Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Toevallig! Ik wilde vanochtend onze kinderwagen ook ombouwen, kan ik het zitje gewoon NIET VINDEN?! Hele huis overhoop gehaald, maar ben bang dat we 'm nooit hebben ontvangen? Het was destijds een hele grote bestelling, dus hebben we waarschijnlijk niet door gehad. Is inmiddels al zo lang geleden dat de winkel natuurlijk niks meer kan betekenen, maar heb ze toch maar gemaild met het verhaal :sweat_smile:

In ieder geval; wij hebben ook een voetenzak en verder heeft ze gewoon een winterjasje aan met evt. muts/sjaal/handschoenen.

1 like

Afwisselen met de oatly havermelk uit de koeling? Die gebruiken wij, aangezien de sojamelk niet in Dld te verkrijgen is. Geef ook welleens erwtenmelk.

1 like

Afwisseling van biologische volle melk en Oatly whole

@KazimirKriminanski hier was het Prodent poetslied met de aap een tovermiddel. Mijn zoon gilde moord en brand, maar als hij dit mag kijken kan ik minutenlang mijn gang gaan met poetsen. Na de tip van @Dr.Watson wisselen we het af met het lied van Joki voor onze eigen sanity want beide liedjes zijn wel echt earbleeders

3 likes

Ja wij geven idd die Soja melk, want S heeft een koemelkallergie. Soms kopen we AH eigen huismerk.

1 like

Oatly whole en 1x per dag koemelk in pap.

1 like

Poedermelk (hero) is enige wat ze wilt, en dan warm.
Reguliere melk vindt ze niks en havermelk gaat ook niet van harte.

1 like

K. weigert thuis iedere soort melk te drinken behalve als ik wat heb gekolfd voor R., dat wil ze we drinken af en toe :rofl:

Op de opvang en bij opa en oma drinkt ze koemelk. Zelfs als ik erbij ben pakt ze bij opa en oma het pak melk uit de koelkast, maar thuis echt niet :upside_down_face: ze eet verder wel gevarieerd en ook regelmatig (gewone of kokos)yoghurt en kaas, dus maak me daar verder niet zo’n zorgen om.

2 likes

Ja ik dacht ook een tandje misschien, maar het is nu al twee weken. Kan tandpijn zo lang duren? Misschien krijgt ze meerdere tanden tegelijk, ik zie alleszins niets…

S krijgt nog borstvoeding en ze eten hier volle Griekse yoghurt

1 like

K krijgt iedere dag een bekertje Oatly, ik wissel de volle melk (uit de koeling) en die met extra calcium af. Of mijn heerlijk schuimende barista als ik weer eens te chaotisch was om normaal boodschappen te halen. :joy:

En zijn pap maak ik aan met melkpoeder, de opvolgmelk van Hero. En als ‘ie snachts om wat vraagt krijgt hij dat ook want heb het idee dat dat z’n maagje wat meer vult.

1 like

Ik geef halfvolle (koe)melk, is volle melk dan beter?

Iemand de gouden tip? Mijn peuter heeft iets de enthousiast met verf gesmeerd op het bord van de stokke. Heb hem meteen geprobeerd schoon te maken.
Vaatwasser helpt niet, bleek en een schuurspons ook niet :sweat_smile:

Geen idee of het werkt maar Baking Soda of misschien groene zeep?

Dasty en warm water. Daarmee kreeg ik hier gisteren tenminste de rode verf van de rugleuning af (is hetzelfde materiaal).

Ik geloof dat @FrauHelga de grote Freddy de vuurvlieg tipper was, dus die ook maar besteld op bol.com en sinds een week is het echt haar grote vriend ze loopt echt uren aan dat ding te prullen haha :grinning:

14 likes

Ontvetter (goed laten intrekken) en een hoop geduld en geboen haha. Wij hadden dit behalve met verf ook een keer met tomatensoep, beide keren wel weer schoon gekregen.

1 like

Iemand nog tips voor leuke flapjesboeken? Ik heb een boekje van Dribbel op de boerderij en dat vindt ze heel leuk.

Oh en leuke kinderliedjes om op te ‘dansen’ zoals Klap eens in je handjes? Mijn repertoire reikt niet verder dan dat en ‘in de maneschijn’ maar N vindt het heel leuk om op mijn schoot te zitten en dan zo’n dansje te doen.

@anon37686689 Mijn zoontje vindt dit een leuk boekje

Ze hebben ook andere thema’s dan de ruimte.

En qua kinderliedjes is mijn repertoire gegroeid door youtube :stuck_out_tongue_winking_eye: lekker samen kijken, luisteren en dansen

1 like

Leuk! Thanks. Om te kijken vindt ze dus niks leuk haha, heb YouTube al vaak geprobeerd maar daar heeft ze 0 aandacht voor, behalve voor Uki. Bedoel meer liedjes waar een specifiek dansje bij hoort zeg maar.

Uhmm papegaaitje leef je nog? Haha ik kom ook niet zover :joy:

1 like