Ik weet het zelf ook nog niet maar nu heb ik in ieder geval een aantal webshops waar ik iets uit kan kiezen, thanks iedereen!
Looooooove vier seizoenen <3
Ik wilde hier twee tips delen maar ik ben er al een vergeten. Maar mijn tip voor de zwangeren is om alvast een Meyco Swaddle in huis te halen. Ik zag in het ziekenhuis de baby zich steeds wakker slaan dus ik vroeg de verpleegkundige steeds het bedje strak op te maken, maar ik vind dat zelf lastig. Die Meyco dingen zijn 15 euro en heel eenvoudig in gebruik. Als je baby er geen behoefte aan heeft valt de aankoopprijs best mee. En hij kon meteen de eerste avond lekker slapen, in plaats van dat het eerst nog besteld moest worden.
K. klimt overal op en in, maar legt dus ook steeds speelkoffertjes, plastic bakjes en doekjes neer op op te gaan staan (die eerste 2 mag ze niet op gaan staan). Nu had ik ineens een heldere ingeving en heb ik yogablokken, zoân roller en balanskussen gepakt, haar speelplek leeg gehaald en een parcourje voor haar gemaakt. En het is een grote hit, dus dikke tip! Ik zat al te kijken naar van die dure stapelstenen enzo, maar nergens voor nodig dus.
Nu loopt ze als een gek door die erker heen te rennen, alles steeds op andere plekken zetten, erop klauteren, lachen, âwooooowâ. Geweldig
Ze is 19 maanden. Het ergste wat er kan gebeuren dat ze tegen de vensterbank aanvalt, maar die heeft afgeronde hoeken en het is nog nooit gebeurd. Toen ze nog wat kleiner was sleepte ze dan boeken of een speelkoffertje naar de vensterbank of via die erop te klimmen het is nogal een klimaap.
Die ronde foamroller heb ik net wel meegenomen toen ik naar de keuken liep haha, ze had natuurlijk vrij snel door dat als ze die tegen de muur aanlegt en ze vensterbank vasthoudt ze erop kan gaan balanceren, maar dat is als je er niet bij staat wachten tot ze met haar kin op de vensterbank klapt.
Verder is het half 1 en heeft iedereen nog zn pyjama aan heerlijk zon ochtendje.
Hoe oud is je zoon?
Bij ons moet ze vooral heel erg wennen aan de smaak. Koud drinkt ze het eigenlijk vrijwel niet. Een beetje lauw drinkt ze het iets beter. Maar ze lijkt er geen verder geen buikpijn van te krijgen heb ik het idee.
Ik heb het toen afgebouwd met poedermelk en opgebouwd met verse volle melk. Qua smaak ging het goed. Koud dronk hij het nooit, altijd wat opgewarmd. Uiteindelijk overgegaan op soja melk vw koemelkallergie.
Is een Frans bedrijf, e-retail maar zij hebben ook een aantal winkels (kleding en interieur) in iig Frankrijk. Toen ik nog studeerden was galleries La fayette er eigenaar van
Etsy?
Ja heel herkenbaar. Ik denk dat het een van de bekende âfasesâ is. Dochter van 2 doet het ook. Hysterisch huilen als ze haar zin niet krijgt.
Mijn man probeert het een beetje âaf te leren, want anders wordt ze zoân zeikerd dat altijd krijst als ze haar zin niet krijgtâ.
Ik denk eerlijk gezegd dat het zoân kleintje echt nog ontbreekt aan relativeringsvermogen, en hysterisch doen de manier is om te ontladen.
Sinds ik het bij onze dochter kan zien als een vorm van ontlading en haar gewoon even haar gang laat gaan en laat weten dat ik er voor haar ben door rustig tegen haar te praten âben je daar verdrietig om? Ja dat snap ik wel, huil maar even, ik ben er als je me nodig hebtâ.
Ik geef haar emoties alle ruimte, en merk dat het mijzelf in elk geval minder frustratie kost. Waar ik eerder dacht ânee hĂ© begint ze weerâ.
Lang verhaal kort: voor mij belangrijk om de emoties ruimte te geven, en daarnaast natuurlijk consequent blijven en duidelijke grenzen stellen.
En over dat krabben en slaan, ook heel herkenbaar. Wat ik doe âik zie dat je boos bent, mama houdt even je handjes vast, anders bezeer je mama/jezelfâ.
Ik heb een Puckababy piep gekocht maar vraag me nu af of ik wel nog een lakenje of dekentje moet gebruiken. Iemand ervaring? Het is gewoon de normale variant, geen winter versie oid.
Maar niet heel veel keus.
Hebben jullie tips?
Mijn baby slaapt overdag heerlijk in zijn berenpak met capuchon (en oortjes ). Als hij moe ik trek ik hem dat pak aan, knuffel hem een minuutje, leg hem in de kinderwagen en hij valt dan supermakkelijk zelf in slaap. Dat berenpak is een beetje zwaar waardoor zijn armpjes naar beneden worden gehouden en hij zichzelf niet wakker kan meppen. Meestal moet ik hem dan wakker maken na 2 uur slapen.
In de avonden valt hij moeilijk in slaap en wordt hij snel wakker. Hij heeft dan een puckababy piep aan en een dekentje. Dan slaapt hij boven (althans, dat proberen we).
Is er iets van een slaapzak/pak zonder capuchon wat ook een beetje zwaar is en wat veilig is om je baby (nu 2 maanden) in te laten slapen op de slaapkamer?
Met nog zoân 7,5 weken te gaan tot 40wk ben ik de laatste zaken vast aan het voorbereiden. Alles is inmiddels bijna klaar, alleen ja⊠het slapen. In mn omgeving doet iedereen het anders. De een heeft het volledige ledikant op de slaapkamer van papa/mama gezet, de ander een wieg en weer een ander een co-sleeper. Ook nog zat mensen die baby direct op het eigen kamertje leggen.
Ik slaap echt super licht⊠ik ken mezelf, ik ben zĂł bang dat ik met ons meisje naast me helemaal niet slaap âs nachts.
Iemand een gouden tip?
Ik zou denk ik een co-sleeper huren en kijken hoe het bevalt. Bij borstvoeding is dat wel echt chill, maar als je van elk kikje wakker wordt misschien niet. Dan heb je het echter gehuurd en breng je die co-sleeper weer terug en doe je de baby op haar eigen kamertje. Het is vooraf gewoon moeilijk te voorspellen waar je op dat moment behoefte aan hebtâŠ
Edit: ik laat nu zelf trouwens oordoppen op maat maken want ik slaap zelf ook licht en wordt dus ook vaak voor niks wakker. Wellicht is dat na een tijdje (of meteen) ook nog een optie.
Je zegt precies wat ik bedoel. Ik vind het zo lastig. Las vandaag dat sommigen ook nog de kinderwagen naast het bed zetten, maar dan moet ik straks trap op trap af met mn wagen als mn man er niet is.
Ik ga eens kijken of we er 1 kunnen huren in de buurt!
Zoân antwoord waar je niks aan hebt, maar de gouden tip is er niet denk ik. Ik denk dat je echt moet afwachten hoe je baby is, hoe je het ervaart en hoe de nachten op dat moment gaan. Ik dacht zelf dat ik mijn baby snel op haar eigen kamer zou laten slapen (ik ben ook een hele lichte slaper). Die baby is inmiddels 8,5 maand en heeft nog geen nacht op haar kamer geslapen haha. Ik vind het zelf prettiger Ă©n praktischer om haar naast me te hebben liggen (eerst in een wieg, en nu hebben we het ledikant inderdaad uit haar babykamer gehaald en naast ons bed gezet). Dat was in het begin vooral praktisch met voeden 's nachts maar onze baby wordt nog steeds veel wakker dus dit is nog steeds een makkelijke manier om snel een speentje terug te kunnen stoppen of te troosten. Ik slaap overigens prima nu met de baby naast me maar moest er in het begin wel heel erg aan wennen (ze was ook nog prematuur dus extra geluidjes, ik dacht echt dat ik nooit meer zou slapen haha). De eerste weken houd je je baby waarschijnlijk sowieso nog bij je op de kamer en ik zou van daaruit kijken wat je daarna wilt doen.
@anon37686689 @Superkonijn @Printemps dank dames! Ik ga eens in mn omgeving vragen of ik ook iets kan lenen om het te testen. Ik gok nu dat ik het net als Superkonijn wil, maar dat kan straks helemaal anders zijn