan het oriënteren voor beddengoed ed. Wat is aan te raden om te kopen voor in het ledikantje? De eerste weken is het geloof ik dekentje met daarbij een laken. Op een gegeven moment (na een paar weken?) ga je over op slaapzakken. Nu wil ik die graag al kopen op vinted, want dat vind ik duurzamer dan nieuw kopen. Nu twijfel ik over wat ik moet kopen: met of zonder mouwen (afritsbaar lijkt mij nog handiger) en welk merk is aan te raden? En dan gewoon maat 56/62? En gezien de baby eind april wordt geboren, vraag ik me ook nog af of ik een zomervariant moet kopen of juist een wat gevoerde versie?

Hier hebben ze echt maandenlang zonder slaapzakje gedaan. Ze lagen ingebakerd de eerste tijd, daarna dat afgebouwd en toen pas naar een slaapzakje. Ik zou het even afwachten wat voor jouw baby werkt. Het is allemaal snel genoeg gekocht maar ze groeien zo snel dat het jammer is als het ongebruikt blijft liggen in een bepaalde maat

2 likes