Als ze er echt veel last van hadden en bijv snachts wakker werden deed ik er Dentinox (heet dat zo? Dentitox? Dentinox?) op. Dat hielp wel goed.
Ik heb zoân speeltje met van dat gel erin die je in de vriezer kan leggen, vinden ze vaak lekker om op te bijten dan. En doe ook altijd een speen in de vriezer. En als ze pijn hebben Dentinox oid of zetpil. Maar dat is enkel als ze echt heel veel pijn heeft.
Je hebt van VSM ook Chamodent. Ik heb beiden geprobeerd en merkte geen verschil, behalve dat Chamodent minder vies ruikt en ik denk ook smaakt. De dame bij de drogist zei toen sommige zweren bij Dentinox andere bij Chamodent.
Ik gaf een zetpil als het echt erg was. In het geval wat jij beschrijft, kreeg ze er een. Sterkte met de tandjes, het is echt rot
Een gekoeld nat washandje of spuugdoekje vonden ze hier soms ook fijn om op te sabbelen
Bedankt nog voor het meedenken over de luiers @Ovenschaal en @Oelek! Ik heb er nog twee bijgekocht (want alpaca print 
) en we gaqn eerst even zo testen, even nog combineren met wegwerp als we tekort komen. Eigelijk zo een makkelijke oplossing soms maak ik het mezelf moeilijk haha.
â-----------------
Nog een vraag⊠heb het gevoel dat ik hier constant dingen vraag haha maar jullie zijn beter dan Googleđ
Ik merk dat met 9 weken er meer entertainment nodig is⊠ik weet alleen niet goed wat al geschikt is voor haar leeftijd? Zwart-wit boekjes zijn een hit, haar babygym lijkt haar nog niet te boeien⊠ik ga 2 dagen in de week terug werken en neem r mee en kan haar doorgaans wel entertainen, maar soms ligt ze ook wat rond tr kijken en dan vraag ik me af of ze meer nodig heeft⊠Misschien is onze babygym niet hysterisch genoeg? 
Hier is zoân hele lelijke van Fisher Price (rainforest of jungle oid) steeds weer een hit. Wel met muziek en zelf ronddraaien. Heeft veel vrije tijd opgeleverd 
HĂš getver, had een ( naar zeggen van verkoper) eenmalig gebruikte- wel gewassen By Kay stretch draagdoek via MP gekocht om te proberen, pak ik dat ding net uit en rook het al aan het pakketje: mega sigarettengeur ( lekker als je zwanger bent)âŠ
Nu zag ik dat je hem alleen koud mag wassen, maar het liefst doe ik hem toch wel even fris op 20-30 graden. Iemand ervaring met deze draagdoek en iets warmer wassen??
He bah, wat balen! Ik heb deze in een ander printje en die kan iig prima op 30 graden worden gewassen! Heb ik tenminste laatst wel gedaan toen ik bij krampjes het geniale idee had onze dochter er huid-op-huid in te doen, maar even geen rekening houdende met dat ik borstvoeding geef en haar krijspartij dus eindigde in heel veel nattigheid 
Anders nachtje buiten in de vrieskou?
60gr zou ik niet aandurven ivm de stretch en dan denk ik toch wel grotere kans op krimpen.
Wat is jullie ervaring met kruipende babyâs en rokjes/jurkjes haha
Gaan ze dan continue op hun snufferd
?
Ik vind jurkjes echt leuk bij babyâs, alleen nu ligt ze basically de hele tijd in een maillot omdat dat ding omhoog kruipt of ze wegrolt :â)
Dus niet meer gekocht haha
En als ze straks de hele tijd plat gaat erdoor, vind ik ook weer niks 

Maar ik ben wel aan t zomer shoppen al soms 
Ik heb hem eergisteren ook gewassen op 30 graden, kwam prima uit de was. Maar op het label staat bij mij ook 30 graden, maar bij jou dus niet?
Ja, idd. Heb me afgelopen zomer laten verleiden door een jurkje in maat 56, maar dat zag er niet uit. Nu wacht ik lekker tot ze goed kan lopen.
Jaa dit soort jurkjes vind ik ideaal! Of van die jurkjes met een bijpassende bloomer
En deze dingen vind ik ook schattig met een maillot maar die zijn bijna niet te vinden in wat grotere maten:
& @Mhysa haha ja nou. Dit dus 
De eerste 4wkn lag ze nog leuk stil. Maar nu vind ik het echt niks. Haha.
Dus ik ga denk voor van die poffende onderbroekjesâ:joy:
Wat doen jullie met babyâs die hun speem uit bed blijven gooien? Ze is 8 maanden en heeft haar speen nodig om in slaap te vallen maar als ze nog niet echt moe is gaat ze liggen keten en tientallen keren haar speen uit haar mond pakken, arm buiten de spijlen steken en hem op de grond gooien. Dat houdt ze helaas eindeloos vol.
Hahaha oké ik heb er nu 3 in liggen. Ze krijgt hem ook niet zelf in haar mond maar volgens mij heeft ze dondersgoed in de gaten dat ze aandacht krijgt als ze haar speen op de grond gooit. Zo vermoeiend, ik zit er alweer 3 kwartier naast nu.
Draaien jullie je kindje trouwens terug als hij/zij op hun buik draaien? N slaapt nooit op haar buik maar icm met spenen werpen houdt ze ook van omdraaien.
Geen kiezen oid? Oorontsteking? (Zijn van die dingen die weken lang âs nachts onrust kunnen geven).
Te veel slaapjes overdag (maar dat had je dan uit de gids gehaald denk ik? Maar noem âm toch maar haha).
Stress?
Edit: wij hadden op die leeftijd nog ledikant naast t bed staan. Als hij huilde (& for some reason had hij hele periodes âs nachts echt angstig huilen?) dan legde we bij de eerste kick een arm (door de spijlen) op hem: âpapa/mama is hier. Het is goed⊠ssstâŠâ en dan ging ie door⊠T had (& heeft!) ook heeeel erg behoefte aan dje geborgenheid in de nacht 
Ja je kan eerder wakker maken proberen idd. Want als hij blijft inhalen overdagâŠ
Ik vond het tegen je aan geplakt zitten ook heftig zwanger! En wij zijn toen ook gestopt met echt samen slapen omdat bij mij de voeding ook droog kwam te staan. Maar zo door een ledikant ging goed. Omdat we âm dan al hoorde voor ie echt goed en wel wakker was zegmaar. Maar ik herinner me hier ook wel dat die maanden gewoon rommelig slapen waren⊠& zwanger is dat gewoon nog pittiger 

Kan je een beetje dutje mee doen in de middag
? Tot het beter is?
@Suikerklontje @Grey thnx voor jullie antwoorden!
Heb hem net toch op 30 graden in een kort wasprogramma met wasmiddel gedaan⊠ook idd wel zoân fris idee met toekomstige âongelukjesâ. Ja vreemd! Bij mij op het label staat echt â wash coldâ. Als hij morgen droog is weer even ruiken⊠en anders een nachtje in de vorst ook wel een goed idee. Wasparfum heb ik echt nog nooit gebruikt! Is dat anders dan gewoon wasmiddel met een geurtje? 
Nou dat laatste kan ik hoop in geven.
Onze tweede is een tweeling qua looks maar compleet ander kind.
Valt zelf in slaap met regelmaat (al vanaf kleins afgaan). Lag binnen een maand al meer uur in de vo sleeper dan T ooit in die 5-6mnd er in lag.
Slaapt ook zonder 24/7 levende speen in dâr mond.
In t begin lag ze soms te spelen, was het stil; SLIEP ZE GEWOON?! Wist niet wat ik meemaakteâŠ
Gewoon met het andere been de baarmoeder uitgestapt ofzo