Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Met nog zo’n 7,5 weken te gaan tot 40wk ben ik de laatste zaken vast aan het voorbereiden. Alles is inmiddels bijna klaar, alleen ja… het slapen. In mn omgeving doet iedereen het anders. De een heeft het volledige ledikant op de slaapkamer van papa/mama gezet, de ander een wieg en weer een ander een co-sleeper. Ook nog zat mensen die baby direct op het eigen kamertje leggen.

Ik slaap echt super licht… ik ken mezelf, ik ben zó bang dat ik met ons meisje naast me helemaal niet slaap ‘s nachts.

Iemand een gouden tip?

Ik zou denk ik een co-sleeper huren en kijken hoe het bevalt. Bij borstvoeding is dat wel echt chill, maar als je van elk kikje wakker wordt misschien niet. Dan heb je het echter gehuurd en breng je die co-sleeper weer terug en doe je de baby op haar eigen kamertje. Het is vooraf gewoon moeilijk te voorspellen waar je op dat moment behoefte aan hebt…

Edit: ik laat nu zelf trouwens oordoppen op maat maken want ik slaap zelf ook licht en wordt dus ook vaak voor niks wakker. Wellicht is dat na een tijdje (of meteen) ook nog een optie.

1 like

Je zegt precies wat ik bedoel. Ik vind het zo lastig. Las vandaag dat sommigen ook nog de kinderwagen naast het bed zetten, maar dan moet ik straks trap op trap af met mn wagen als mn man er niet is.

Ik ga eens kijken of we er 1 kunnen huren in de buurt!

Zo’n antwoord waar je niks aan hebt, maar de gouden tip is er niet denk ik. Ik denk dat je echt moet afwachten hoe je baby is, hoe je het ervaart en hoe de nachten op dat moment gaan. Ik dacht zelf dat ik mijn baby snel op haar eigen kamer zou laten slapen (ik ben ook een hele lichte slaper). Die baby is inmiddels 8,5 maand en heeft nog geen nacht op haar kamer geslapen haha. Ik vind het zelf prettiger én praktischer om haar naast me te hebben liggen (eerst in een wieg, en nu hebben we het ledikant inderdaad uit haar babykamer gehaald en naast ons bed gezet). Dat was in het begin vooral praktisch met voeden 's nachts maar onze baby wordt nog steeds veel wakker dus dit is nog steeds een makkelijke manier om snel een speentje terug te kunnen stoppen of te troosten. Ik slaap overigens prima nu met de baby naast me maar moest er in het begin wel heel erg aan wennen (ze was ook nog prematuur dus extra geluidjes, ik dacht echt dat ik nooit meer zou slapen haha). De eerste weken houd je je baby waarschijnlijk sowieso nog bij je op de kamer en ik zou van daaruit kijken wat je daarna wilt doen.

4 likes

@anon37686689 @Superkonijn @Printemps dank dames! Ik ga eens in mn omgeving vragen of ik ook iets kan lenen om het te testen. Ik gok nu dat ik het net als Superkonijn wil, maar dat kan straks helemaal anders zijn :see_no_evil:

2 likes

@mores @Printemps wij hebben een ledikant, geen wieg. Ledikant is ook vrij zwaar en we hebben niet een bijzonder grote slaapkamer. Ledikant kan op de kamer, maar niet naast ons bed. Dan kan ik er namelijk niet meer normaal in/uit.

K. sliep na de kraamweek op haar eigen kamer, we hielden elkaar wakker en iedereen sliep zo beter. Wij hadden ook geen wieg ofzo, we hadden zoiets als het nodig is isnhet zo geregeld. Nu ook weer alleen ledikant op eigen kamer, maar rond de 4 weken toch een co-sleeper besteld want R. sliep slecht op der eigen kamer maar ik had echt weer mn ruimte in bed nodig. De eerste 3 weken ging het samen in 1 bed slapen (volgens richtlijnen veilig slapen en met bedhekje wat we al hadden van K., alhoewel ze nog stil ligt maar voor je eigen veilige gevoel) prima, maar daarna ging ik er slecht van slapen. Co-sleeper op vrijdag besteld en was er op maandag dus helemaal prima.

Ik zou idd kijken of je het ergens kan lenen of als je denkt maar kort (paar weken) op dezelfde kamer te slapen huren.

1 like

Ik mag voor mijn verjaardag een nieuwe fiets uitzoeken. Nu wil ik graag een fiets die over een paar maanden ook fijn is om met baby tochtjes te maken. Is zo’n speciale mamafiets het geld waard? Er zijn echt teveel opties en kan nu natuurlijk niet naar een fietsenwinkel voor advies of opties proberen.

Haha ja mijn eigen fiets is een gammel ding waar ik al sinds de brugklas op fiets. Die is echt niks meer waard.

1 like

Wij hebben er een cosleeper van en zijn tevreden! Vlotte levering ook en kwalitatief. Mijn man vond de instucties om het in elkaar te zetten alleen moeilijk hij is twee keer opnieuw begonnen :sweat_smile:

1 like

Iemand ervaring met waterpokken ?
Hij heeft het sinds donderdag. Soms wat lichte verhoging en heel erg moe.

Vannacht was wel het dieptepunt want hij had 39.4. Ik lees overal milde koorts is een symptoom. Het is een hoopje ellende nu.

Ik bel zo sowieso even de huisarts om het na te checken. Echt wat een nacht ik ben gebroken :pleading_face:

Ik zou echt een gewone damesfiets nemen! Die werken ook prima, inderdaad dubbele standaard eronder en zitje erop :slight_smile: klaar!

2 likes

Ja, hier hebben ze het allebei gehad. Vooral L is er heel ziek van geweest, echt een rotweek dat ze alleen maar heeft gehuild van de pijn (ze heeft eczeem en die combi met de waterpokken zorgde voor pijn ipv jeuk). Ze had inderdaad ook koorts, hangerig, moe, echt griepverschijnselen. We zijn daar toen ook mee naar de dokter geweest en toen heeft ze iets ontstekingsremmend gekregen en het advies om een paracetamolspiegel op te bouwen (maar dat deden we al).
I had er veel minder last van, zij was niet fit, had wat verhoging en jeuk van de blaasjes maar verder merkte je er niet veel van.
Ik vond de kidsclin mousse echt een aanrader.

De jeuk is hier wel grotendeels over volgens mij. Alles is ook wel ingedroogd. Maar hij is zo jengelig wat een hel week.

@Mhysa @Superkonijn super lief! Ik vrees alleen dat ik wat uit de buurt woon in het mooie Friesland :sweat_smile:

1 like

Wij hebben een peuterbed, kledingkast en tafel + stoeltje van Petit Amélie. Allemaal heel mooi spul! Erg blij mee.

1 like

Ah ja sommige kindjes kunnen er veel last van hebben :frowning: Eenmaal ingedroogd is het ergste gelukkig achter de rug!

Oh echt wat een drama vandaag. Hij huilt alleen maar en is alleen maar boos :weary:

Ik heb een co-sleeper van Petit Amelie, en ben er erg blij mee! Hij is heel stevig en degelijk, goede prijs-kwaliteitsverhouding.

1 like

Is sprong 10 bij jullie ook zo’n hel?

De hele week is L. vaak wakker s’nachts en dan huilen, even de speen of knuffeldoek en een aai over haar rug en ze slaapt weer. Overdag veel zeuren, hoofd tegen iets aan bonken als ze haar zin niet krijgt… ik herken m’n kind niet meer af en toe.
Vandaag ging L voor de 2e keer weer sinds eind vorig jaar naar het KDV voor noodopvang. Maar helaas moest ik haar om 14 uur alweer ophalen, want ze wilde niet slapen en huilde aan een stuk door. Terwijl ze wakker was sinds 06:30 uur. :flushed:

En thuis was ze heel erg onrustig, van hyper en blij naar zeuren en heel veel huilen. Wat gegeten en om 15:40 in bed gelegd, maar ook daar nog een uur gehuild. Nog een poging om 17 uur gedaan, maar zelfde verhaal. Tijdens het eten nog een mega poepluier en om 19:15 lag ze eindelijk te slapen.