Wow nog nooit gezien haha
Bij ons heeft CB ook de āNederlands lijnā die laten ze altijd zien en staat ook in mijn kinddossier
Ik heb een hond. Volgens mij van zazu. Zit een soort ovaal ding in en daarmee kan je harder of zachter zetten. Liedjes, harslag en ruis/zee geluiden. Gebruik het bij elk slaapje.
Dat ding waar het geluid uitkomt kan je er ook makkelijk uithalen, doe ik meestal als ze met de hond wilt knuffelen.
Ik heb het boek en kan je evt wat fotoās sturen wat ze erover zeggen als je wilt. Hoe oud is je kindje nu?
Wij hebben er een hekje van babydan om heen gezet, ik durfde het ook niet aan! Als hij heel graag wil kan hij nog zijn arm erdoor steken en de kachel met een vingertje aanraken, maar hij kan er iig niet meer tegen aan vallen of iets dergelijks. Het geeft mij een heel veilig gevoel!
Mijn ouders hebben een houtkachel en dat gaat eigenlijk gewoon goed. Ze zetten er wel iets voor dat ze er niet per ongeluk tegenaan kan lopen, maar we hebben gewoon uitgelegd dat het heet is en pijn doet en ze loopt er vanzelf al blazend met een grote boog omheen. En ze is verder nogal balsturig dus het verbaast mij ook eigenlijk Ik zou het gewoon eens proberen terwijl je tijd hebt om er bovenop te zitten.
Van mei 2019, scheelt niet zo heel veel dacht ik?
Maakt niet uit hoor, ik post ook niet zo actief. Het gaat bij ons zeker wel al een half jaar goed (ze is daar veel en zij gebruiken de kachel ipv verwarming dus hij is ook altijd aan) , dus ik zou het idd gewoon proberen!
Ik twijfel zo of ik mijn zoontje morgen bij bef kdv moet brengen.
Hij was afgelopen week niet geweest want hij had de waterpokken. Deze zijn allemaal ingedroogd nu. Maar hij geeft nog steeds aan mama ben moe. En wil lekker op de bank hangen. Plus het weer zit natuurlijk ook niet mee om er door te gaan.
Lastig soms
Wij hebben de walvis van flow en een otter van fischerprice, beide als kraamcadeau gekregen. De walvis gebruiken we het meest en van het melodietje wordt hij vaak rustig, de hartslag functie gebruiken we ook wel eens in de wagen. Handig dat hij automatisch aangaat als hij huilt (of als wij te hard niezen ). De otter heeft wat meer functies en geluidjes, maar vind ik nog een beetje groot voor onze baby van 8 weken).
Ja ik ga hem inderdaad afmelden.
Werk zelf thuis als Gastouder en heb wegens afmelding een plekje voor hem vrij. Is toch beter voor hem denk ik.
S. is alweer uit een van zijn slaapzakken gegroeid. Irritant hoe verschillend die dingen vallen per merk. Ik had er 3 besteld, Hema (68/80) was te groot dus teruggestuurd, jollein (70) paste goed en die van Trixie (70) is nu dus een maandje later al te klein. 30 euro, poef, weg! Ik ga nooit meer nieuwe slaapzakken kopen
Zoek nu dus een nieuwe via Vinted. Misschien koop ik weer eentje van Jollein in mt 70, al ben ik bang dat ie daar dan ook weer gauw uitgroeit⦠En een maat groter is vast weer te groot?
Ik zie trouwens ook veel winterslaapzakken zonder mouwen. Gebruiken jullie die? Lijkt me wat koud? Vooral nu haha. Je koopt toch ook geen winterjas zonder mouwen?
Ik zou echt de puckababy aanbevelen. Vanaf 6 maand aangeschaft en nu slaapt mijn peuter van bijna 2 er nog in. Ze zijn duur maar zo het geld waard.
Ik heb serieus altijd 2 maten groter gekocht, was nooit een probleem (maar misschien is mijn kind heel groot). Wel lange mouwen, maar daar had hij geen last van. En je doet er lekker lang mee
Ik gebruik nu wel slaapzakken met mouwen. PrƩnatal eigen merk, kan ik echt aanraden. Toen ze tussen maat 68 en 74 in zat heb ik slaapzakken maat 80/86/92 gekocht. Ze groeide toen nog hard en ik had geen zin om voor een maat kleiner te gaan want dan had ik dezelfde winter nog een keer slaapzakken moeten kopen.
Heb ze ingenomen bij de hals zodat ze passend zijn. Mouwen slaan we om.
Ik ben wel een beetje handig maar het innemen kan gewoon met de hand, is niet moeilijk. Ze heeft nu maat 80/86, en met een beetje geluk past ze ze volgende winter nog steeds, maar dat zie ik dan wel weer. In ieder geval kan ze ze zeker deze hele winter nog aan, en in het vroege voorjaar ook wel, dan doen we haar alleen in romper maar zonder pyjama erin.
(@Nowayjose) Onze dochter heeft ook nog de winterslaapzakken (met afritsbare mouw) van prenatal van vorig jaar aan in maat 80-86-92. Zelfde verhaal; ze zat vorige winter in 68-74 en nu al een aantal maanden in 86. Ik heb ze trouwens niet ingenomen bij de hals, maar haar hoofd is vrij groot. Haar eerste slaapzakjes heb ik dat wel gedaan, omdat die anders nog te groot waren maar was de kleinste maat. En ik ben totaal niet handig met naald en draad maat is idd heel simpel, paar keer steken, knoopje erin en klaar. En zodra ze groter groeien weer los die hals.
De h&m heeft leuke dingen (zie: carnaval/verkleedkleren) en die bezorgen (bij mij) de laatste tijd echt binnen 1-2 dagen. En anders gewoon doen alsof je de memo gemist hebt Zeker met zoān kleintje die er niks van mee krijgt, is dat echt niet zo heel gek.
Of aluminiumfolie en tadaaa een astronaut!
Gaten in een heel T-shirt en ze is gatenkaas, dan een muis knutselen van papier en eropnieten, rietje met papieren vlaggetje in het haar als prikkertje.
Als je een diadeempje hebt, kan je ook makkelijk dierenoortjes maken en eraan maken, staartje aan een elastiek en kleren aan in de kleur van het dier (grijs:muis, roze:biggetje, wit: schaap (dan kan je nog wat kussenvulling op een shirtje vastzetten als vacht)
Iemand nog ultieme tips om een luier te verschonen met een baby die precies 0 seconden stil kan liggen? Zelfs met zijn tweeĆ«n is het al lastig te doen. Zodra ik haar beentjes op til, draait ze in een soort kurkentrekker. Ze gooit ook continu haar hoofd in haar nek waardoor ze helemaal verstijfd raakt en je haar echt stevig moet vastpakken om haar terug te draaien, wat vooral fijn is als alles compleet onder de poep zit. Als we samen doen, kan ƩƩn iemand haar nog vasthouden/vermaken/afleiden maar zelfs dan gooit ze er soms ineens een heupswing in. N heeft ook nooit āeen beetjeā poep. Alles zit altijd helemaal onder. Help me haha
Luier verschonen is hier gewoon nooit makkelijk gegaan. De eerste weken/maanden was het een bron van stress voor haar waardoor we er een heel ritueel omheen moesten bouwen en het veel tijd kostte, toen ging het een maand of 4 goed en nu kan ze dus draaien en is het een bron van stress voor ons hahaha