Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

@mores @Printemps wij hebben een ledikant, geen wieg. Ledikant is ook vrij zwaar en we hebben niet een bijzonder grote slaapkamer. Ledikant kan op de kamer, maar niet naast ons bed. Dan kan ik er namelijk niet meer normaal in/uit.

K. sliep na de kraamweek op haar eigen kamer, we hielden elkaar wakker en iedereen sliep zo beter. Wij hadden ook geen wieg ofzo, we hadden zoiets als het nodig is isnhet zo geregeld. Nu ook weer alleen ledikant op eigen kamer, maar rond de 4 weken toch een co-sleeper besteld want R. sliep slecht op der eigen kamer maar ik had echt weer mn ruimte in bed nodig. De eerste 3 weken ging het samen in 1 bed slapen (volgens richtlijnen veilig slapen en met bedhekje wat we al hadden van K., alhoewel ze nog stil ligt maar voor je eigen veilige gevoel) prima, maar daarna ging ik er slecht van slapen. Co-sleeper op vrijdag besteld en was er op maandag dus helemaal prima.

Ik zou idd kijken of je het ergens kan lenen of als je denkt maar kort (paar weken) op dezelfde kamer te slapen huren.

1 like

Ik mag voor mijn verjaardag een nieuwe fiets uitzoeken. Nu wil ik graag een fiets die over een paar maanden ook fijn is om met baby tochtjes te maken. Is zo’n speciale mamafiets het geld waard? Er zijn echt teveel opties en kan nu natuurlijk niet naar een fietsenwinkel voor advies of opties proberen.

Haha ja mijn eigen fiets is een gammel ding waar ik al sinds de brugklas op fiets. Die is echt niks meer waard.

1 like

Wij hebben er een cosleeper van en zijn tevreden! Vlotte levering ook en kwalitatief. Mijn man vond de instucties om het in elkaar te zetten alleen moeilijk hij is twee keer opnieuw begonnen :sweat_smile:

1 like

Iemand ervaring met waterpokken ?
Hij heeft het sinds donderdag. Soms wat lichte verhoging en heel erg moe.

Vannacht was wel het dieptepunt want hij had 39.4. Ik lees overal milde koorts is een symptoom. Het is een hoopje ellende nu.

Ik bel zo sowieso even de huisarts om het na te checken. Echt wat een nacht ik ben gebroken :pleading_face:

Ik zou echt een gewone damesfiets nemen! Die werken ook prima, inderdaad dubbele standaard eronder en zitje erop :slight_smile: klaar!

2 likes

Ja, hier hebben ze het allebei gehad. Vooral L is er heel ziek van geweest, echt een rotweek dat ze alleen maar heeft gehuild van de pijn (ze heeft eczeem en die combi met de waterpokken zorgde voor pijn ipv jeuk). Ze had inderdaad ook koorts, hangerig, moe, echt griepverschijnselen. We zijn daar toen ook mee naar de dokter geweest en toen heeft ze iets ontstekingsremmend gekregen en het advies om een paracetamolspiegel op te bouwen (maar dat deden we al).
I had er veel minder last van, zij was niet fit, had wat verhoging en jeuk van de blaasjes maar verder merkte je er niet veel van.
Ik vond de kidsclin mousse echt een aanrader.

De jeuk is hier wel grotendeels over volgens mij. Alles is ook wel ingedroogd. Maar hij is zo jengelig wat een hel week.

@Mhysa @Superkonijn super lief! Ik vrees alleen dat ik wat uit de buurt woon in het mooie Friesland :sweat_smile:

1 like

Wij hebben een peuterbed, kledingkast en tafel + stoeltje van Petit Amélie. Allemaal heel mooi spul! Erg blij mee.

1 like

Ah ja sommige kindjes kunnen er veel last van hebben :frowning: Eenmaal ingedroogd is het ergste gelukkig achter de rug!

Oh echt wat een drama vandaag. Hij huilt alleen maar en is alleen maar boos :weary:

Ik heb een co-sleeper van Petit Amelie, en ben er erg blij mee! Hij is heel stevig en degelijk, goede prijs-kwaliteitsverhouding.

1 like

Is sprong 10 bij jullie ook zo’n hel?

De hele week is L. vaak wakker s’nachts en dan huilen, even de speen of knuffeldoek en een aai over haar rug en ze slaapt weer. Overdag veel zeuren, hoofd tegen iets aan bonken als ze haar zin niet krijgt
 ik herken m’n kind niet meer af en toe.
Vandaag ging L voor de 2e keer weer sinds eind vorig jaar naar het KDV voor noodopvang. Maar helaas moest ik haar om 14 uur alweer ophalen, want ze wilde niet slapen en huilde aan een stuk door. Terwijl ze wakker was sinds 06:30 uur. :flushed:

En thuis was ze heel erg onrustig, van hyper en blij naar zeuren en heel veel huilen. Wat gegeten en om 15:40 in bed gelegd, maar ook daar nog een uur gehuild. Nog een poging om 17 uur gedaan, maar zelfde verhaal. Tijdens het eten nog een mega poepluier en om 19:15 lag ze eindelijk te slapen.

Ik heb een opgeknapte tweedehands fiets gekocht met dubbele standaard, stuurslot (echt heel fijn!) en semi veel ruimte tussen het zitje en mijn zadel. Volgens mij is het niet officieel een mamafiets maar deze dingen zijn wel chill. Als je eentje uit mag zoeken zou ik (wat @Ovenschaal al zei) een elektrische doen
 heb nu spijt dat ik mezelf heb overtuigd een normale te doen door te denken dat ik sportief moest worden (echt jammer haha).

Ik pb je even :wink:

Maxicosi Priori? Die hebben wij nu en bevalt heel goed. Kost iets meer dan 100 euro

1 like

Dan gaat elektrisch sws op de eisenlijst hahaha.
Stuurslot en dubbele standaard stonden er ook al op! Maakt de zoektocht toch weer wat makkelijker.

1 like

Onze dochter had sterke voorkeurskant en daardoor ook aan die kant een plat hoofd. Wekelijks fysio aan huis gehad. Haar advies: overdag alles erop richten om de andere kant te stimuleren. Dus bij verschonen zo neerleggen dat ze de goede kant op kijken, in de box speeltjes aan de goede kant neerleggen zodat ze daar naar kijken etc. En veel ‘tummy time’ want zodra ze leren omrollen en veel op hun buik gaan liggen, trekken de meeste afplattingen snel bij.

Andere hulpmiddelen tijdens het slapen rade zij af.

1 like