Oh nee joh, dat wordt steeds sneller! Hier ook 2 boterhammen en een mandarijn in een kwartier komt vanzelf!
Top! Leuk gaan we zo aanzetten.
Haha herkenbaar! Het duurde hier ook een eeuw, tot de leidsters van de opvang vertelden dat ze het haar zelf laten eten en pakken (iedere keer een paar stukjes op haar bordje) en dat gaat super! Het is niet heel snel maar denk dat ze nu 20min doet over 2 boterhammen ās ochtends.
Nu vraag ik me af of ze niet te weinig krijgt.
Ontbijt: Papfles, en nog half sneetje, rest laat ze liggen
Tussendoor: Fruit
Lunch: Snee brood. Eet ze soms niet helemaal op.
Tussendoor: Soms nog een verdunde fles als ze geen beker water/ thee of appelsap op heeft. Dit geven we hele dag tussendoor, alleen ze drinkt het niet zo goed op. Veel verschillende flesjes en bekers al geprobeerd.
Snack: Paar tomaatjes of wat fruit
Avond eten, zijn vaak een paar eetlepels. Soms maar paar hapjes
Laatste fles 200cc
Ook naar aanleiding van de reacties op mijn bericht denk ik dat het echt prima is. Jouw kindje heeft hier genoeg aan, dan is het prima toch.
@June88 wauw een boterham in stukjes knippen, lifehack!
@Ovenschaal ja het gaat hier ook zó langzaam met een boterham. Ik leg stukjes voor haar weg die zij dan opeet maar als ik er meerdere wegleg, stopt ze alles tegelijk in haar mond en gaat ze kokhalzen. Ze doet zeker een halfuur over één boterham hier.
Ik probeerde N vanochtend een hapje van mijn havermout te geven en ze ging echt zo overdreven haar tong uitsteken en daarna nog een halfuur lang bleghhhhh geluiden maken en kokhalzen. Dramaqueen.
Bij lodger zijn ze nu in de aanbieding zag ik in mān mail?
Kinderen opvoeden is sowieso geen harde wetenschap . We klooien lekker aan en het idee van die sprongetje helpt me vooral in gedachte te houden dat het weer voorbij gaat
Same! Soms wordt ik er alleen maar onzeker van als ik dingen lees die een kind rond die periode zou moeten kunnen qua ontwikkeling. Het idee dat er een einde aan komt is een fijne gedachte, en soms klopt het en soms ook niet bij L.
Eens. En hoewel het niet bewezen is, vind ik het wel bijzonder dat het allemaal grotendeels overeenkomt. Het helpt me vooral te weten dat het eindig is.
Ervaar jij zoān sfeer dan? Ik helemaal niet. Ja het gaat hier wel bij vlagen over sprongetjes, maar volgens mij wordt ook af en toe wel benoemd dat er ook mensen zijn die er niks mee hebben. Ieder zn eigen ding. Volgens mij is het algemeen bekend dat t niet wetenschappelijk bewezen is, maar idd geen probleem als ouders er steun oid uit halen.
Hier ook vaak hoor. āS ochtends yoghurt + fruit. Tussendoor fruit/koekje. Lunch broodje maar nooit helemaal op. Tussendoor koekje/fruit/rozijnen. Avondeten een hele tijd maar 3 happen. Laatste paar weken eet hij wel weer ās avonds.
Het zal wel Hij is blij, groeit en ontwikkeld zich.
Ja ik gebruik ze wel eens. Vind ze op zich prima alleen ik vind ze wel heel erg stinken als ze geplast heeft.
Edit: en ik ben niet zo van de crĆØmepjes e.d. dus er zijn vast mensen met betere tips maar als N schrale wangetjes heeft, smeer ik er altijd dit op en dan worden ze weer lekker zacht:
De lipikar werkt hier heel goed.
Beter dan van dr leenarts. Daar is de billenzalf weer goed van.
Ik vind het echt top luiers, passen goed geen luieruitslag eb weinig doorlekken. Plus ze zijn vaak in de aanbieding.
Volgens mij gebruiken veel mensen kruidvat luiers! Onze opvang (grote organisatie) gebruikt ze ook. Ik vind ze ook goed, weinig doorlekken en ze hebben vaak acties als 1+1. Gebruik ze voor de baby en voor de peuter, bij de peuter vind ik ze soms idd wel gaan ruiken als de luier vol zit. Dat was volgens mij bij hun oudere variant niet zo, maar ik weet niet of die nog te krijgen is.
Wij gebruiken alleen maar Kruidvat luiers! Bevallen hartstikke goed, niks op aan te merken.
Voor mijn cliƫnten hebben we dit gevisualiseerd met pictogrammen. Als je dat bestand wil, moet je maar een berichtje met je e-mailadres sturen, dan kan ik het je doorsturen.
Weet niet of je kind pictogrammen begrijpt? Zijn zwart-wit pictogrammen, beetje als sclera.be (als je die kent).
Edit: is wel heel basic. Korte zinnen om voor te lezen en pictogrammen van virus, prik, prik in arm, wachten, nog een prik, dat is hetā¦
Als je wil, kan ik je meer pictogrammen sturen? Dan mag je een lijstje doorgeven wat handig is om te hebben voor je kind aan pictoās
Wat zijn de beste/zachtste hydrofielen? En hoeveel raden jullie er aan?
Behalve Aden&Anais, heb een setje gekregen maar tering wat duurš
Ik heb een mixje van Hema, action, Milkbarn, done by deer en bambino (kruitvat) en vind ze allemaal prima. Ik heb ook niet echt gezocht naar extreem zachte, maar als je ze in de droger doet zijn ze voor mijn standaarden zacht genoeg. Ik heb er een stuk of 25 en moet ze soms alsnog uit de droger vissen, dus volgens mij heb je er niet snel te veel. (Sowieso zijn een paar van die xl varianten heel fijn voor afdrogen na het douchen en om mee te nemen naar het park oid.