Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ja ik gebruik ze wel eens. Vind ze op zich prima alleen ik vind ze wel heel erg stinken als ze geplast heeft.
Edit: en ik ben niet zo van de crèmepjes e.d. dus er zijn vast mensen met betere tips maar als N schrale wangetjes heeft, smeer ik er altijd dit op en dan worden ze weer lekker zacht:

De lipikar werkt hier heel goed.
Beter dan van dr leenarts. Daar is de billenzalf weer goed van.

Ik vind het echt top luiers, passen goed geen luieruitslag eb weinig doorlekken. Plus ze zijn vaak in de aanbieding.

3 likes

Volgens mij gebruiken veel mensen kruidvat luiers! Onze opvang (grote organisatie) gebruikt ze ook. Ik vind ze ook goed, weinig doorlekken en ze hebben vaak acties als 1+1. Gebruik ze voor de baby en voor de peuter, bij de peuter vind ik ze soms idd wel gaan ruiken als de luier vol zit. Dat was volgens mij bij hun oudere variant niet zo, maar ik weet niet of die nog te krijgen is.

1 like

Wij gebruiken alleen maar Kruidvat luiers! Bevallen hartstikke goed, niks op aan te merken.

1 like

Voor mijn cliënten hebben we dit gevisualiseerd met pictogrammen. Als je dat bestand wil, moet je maar een berichtje met je e-mailadres sturen, dan kan ik het je doorsturen.
Weet niet of je kind pictogrammen begrijpt? Zijn zwart-wit pictogrammen, beetje als sclera.be (als je die kent).

Edit: is wel heel basic. Korte zinnen om voor te lezen en pictogrammen van virus, prik, prik in arm, wachten, nog een prik, dat is het…
Als je wil, kan ik je meer pictogrammen sturen? Dan mag je een lijstje doorgeven wat handig is om te hebben voor je kind aan picto’s

1 like

Wat zijn de beste/zachtste hydrofielen? En hoeveel raden jullie er aan?

Behalve Aden&Anais, heb een setje gekregen maar tering wat duur😂

Ik heb een mixje van Hema, action, Milkbarn, done by deer en bambino (kruitvat) en vind ze allemaal prima. Ik heb ook niet echt gezocht naar extreem zachte, maar als je ze in de droger doet zijn ze voor mijn standaarden zacht genoeg. Ik heb er een stuk of 25 en moet ze soms alsnog uit de droger vissen, dus volgens mij heb je er niet snel te veel. (Sowieso zijn een paar van die xl varianten heel fijn voor afdrogen na het douchen en om mee te nemen naar het park oid.

2 likes

Ik vind die van h&m ook niet zo, wijde hals en de mouwen zijn wat kort en wijd inderdaad. Hema rompers met bamboe zijn echt fijn inderdaad. Hema vult wel geregeld hun producten aan trouwens, misschien heb je geluk als je de website in de gaten houdt.

1 like

Wij gebruiken altijd die van de Kruidvat en vinden ze echt top!

1 like

Ik zag van de week bamboe overslag bij Hema. Staan bij prematuur maar gaan t/m 68 geloof ik.

Ik zweer bij Etos. Gaat altijd goed en niet duur. Met Kruidvat zoveel doorlek ellende gehad. En die goedkope van de Beren variant AH vind ik ook net niet goed.

2 likes

Ik vind de kruidvatluiers niet fijn. Ze gebruiken ze op de opvang en sinds ze vast voedsel eet heeft ze regelmatig beginnende uitslag/irritatie na een opvangdag. Als ik het dan meteen insmeermet calendulanzalf is het zo weer weg, maar op dagen dat ze niet gaat heeft ze dat niet. Ook heeft ze met warm weer al een aantal keer echt uitslag ervan gekregen, wat ook thuis niet zo wegtrok met een keer insmeren. (Ligt niet aan hoe vaak ze verschonen want dat is niet minder vaak dan thuis). En ik vind ze echt mega stinken als ze vol met plas zitten, echt al vanaf een afstandje.

1 like

Ja hier dus nog steeds pampers. Eerst ook de premium protection en toen over op babydry toen ze langere nachten ging maken. Etos zit hier niet in de buurt en die van de appie vond ik mwah. Lidl doen wij altijd onze weekboodschappen en waren er hier ook wat enthousiast over dus wil die binnenkort even proberen voor ik weer nieuwe pampers bestel.

Volgens mij las ik hier laatst over kindjes die raar gingen ademen in de wind. Mijn N doet dat dus als ik haar gezicht met een vochtig doekje af doe. Dan houdt ze haar adem in of gaat ze proesten en doet ze alsof ik haar minutenlang gewaterboard heb. Soms blijft ze er ook even in en moet ik in haar gezicht blazen om haar weer even ‘terug’ te halen. Haar oogjes lijken ook heel rood te worden (ook bij gewoon een washandje met water). Niet eens per se als ik haar mondje poets, ook bij de wangetjes etc. Hebben meer mensen dit? Is het normaal?

Zal ik doen :slight_smile:

Bij premium protection ging ze snachts doorlekken toen ze langere nachten maakte en bij babydry niet. Daarnaast vond ik haar dan sochtends ook droog voelen op de huid ipv vochtig, alsof die bij zoveel plas beter absorberen.

1 like

Ik zweer bij Lidl, vind ze echt niet onderdoen voor Woezel en Pip of AH. Ook @Moon86 En ze hebben zelfs soms 2+1, dan zijn ze bijna gratis :grinning_face_with_smiling_eyes:

Welke luierbroekjes zijn een beetje fijn? Ik ben klaar met het dagelijkse gevecht om een luier liggend aan te krijgen zat. Zeker met die enorme zure poepluiers momenteel… :nauseated_face:

N had net hele donkere, bijna zwarte ontlasting. Nu is het de afgelopen dagen wel vaker verschillende kleuren want ze eet ineens best veel vast voedsel maar nu wel erg donker. Ze heeft gisteren wel een potje donker fruit op. Volgens internet is zwarte poep niet goed maar ik merk verder niks aan haar dus nu twijfel ik of ik de hap moet bellen.

Ik heb geen idee maar zou als je wat twijfelt toch even bellen! Misschien kunnen ze je wel heel makkelijk geruststellen?

Ik weet dat dit per baby verschillend is natuurlijk maar omdat ik het gevoel heb dat extra kleertjes nu even niet zo snel bijgekocht kunnen worden als ze toch nodig zijn:

Ik had of heb X outfits in maat 50 voor mijn baby gekocht:
  • Geen
  • 2/3 pakjes
  • 4/5 pakjes
  • 6/8 pakjes
  • Rond de 10

0 stemmers

• Mijn aantal was precies goed
  • Ik had teveel, bleef ongedragen
  • Ik had te weinig en moest nog wat bijhalen

0 stemmers