Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ahh top. Ging je dan na de kraamweek gelijk over op inbakerdoeken?

Wat de anderen al zeggen: in het begin geen slaapzakjes, maar inbakerzakken. Ik gebruik die van puckababy maar er zijn ook andere merken.

Qua beddengoed: een laken vind ik maar irritant. Moet je eigenlijk ook strijken anders ziet het er niet uit, en ik doe niet aan strijken :rofl:

Vanaf 6 maanden pas slaapzakken gebruikt.

2 likes

Ja kut :joy:

Ik wilde ze op vinted kopen maar dat durf ik dus niet zo goed haha

1 like

Mensen berichten om te vragen hoe ze het vinden vallen qua maat?

1 like

Ik vind die lakens en dekentjes prima, maar onze baby slaapt vrij rustig dus die blijven goed over hem heen liggen, dat is bij andere baby’s wel anders geloof ik. Inbakeren was hier geen succes, dus ik zou ook niet direct groots inslaan. Het is een beetje uitproberen wat voor jullie werkt :slight_smile:

1 like

Die van mij schopte in de kraamweek de lakens al van zich af, dat lukte hem zelfs met de puckababy aan :woman_shrugging:t2:

1 like

Hier nog 2 van die kinderen. Ze ligt hier nu in dikke winterslaapzak onder een lakentje in de Cosleeperwieg en komt daar onderuit dan :joy:

1 like

Goed dat ik het toch even gevraagd heb over laken, slaapzak etc, want zo zie je maar weer dat ieder kind anders is. Dankjewel meiden!

1 like

Ik heb een paar van exact dezelfde broekjes een half jaar geleden gekocht en die vielen heel groot. Ik denk wel 1-2 maten groter

1 like

Alleen mijn eerste had een puckababy nodig om goed te kunnen slapen. Sloeg zichzelf anders wakker. Afbouwen ging heel soepel en vanzelf, na drie maanden geloof ik. Daarna voor #2 en #3 al na paar weken slaapzakken gebruikt. Vonden dat zo chill en makkelijker dan lakentjes en dekentjes. Ik ben niet zo iemand die dat dan strak kan instoppen en dan ligt je kind halverwege de nacht kou te lijden. Ben begin mei uitgerekend voor #4 en ga tzt kijken of die weer zo’n druktemaker is en inbakering nodig heeft, of we gewoon weer de slaapzakken kunnen inzetten. Meteen de tip die iedereen geeft - beter kun je even afwachten wat jouw kindje nodig heeft voordat je alles in huis haalt. Je hebt het zo bijgehaald.

1 like

Zojuist gehoord dat ik tante word in augustus. Nu willen we graag een cadeautje kopen voor de aanstaande papa en mama, waarbij we zelf dachten aan een boekje. Wat is nu een leuk voorleesboek voor 0-2 jaar? Of wellicht andere leuke tips? We zaten ook te denken aan bijvoorbeeld slofjes o.i.d. maar een boek vonden we duurzamer en gaat veel langer mee. Please help me out :slight_smile: Naast een boek zouden we ook een leuk kleinigheidje willen kopen voor vader en moeder zelf, maar we hebben geen idee wat…

Zelf ook al als kraamkadoo gegeven en nu ook blij mee: het Hey Baby kijk boekje (https://evamouton.be/Hey-Baby-Kijk!) van Eva Mouton. S. Kijkt op twee maanden haar ogen al uit zo lief :smiling_face_with_three_hearts: Eva heeft ook een leuke doe-kalender (https://evamouton.be/Hey-Baby-Kalender).

Het boekje ‘ik hou je vast’ vind ik ook heel leuk. https://www.clavisbooks.com/book/ik-hou-je-vast

2 likes

Nee hoor dat kan gewoon! Ik merkte bij N ook na een tijdje dat ze gefrustreerd raakte bij de s en toen zijn we overgestapt naar de m.
Edit: even opletten of het niet té snel gaat en indien nodig wat vaker een pauze inlassen tijdens het drinken

1 like

Ik heb dit aan een vriendin gegeven en dat was een schot in de roos. Een hele mooie doek die als handdoek of swaddle gebruikt kan worden, waar je de naam van het kindje in kan laten borduren. En met een handgemaakt kaartje en praaaachtig ingepakt. En dat onder de 30€!

3 likes

Als ze er echt veel last van hadden en bijv snachts wakker werden deed ik er Dentinox (heet dat zo? Dentitox? Dentinox?) op. Dat hielp wel goed.

1 like

Ik heb zo’n speeltje met van dat gel erin die je in de vriezer kan leggen, vinden ze vaak lekker om op te bijten dan. En doe ook altijd een speen in de vriezer. En als ze pijn hebben Dentinox oid of zetpil. Maar dat is enkel als ze echt heel veel pijn heeft.

1 like

Je hebt van VSM ook Chamodent. Ik heb beiden geprobeerd en merkte geen verschil, behalve dat Chamodent minder vies ruikt en ik denk ook smaakt. De dame bij de drogist zei toen sommige zweren bij Dentinox andere bij Chamodent.

Ik gaf een zetpil als het echt erg was. In het geval wat jij beschrijft, kreeg ze er een. Sterkte met de tandjes, het is echt rot

2 likes

Een gekoeld nat washandje of spuugdoekje vonden ze hier soms ook fijn om op te sabbelen

1 like

Bedankt nog voor het meedenken over de luiers @Ovenschaal en @Oelek! Ik heb er nog twee bijgekocht (want alpaca print :heart_eyes::heart_eyes:) en we gaqn eerst even zo testen, even nog combineren met wegwerp als we tekort komen. Eigelijk zo een makkelijke oplossing soms maak ik het mezelf moeilijk haha.

‐-----------------

Nog een vraag… heb het gevoel dat ik hier constant dingen vraag haha maar jullie zijn beter dan Google😀

Ik merk dat met 9 weken er meer entertainment nodig is… ik weet alleen niet goed wat al geschikt is voor haar leeftijd? Zwart-wit boekjes zijn een hit, haar babygym lijkt haar nog niet te boeien… ik ga 2 dagen in de week terug werken en neem r mee en kan haar doorgaans wel entertainen, maar soms ligt ze ook wat rond tr kijken en dan vraag ik me af of ze meer nodig heeft… Misschien is onze babygym niet hysterisch genoeg? :grinning:

1 like