Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Leef niet in de toekomst, maar in het nu. (Klinkt zweverig, I know). Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je niet weet hoe je kind over een paar jaar slaapt. Misschien slaapt hij dan juist wel heel goed. Focus je op wat je nu kunt doen en maak je niet te veel zorgen over de toekomst.

Probeer zo veel mogelijk in de behoeften van je kind te voorzien. Vaak hebben kindjes ‘s nachts extra behoefte aan geborgenheid. De nacht is voor hun ook vrijwel de helft van hun leven. Geef zoveel mogelijk aandacht als je kan. Dat kan heel zwaar zijn. Ik weet hoe moeilijk het is om een werkende moeder met gebroken nachten te zijn. Het wordt vanzelf beter. En daarna misschien weer minder goed.
O. sliep ook een paar maanden ‘s nachts door en nu wordt hij weer standaard 2/3 keer per nacht wakker.

3 likes

Ik knoop spuugdoekjes aan de spenen, dan kunnen ze niet meer door de spijlen heen. En wat de rest ook zegt, een stuk of acht spenen zodat ze niet misgrijpt

haha nou ja ik heb ook wel eens per ongeluk in haar vingertje geknipt :tired_face: met nagelknippen en ze valt ook wel regelmatig om hoor. :sweat_smile: Maar dit keer was het echt schrikken.

De nacht ging goed, af en toe een huiltje als ze op de plek lag. Vandaag gaan we sprongetje 10 in zag ik net. FEEST.

Als ze goed drinkt, goed plast en niet ziek oogt/zichzelf is zou ik het ff aankijken. Als je twijfelt ff bellen. Meer drinken is een goed teken, waterdunne ontlasting verliezen ze meer vocht.

1 like

Voor jezelf en evt op de billetjes van je baby ( indien die ook uitslag hebben van de spruw) kokosolie.

Ik slikte toen zelf een pro biotica voor vrouwen en deed met een wattenstaafje een ‘papje’ van pro biotica ( orthiflor start) in het mondje van mijn baby toen. 1x per dag insmeren.

1 like

Ik geef die van kruidvat zonder suiker.

4 likes

kruidvat eigen merk ook, variant zonder suiker

3 likes

Wat sneu! Hebben jullie/hij pijn :(?

Hier was het met het smeren met een week weg, en zelf gelukkig geen pijn gehad. Maar ik kreeg toen echt 100000 tips dat als het niet over zou gaan, ik ons beide met gentiaan violet moest behandelen…

1 like

Oja en… ALLES uitkoken/schoonmaken. Ik ben echt even kwijt hoe out je kindje is hihi. Maar ook duploblokken die in de mond verdwijnen. Freddy, lakens, spenen eh… tandenborstel…

Ben gisteren bevallen van ons tweede kindje, gaat allemaal goed! Ben alleen ruim 1 liter bloed verloren en krijg daar ijzer tabletten voor voorgeschreven. Maar vroeg me af of iemand van jullie dit ook heeft gehad en misschien nog andere tips heeft?

29 likes

Gefeliciteerd! Hier ook ruim een liter bloedverlies. Vooral heeeel rustig aan doen en niet over je grenzen heen gaan. Ik kon echt heel weinig die eerste week en ben twee keer flauw gevallen toen ik van alles wilde doen wat nog niet kon, dus goed naar je lijf luisteren. Lekker zitten en liggen en heeeeel veel knuffelen!:kissing_heart:

1 like

Ik weet zeker dat hier wel eens wat over is gezegd op het forum maar kan het niet vinden, sorry.

Ielm pak voor dochter (1 jaar, maat 80) 1 of 2 maten groter kopen? Ze heeft een iets langer bovenlijf dan gemiddeld, onesies zitten snel krap bij het kruis terwijl het in principe wel past qua lengte.

• 1 maat groter (maat 86)
  • 2 maten groter (maat 92)
  • Anders…

0 stemmers

Een tijdje geleden heb ik maat 86 in de ‘sale’ gekocht (maar er is altijd sale kwam ik pas achter :sweat_smile:). Ze is er hier nog te klein voor dus geen ervaring maar ik kan het lijfje morgen even opmeten als je wil?

Oh lief, graag! En als ik blijf twijfelen bestel ik ze gewoon allebei, weet niet waarom ik dat niet eerder had bedacht🙈

Het lijfje is van nek tot kruis 48cm. De binnenbeenlengte is 24cm tot het elastiek en het elastiek zelf is nog 4cm lang. In totaal dus 28cm. Ik heb er even een zara broekje maat 86 op gelegd en die is ook 24/25 cm dus qua binnenbeenlengte vergelijkbaar met een zara broekje.

Ik twijfel zelf of hij niet te krap zit tegen de tijd dat ze hem nodig heeft maar ik zit sowieso met kleertjes. Eerst groeide ze mega hard maar het zou ineens goed kunnen dat ze heel lang in 80 zit bijvoorbeeld.

2 likes

Dit is echt super handig, thanks! Ga zo even een onesie pyjama opmeten die ze heeft, dan heb ik een beetje een idee.

Hoe oud is jouw dochter nu, en welke maat draagt ze? Merk dat de mijne wel steeds langzamer is gaan groeien inderdaad maar heb onlangs toch best weer wat kleren in de zak met ‘te klein’ gestopt. Ook maat 80 al :frowning: Wel van Zara, veel truitjes vallen echt kort voor haar.

1 like

Ze is bijna 9 maanden en zit al een dikke maand in maat 80. Van sommige merken is 80 zelfs al te klein maar in 86 verzuipt ze nog. Ik hoop dat het hele harde groeien wel een beetje stopt want ze was bij de geboorte een kleintje met maat 44 en moet je nu zien :sweat_smile:

2 likes

Dat is een flinke inhaalslag :grimacing::sweat_smile:

1 like

Ik lees hier over ijzer enz. bij veel bloedverlies tijdens de bevalling. Ik ben 4 liter bloed verloren en heb een transfusie gehad, maar niemand heeft mij ooit verteld dat ik op mijn ijzer moet letten enz? Ik heb er ook niet enorm veel last van gehad zoals ik bij anderen hier lees, of kan dat komen doordat ik weer 4 liter ‘terug’ heb gekregen? Ik ga helemaal twijfelen aan alles haha

Ja same. Later zelf er achter gekomen door klachten.