Ik doe het met juf Roos op de tv, of geef haar m’n telefoon met juf Roos/camera aan op selfiestand. Ik zet er gerust speciaal de tv voor aan.
Totaal tegen m’n principes in maar ik ga echt niet 86x per dag een onnodige strijd voeren. Ik kan het haar uitleggen dat ze stil moet liggen of boos worden, maar ze is nog geen 1 en snapt dat toch niet. Dan maar zo
Oh de TV staat hier al bijna de hele dag door aan inderdaad hahaha, maar ook als ik haar iets in haar handen geef wil ze alsnog alleen maar omdraaien. Camera op selfiestand is nog wel een goede, dat ga ik eens proberen want vindt ze fantastisch.
De telefoon eindigt overigens ook regelmatig in haar mond
Ik ben overgestapt op luierbroekjes. Totaal tegen m’n principes in, want als PM’ers vind ik luierbroekjes echt de hel, maar ze willen niet blijven liggen. En dan zijn broekjes snel aangetrokken. Net bij een poepluier is het wat meer werk qua poetsen, maar met Lego van z’n grote broer of een fotolijstje van z’n kamer of mijn telefoon kom ik een heel eind.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Het lukte me eerst om haar te laten liggen met mijn telefoon in haar hand en dan een filmpje van Woezel en Pip ofzo aan…maar inmiddels is het bijna elke keer een strijd.
Overstrekken als ik haar beentjes pak, de kurkentrekker en huilen geblazen als je haar probeert te laten liggen. En we zitten momenteel met doorkomende kiezen poepluiers.
Ik ga morgen maar eens luierbroekjes halen en uitproberen denk ik. Gister zat ik er zelf helemaal onder, echt niet fijn.
Heeft iemand ervaring met de voetenzakken van Lodger? Onze tweeling gaat binnenkort uit de kinderwagen-bak. Kwam nu deze tegen en vond de korting (-55%) en de printjes wel interessant:
We kopen normaal veel tweedehands, maar ik een klein rondje zoeken leverde weinig twee dezelfde op. En dat wil ik toch wel het liefst. Maar 2 x €50 is nog steeds een hoop geld, dus ben wel benieuwd of iemand ervaring met deze voetenzakken heeft.
Heb je een tuinbroek en een geel shirt? Dan heb je een minion.
Of poes: Maillot pijp vullen met iets, aan het einde dicht maken en met een bandje om haar middel doen. Grijs shirt en zwarte broek erbij en als je hebt dierenoortjes op een haarband maken.
Of theezakje van een kussensloop

In haar pyjama naar het kinderdag verblijf is ook verkleed, misschien nog ergens een klein koffertje en P blijft slapen!
Ooh. Deze volg ik even…
wij hebben wel een zak bij de Joolz maar die is niet mega warm volgend mij?
Luierbroekjes inderdaad. Toen K. die fase had zijn we daarop overgestapt want net name buiten de deur was het echt een hel. Dan liever alles inc schoenen uit om het broekje weer aan te doen (met uitdoen kun je ze aan de zijkant openscheuren… iig die van pampers), dan dat die luier niet goed zat en alles onder de plas of poep. Dat is nog vervelender, zeker buiten de deur.
@Velvetbetty Thanks!! Ik ga luierbroekjes eens proberen. Haar volledig uitkleden (althans, broek en sokken etc.) doe ik sowieso altijd al, maar wellicht dat het met broekjes makkelijker gaat dan luiers.
Ja bij mij wel!
Ja bij ons wel! In verschillende varianten, wij hebben die tube van 75ml dacht eerst ff uittesten voor ik een grote koop. En je hebt maar weinig nodig voor die kleintjes.
Zoals mijn vader altijd zegt: van beneden de rivieren niks goeds
(En nu zou hij dus gezegd hebben: “zie?! Stress. En waardoor? Zo’n beneden de rivieren feestje. Nergens goed voor…”)
no worries ik heb vrienden in Brabant
Zijn hier meer kindjes die moeizamer drinken?
Wij zitten duidelijk in de 2 is nee fase hier.
Dochter was altijd een redelijk goede drinker (melk, water en lauwe thee), maar sinds een paar weken NEE!
Verschillende soorten bekers geprobeerd, echte beker ging zelfs steeds beter.
Het is nu zelfs zover dat ze alleen maar uit haar melkfles (die we gelukkig al een paar maanden niet meer hoefden te gebruiken) wil drinken.
Ik ga liever niet over op roosvicee oid.
Ik probeer niks te forceren maar als ik zie hoe slecht ze drinkt (denk op een dag nog geen 300ml vocht) vind ik dat best moeilijk.
Ik heb eigenlijk nooit berekend hoeveel mijn zoon drinkt, ik vraag me af of hij de 300ml haalt. Heeft ze wel regelmatig plasluiers? Dan zal het wel goed zijn toch?
Welke is dit precies? Heb je toevallig een plaatje?
Ik heb een poezencape voor je! Maar hoe krijg ik die voor vrijdag bij je?
Haha ik heb ook altijd shit
Ook met die keuken en badkamer…
Word ik gebeld, spot m’n vader dat nummer. Heel argwanend: “Waalwijk!? Wie is dat?”
“Oh… das Brugman… voor de verandering…”
Nou daar gingen we
“JA. ZIE JE. Daarom is die keuken en badkamer 1 brok ellende. Ik heb je toch opgevoed?! Noóit zaken doen onder de rivieren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen…”
… ja pap…
@Leann Yes en dit is de kleine versie; https://www.mijnhuidonline.nl/la-roche-posay/lipikar/la-roche-posay-lipikar-balsem-apm-75-ml?source=googleps
Ja vooral mini plasjes, maar ze plast zeker nog wel.
Voorheen werd ze ‘s ochtends altijd wakker met een joekel van een volle luier, maar ook daar zit nu maar een kwart in van wat we gewend zijn…