Zoals mijn vader altijd zegt: van beneden de rivieren niks goeds
(En nu zou hij dus gezegd hebben: âzie?! Stress. En waardoor? Zoân beneden de rivieren feestje. Nergens goed voorâŠâ)
no worries ik heb vrienden in Brabant
Zoals mijn vader altijd zegt: van beneden de rivieren niks goeds
(En nu zou hij dus gezegd hebben: âzie?! Stress. En waardoor? Zoân beneden de rivieren feestje. Nergens goed voorâŠâ)
no worries ik heb vrienden in Brabant
Zijn hier meer kindjes die moeizamer drinken?
Wij zitten duidelijk in de 2 is nee fase hier.
Dochter was altijd een redelijk goede drinker (melk, water en lauwe thee), maar sinds een paar weken NEE!
Verschillende soorten bekers geprobeerd, echte beker ging zelfs steeds beter.
Het is nu zelfs zover dat ze alleen maar uit haar melkfles (die we gelukkig al een paar maanden niet meer hoefden te gebruiken) wil drinken.
Ik ga liever niet over op roosvicee oid.
Ik probeer niks te forceren maar als ik zie hoe slecht ze drinkt (denk op een dag nog geen 300ml vocht) vind ik dat best moeilijk.
Ik heb eigenlijk nooit berekend hoeveel mijn zoon drinkt, ik vraag me af of hij de 300ml haalt. Heeft ze wel regelmatig plasluiers? Dan zal het wel goed zijn toch?
Welke is dit precies? Heb je toevallig een plaatje?
Ik heb een poezencape voor je! Maar hoe krijg ik die voor vrijdag bij je?
Haha ik heb ook altijd shit
Ook met die keuken en badkamerâŠ
Word ik gebeld, spot mân vader dat nummer. Heel argwanend: âWaalwijk!? Wie is dat?â
âOh⊠das Brugman⊠voor de veranderingâŠâ
Nou daar gingen we
âJA. ZIE JE. Daarom is die keuken en badkamer 1 brok ellende. Ik heb je toch opgevoed?! NoĂłit zaken doen onder de rivieren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggenâŠâ
⊠ja papâŠ
@Leann Yes en dit is de kleine versie; https://www.mijnhuidonline.nl/la-roche-posay/lipikar/la-roche-posay-lipikar-balsem-apm-75-ml?source=googleps
Ja vooral mini plasjes, maar ze plast zeker nog wel.
Voorheen werd ze âs ochtends altijd wakker met een joekel van een volle luier, maar ook daar zit nu maar een kwart in van wat we gewend zijnâŠ
Iemand tips voor het warm houden ban een peuter?
Hij houdt het echt niet lang vol buiten - ook 2wkn terug met -2 en waterig zonnetje niet.
En dan heeft ie aan:
Beneden: Maillot, spijkerbroek, jogging broek
Boven: romper, trui
Totaal: ielm pak, dan jas eroverheen. Muts over de ielm muts. Handschoentjes. Sjaal. Gevoerde Martens of laarsjes.
(Hij kan nog net lopen zeg maar )âŠ
Nou. Dan is het 15min, en dan is zân gezicht helemaal paar s (& mag je ook niet aanraken, zal wel zeer doen). En dan begint ie te huilen dat ie het koud heeft⊠op het kdv is ie vandaag ook na 10min naar binnen gegaan en op de baby groep gespeeld omdat ie het koud had⊠en alle andere kindjes kennelijk niet?
Wat kan ik âm nog aantrekken joh
Wol of thermospul? Zeeman heeft ook thermoshirts volgens mij. Ik heb K. vd week mijn âbivakâmutsje op gedaan toen we naar huis liepen en de wind heel snijdend was. Dat is zoân hele dunne en zat bij haar ook prima omdat er veel stretch in zit.
Toen wij in Lapland waren raadden ze een spijkerbroek af met de extreme temperaturen daar (-15 tot -20 overdag toen wij er waren), omdat daar de kou meer intrekt. Mijn vader heeft er heel koppig toch een aangedaan. Due verdween daarna onderin zn koffer. Wat ze ons verder adviseerden (wie weet zit er iets tussen waar je iets aan hebt) niet tĂ©veel lagen aan te doen, omdat de warmte er ook tussen moet kunnen âbewegenâ. Dus bv alleen geitenwollensokken in de snowboots die je kreeg en niet meerdere lagen. Of thermolegging, skibroek en dan dat pak wat je kreeg eroverheen. En je wangen ed insmeren met iets vets (maar niet met vaseline want dat sluit de huid af en dan kan het juist bevriezen) omdat je met de extreme kou daar anders na langere tijd een soort brandwonden vd vrieskou kan krijgen. Dus wellicht helpt dat ook tegen het paarse wangen krijgen? Met lipikar ofzo?
Misschien juist te veel stugge lagen? Van bewegen word je echt warm en dat kan hij nu misschien niet met al die lagen.
Een ielm pak vond ik niet perse wind/koudicht. Die van ons hebben een skipak aan met daaronder reguliere kleren, jongste van 1 meestal wol. Ik heb het idee dat het skipak goed warmte isoleert.
Jongens ik dacht altijd JAA LAAAAGJES! Maar niet dus
Die ielm pakken lijken mij ook niet echt warm. S trekt op school en bso aan:
Nee het ielm pak is idd meer als water afstotend broek (over die Maillot en broek en jogging broek). Want ik trek zân winterjas er nog over heen aan zegmaarâŠ
Kijken of onze zeeman of Hema nog iets aan thermo kleding heeft in 92
AH heeft ze deze week in de aanbieding, volgens mij. En anders bij decathlon kijken.
Ik heb lastminute een skipak via de ruilfacebookpagina van onze woonwijk gescoord. Was een levendige ruilhandel! Want kinderrijke buurt dus iedereen was op zoek en had de winteroutfits van zolder gehaald.
Heeft iemand ervaring met de Medela Freestyle flex? Hoef niet fulltime te kolven maar wel de komende tijd na elke voeding nakolven en mogelijk straks op werk.
Zit te twijfelen of een honderd euro goedkopere Swing daar niet voldoende voor is⊠Maar ik vind het irritant dat die aan een snoer vastzit, ben je toch minder flexibel.
Ik was er heel tevreden over! Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal anders dan de ziekenhuiskolf.
Ik heb de swing en daar zon 9 maanden 3 dagen in de week mee gekolft. Gebruik hem nu weer af en toe en straks als ik weer ga werken vaker, Er kunnen gewoon batterijen in en dan is hij draadloos dus dat deed ik buiten de deur op locatie, thuis we gewoon in het stopcontact en dat vond ik prima.
Ah dat was ik nog niet tegengekomen! Dat maakt de keuze een stuk makkelijker. Ik zag mezelf al op de meest gekke plekken zoeken naar een stopcontact
Bedankt allebei!