Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Hier is zo’n hele lelijke van Fisher Price (rainforest of jungle oid) steeds weer een hit. Wel met muziek en zelf ronddraaien. Heeft veel vrije tijd opgeleverd :slight_smile:

1 like

Hè getver, had een ( naar zeggen van verkoper) eenmalig gebruikte- wel gewassen By Kay stretch draagdoek via MP gekocht om te proberen, pak ik dat ding net uit en rook het al aan het pakketje: mega sigarettengeur ( lekker als je zwanger bent)…
Nu zag ik dat je hem alleen koud mag wassen, maar het liefst doe ik hem toch wel even fris op 20-30 graden. Iemand ervaring met deze draagdoek en iets warmer wassen??

He bah, wat balen! Ik heb deze in een ander printje en die kan iig prima op 30 graden worden gewassen! Heb ik tenminste laatst wel gedaan toen ik bij krampjes het geniale idee had onze dochter er huid-op-huid in te doen, maar even geen rekening houdende met dat ik borstvoeding geef en haar krijspartij dus eindigde in heel veel nattigheid :joy:

Anders nachtje buiten in de vrieskou?

60gr zou ik niet aandurven ivm de stretch en dan denk ik toch wel grotere kans op krimpen.

2 likes

Wat is jullie ervaring met kruipende baby’s en rokjes/jurkjes haha
Gaan ze dan continue op hun snufferd :crazy_face:?

Ik vind jurkjes echt leuk bij baby’s, alleen nu ligt ze basically de hele tijd in een maillot omdat dat ding omhoog kruipt of ze wegrolt :’)
Dus niet meer gekocht haha

En als ze straks de hele tijd plat gaat erdoor, vind ik ook weer niks :joy::see_no_evil:

Maar ik ben wel aan t zomer shoppen al soms :crazy_face:

Ik heb hem eergisteren ook gewassen op 30 graden, kwam prima uit de was. Maar op het label staat bij mij ook 30 graden, maar bij jou dus niet?

1 like

Ja, idd. Heb me afgelopen zomer laten verleiden door een jurkje in maat 56, maar dat zag er niet uit. Nu wacht ik lekker tot ze goed kan lopen.

Jaa dit soort jurkjes vind ik ideaal! Of van die jurkjes met een bijpassende bloomer

En deze dingen vind ik ook schattig met een maillot maar die zijn bijna niet te vinden in wat grotere maten:

2 likes

& @Mhysa haha ja nou. Dit dus :joy:

De eerste 4wkn lag ze nog leuk stil. Maar nu vind ik het echt niks. Haha.
Dus ik ga denk voor van die poffende onderbroekjes​:joy::ok_hand:t2:

Wat doen jullie met baby’s die hun speem uit bed blijven gooien? Ze is 8 maanden en heeft haar speen nodig om in slaap te vallen maar als ze nog niet echt moe is gaat ze liggen keten en tientallen keren haar speen uit haar mond pakken, arm buiten de spijlen steken en hem op de grond gooien. Dat houdt ze helaas eindeloos vol.

Hahaha oké ik heb er nu 3 in liggen. Ze krijgt hem ook niet zelf in haar mond maar volgens mij heeft ze dondersgoed in de gaten dat ze aandacht krijgt als ze haar speen op de grond gooit. Zo vermoeiend, ik zit er alweer 3 kwartier naast nu.

Draaien jullie je kindje trouwens terug als hij/zij op hun buik draaien? N slaapt nooit op haar buik maar icm met spenen werpen houdt ze ook van omdraaien.

Geen kiezen oid? Oorontsteking? (Zijn van die dingen die weken lang ‘s nachts onrust kunnen geven).
Te veel slaapjes overdag (maar dat had je dan uit de gids gehaald denk ik? Maar noem ‘m toch maar haha).
Stress?

Edit: wij hadden op die leeftijd nog ledikant naast t bed staan. Als hij huilde (& for some reason had hij hele periodes ‘s nachts echt angstig huilen?) dan legde we bij de eerste kick een arm (door de spijlen) op hem: “papa/mama is hier. Het is goed… ssst…” en dan ging ie door… T had (& heeft!) ook heeeel erg behoefte aan dje geborgenheid in de nacht :heart:

Ja je kan eerder wakker maken proberen idd. Want als hij blijft inhalen overdag…

Ik vond het tegen je aan geplakt zitten ook heftig zwanger! En wij zijn toen ook gestopt met echt samen slapen omdat bij mij de voeding ook droog kwam te staan. Maar zo door een ledikant ging goed. Omdat we ‘m dan al hoorde voor ie echt goed en wel wakker was zegmaar. Maar ik herinner me hier ook wel dat die maanden gewoon rommelig slapen waren… & zwanger is dat gewoon nog pittiger :grimacing::heart:

Kan je een beetje dutje mee doen in de middag :kissing_heart:? Tot het beter is?

@Suikerklontje @Grey thnx voor jullie antwoorden!
Heb hem net toch op 30 graden in een kort wasprogramma met wasmiddel gedaan… ook idd wel zo’n fris idee met toekomstige ‘ongelukjes’. Ja vreemd! Bij mij op het label staat echt ‘ wash cold’. Als hij morgen droog is weer even ruiken… en anders een nachtje in de vorst ook wel een goed idee. Wasparfum heb ik echt nog nooit gebruikt! Is dat anders dan gewoon wasmiddel met een geurtje? :smiley:

2 likes

Nou dat laatste kan ik hoop in geven.
Onze tweede is een tweeling qua looks maar compleet ander kind.
Valt zelf in slaap met regelmaat (al vanaf kleins afgaan). Lag binnen een maand al meer uur in de vo sleeper dan T ooit in die 5-6mnd er in lag.
Slaapt ook zonder 24/7 levende speen in d’r mond.

In t begin lag ze soms te spelen, was het stil; SLIEP ZE GEWOON?! Wist niet wat ik meemaakte…
Gewoon met het andere been de baarmoeder uitgestapt ofzo :crazy_face::joy::heart:

3 likes

Het kan dus!!
Zelfde genen… dus houd hoop :grimacing::heart:

Speenkoord eraan. Mag officieel niet, helpt hier enorm.

2 likes

Ik durfde het al niet te zeggen haha. Dat is hier ook de redding

1 like

Wat ben ik geschrokken zeg vanavond. L. klimt sinds een week ineens graag de bank op. Vanavond draaide ik net even van haar weg en viel ze keihard van de bank. Dikke bult op haar hoofd, krijsen natuurlijk. Ik bleef in eerst instantie rustig, maar de bult was dik en ik kreeg het niet voor elkaar op er ook maar iets koels op te houden, want ze ging overstrekken en zich van me af duwen. Mijn vriend zat boven in een call en ik heb de huisartsen post maar gebeld, want ik raakte toch wel een beetje in paniek. Gelukkig lijkt het erop dat het vooral even schrikken was en ligt ze nu te slapen.

Toch net maar even zelf een potje zitten janken als ontlading, ik heb geen familie of vrienden waar ik dan even mijn ei kwijt kan of iets kan vragen en dat mis ik wel zeg.

Maar het zet me ook wel aan het denken, want ik heb wel een EHBO kit in huis, maar wat zijn nou eerste hulp aanraders voor een dreumes die daar niet in zitten? Mijn schoonmoeder kwam met Arniflor, maar vraag me af of dat werkt?

Wilde hier toch even op reageren dat daar helemaal niks egoïstisch aan is. Een mama die zelf “doordraait” omdat ze niet kan ontspannen/rusten door samen slapen heeft hij namelijk precies niks aan :kissing_heart:

5 likes

Ze zeiden dat ik haar gewoon kon laten slapen, als er verandering in kwam dan wel contact opnemen bij bijv overgeven, flauwvallen e.d.
Ze huilde net eventjes toen ze omdraaide in bed, dus ik hou de babyfoon goed in de gaten.
@Mhysa thanks, die site raadde de arts ook aan.
@mores Ja, eerste keer dat ze echt hard is gevallen. Moet daar echt nog aan wennen hoor :pleading_face: en zo lastig als dat ze zelf nog niet praat en kan vertellen hoe ze zich voelt. Thanks voor de tip!

2 likes