Maxi Cosi Tobi. Staat ook heeeeel veel op Marktplaats.
Sprong 10 is echt een enorme bitch. Jammeren om ogenschijnlijk niks, gillen en niet willen slapen. Volgens de app is bij ons vandaag de laatste dag. Praise the lord. Als het nog een dag langer duurt, offer ik mijn kind aan satan grapje natuurlijk, zou ik nooit doen. Ze is al van satan, dat heeft ze de afgelopen tijd in de sprong wel bewezen
Hahahaha. Wij hebben net sprong 1 gehad en overwoog al een demonen verdrijvingsritueel te doen, maar het wordt dus nog erger⊠O lord/satan
Hahaha tussen de sprongen door is het een engeltje. En tijdens de sprong natuurlijk ook, maar soms is er dus geen land mee te bezeilen
Kan een baby te veel eten? Ik dacht dat ze het zelf wel aangaven als ze vol zitten, maar N lijkt onverzadigbaar waardoor ik haar dus voor mijn gevoel best veel te eten geef. Ze eet deels zelf (brood bijvoorbeeld) en deels voeren we haar, maar ze blijft haar mond maar opendoen. Moet ik dan zelf ergens aan de rem trekken of er vanuit gaan dat ze dit nodig heeft?
Geen idee of het ook echt veel is trouwens, misschien is dit heel normaal, maar het is zoân klein meisje en als ik dan zie wat ze allemaal wegwerkt⊠Ze wordt ook echt grumpy als ze even geen eten heeft en als je dan met een stuk brood of zo aan komt lopen gaat ze âdansenâ in haar kinderstoel en super hard lachen hahaha. Ik ga haar binnenkort wel weer even laten wegen op het CB aangezien we pas over een maand of twee weer langs de kinderarts moeten met haar. Maar ze eet nu dus ongeveer:
Ontbijt: fles 200cc en boterham met beleg (pindakaas of humus of andere spread)
Tussendoor: fruit (zoân groot potje gaat er zo in)
Lunch: fles 200cc, vaak nog een boterham. Soms een gekookt ei of wat avocado of zo, dit wisselt een beetje.
Tussendoor: iets van een (baby)koekje of een paar maisvingers, soms nog een extra fles, als ze vroeg wakker was
Avond: groot potje avondmaaltijd (of losse groenten/aardappeltjes/pasta etc.) en soms nog een yoghurtje erna. En dan als ze naar bed gaat weer een fles 200cc.
Ze is gecorrigeerd 7 maanden oud (maar âofficieelâ bijna 9 maanden)
Ahh dank je! Ik voel me ook zo stom want ik heb echt geen idee hoe de curve van N eruit ziet of zo en dan zie ik dat mensen hier dat helemaal inzichtelijk hebben en ik heb dat ding van haar al 10000 keer gezien bij elke controle maar nog steeds heb ik geen idee. Het zal wel goed zijn dan, ik vind het vooral echt heel leuk dat ze zo van eten kan genieten maar ik wil haar ook niet volproppen of zo.
Ik kan me heel goed vinden in je woorden
Vannacht alsnog een paar keer lopen spoken en net weer een uitbarsting omdat
ik niet snel genoeg dikkie dik op YouTube aan heb gezet.
Vandaag gaat ze een dagje naar opa en oma, ik wens ze veel sterkte ermee
Volgens mij is het helemaal prima hoor! Ik maakte me ook zorgen en we hebben een vergelijkbaar eetschema (alleen nog altijd een nachtfles hier) maar ze groeit nog steeds volgens dezelfde lijn zagen we op het cb dus kennelijk heeft ze het nodig? Sinds kort drinkt ze dr flessen niet helemaal meer op dus we merken wel dat het van vooral de fles nu langzaam naar vooral vaste voeding gaat. Maar no worries volgens mij komt teveel eten pas later en raken ze alle spekkies kwijt als ze straks gaan lopen.
Oh nee joh, dat wordt steeds sneller! Hier ook 2 boterhammen en een mandarijn in een kwartier komt vanzelf!
Top! Leuk gaan we zo aanzetten.
Haha herkenbaar! Het duurde hier ook een eeuw, tot de leidsters van de opvang vertelden dat ze het haar zelf laten eten en pakken (iedere keer een paar stukjes op haar bordje) en dat gaat super! Het is niet heel snel maar denk dat ze nu 20min doet over 2 boterhammen âs ochtends.
Nu vraag ik me af of ze niet te weinig krijgt.
Ontbijt: Papfles, en nog half sneetje, rest laat ze liggen
Tussendoor: Fruit
Lunch: Snee brood. Eet ze soms niet helemaal op.
Tussendoor: Soms nog een verdunde fles als ze geen beker water/ thee of appelsap op heeft. Dit geven we hele dag tussendoor, alleen ze drinkt het niet zo goed op. Veel verschillende flesjes en bekers al geprobeerd.
Snack: Paar tomaatjes of wat fruit
Avond eten, zijn vaak een paar eetlepels. Soms maar paar hapjes
Laatste fles 200cc
Ook naar aanleiding van de reacties op mijn bericht denk ik dat het echt prima is. Jouw kindje heeft hier genoeg aan, dan is het prima toch.
@June88 wauw een boterham in stukjes knippen, lifehack!
@Ovenschaal ja het gaat hier ook zó langzaam met een boterham. Ik leg stukjes voor haar weg die zij dan opeet maar als ik er meerdere wegleg, stopt ze alles tegelijk in haar mond en gaat ze kokhalzen. Ze doet zeker een halfuur over één boterham hier.
Ik probeerde N vanochtend een hapje van mijn havermout te geven en ze ging echt zo overdreven haar tong uitsteken en daarna nog een halfuur lang bleghhhhh geluiden maken en kokhalzen. Dramaqueen.
Bij lodger zijn ze nu in de aanbieding zag ik in mân mail?
Kinderen opvoeden is sowieso geen harde wetenschap . We klooien lekker aan en het idee van die sprongetje helpt me vooral in gedachte te houden dat het weer voorbij gaat
Same! Soms wordt ik er alleen maar onzeker van als ik dingen lees die een kind rond die periode zou moeten kunnen qua ontwikkeling. Het idee dat er een einde aan komt is een fijne gedachte, en soms klopt het en soms ook niet bij L.
Eens. En hoewel het niet bewezen is, vind ik het wel bijzonder dat het allemaal grotendeels overeenkomt. Het helpt me vooral te weten dat het eindig is.
Ervaar jij zoân sfeer dan? Ik helemaal niet. Ja het gaat hier wel bij vlagen over sprongetjes, maar volgens mij wordt ook af en toe wel benoemd dat er ook mensen zijn die er niks mee hebben. Ieder zn eigen ding. Volgens mij is het algemeen bekend dat t niet wetenschappelijk bewezen is, maar idd geen probleem als ouders er steun oid uit halen.
Hier ook vaak hoor. âS ochtends yoghurt + fruit. Tussendoor fruit/koekje. Lunch broodje maar nooit helemaal op. Tussendoor koekje/fruit/rozijnen. Avondeten een hele tijd maar 3 happen. Laatste paar weken eet hij wel weer âs avonds.
Het zal wel Hij is blij, groeit en ontwikkeld zich.