Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik kan het gelukkig zaterdag afhalen.
Hang nu met de Hema aan de telefoon over hun kinderservies, ze is het na aan het vragen hoe en wat daar.

1 like

ik heb gister maar wat siliconen bordjes en kommetjes bij Zara Home besteld. Hopelijk duurt het geen weken voor dat het binnen is.

Ik hoop het ook voor je!

Was even aan het googlen geslagen welke dingen nu weg moeten en wat niet.

Hema geeft aan dat ze nu nog niks doen aangezien het nu nog een advies is maar je bent vrij om je kind er geen eten meer uit te geven :wink: maar tot het is aangepast is er niks.

Weet iemand een goede, lekker lopende paraplu buggy voor achter op de fiets?

Wij hebben een chico liteway (3 geloof ik) heel tevreden mee en wat ik fijn vind is dat die volledig plat kan en de kap heel ver open (met een rits). Met name in de zomer is dat dus heel fijn. Hadden hem vorig jaar begin maart gekocht voor onze vakantie naar Lanzarote einde die maand
 maarja :stuck_out_tongue_winking_eye: gebruik hem veel en schoonmoeder ook als ze K. nu ophaalt (zodat ik gewoon voor R. de wagen kan gebruiken). Enige rottige eraan vind ik lopen door gravelsteentjes, waren laatst in een dierenpark en daar waren al die paden van gravel en dan bleven die voorwieltjes steeds steken als je stil had gestaan en moest je die echt ff optillen zeg maar dat ze weer los kwamen. Maar stenen, verharde bospaden, gras in de speeltuin etc gaat prima en looptie soepel.

Wij willen op aanraden van het CB johannesbroodpitmeel gebruiken en we gebruiken Dr Brown flessen. Nu had ik een speen een maatje groter gekocht maar hij kon daar niet mee drinken. Ik heb het zelf geprobeerd en ik moest echt keihard zuigen voor een drupje voeding.
Welke speen zou ik nu kunnen gebruiken? Nog een grotere maat of misschien een ander merk? We gebruiken de smalle spenen/flessen.

Bij ons werkte de 3,2,1 speen van Difrax goed. Kun je draaien voor verschillende groottes en past ook in dr Brown fles

1 like

Super bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb nu de hamilton, maar deze kan niet mee op de fiets en ik loop er aan de onderkant tegenaan. Ik zet deze op m’n lijstje. Thanks!

1 like

Wij gebruiken ook al een maand of drie johannesbroodpitmeel met de Dr Browns fles (smalle hals) in combinatie met speen 3, en dat gaat hartstikke goed.

1 like

Weet iemand of een bordje van 100% polypropeen wel geschikt is voor kindjes? Zag nu wat leuke bordjes in de sale bij Zara.

1 like

N heeft ‘gewoon’ een winterjas aan en dan inderdaad ook de voetenzak van Joolz. Toen het heel koud was, legden we nog een dekentje over haar benen onder de voetenzak.

1 like

Mijn dochter (bijna 1 jaar) wil de laatste tijd haar tanden niet meer poetsen. Ze schreeuwt echt als we in de buurt komen met de tandenborstel. Ik wil haar niet overstuur maken, maar ook niet telkens een poetsbeurt overslaan. Zelf meedoen, liedje zingen, 
 al geprobeerd. Ze mag ook eerst zelf wat proberen en dan poets ik nog na, maar ook dat wil ze niet meer doen. Vroeger deed ze haar mond open als ze de borstel zag komen, maar nu altijd drama
 iemand tips?

Toevallig! Ik wilde vanochtend onze kinderwagen ook ombouwen, kan ik het zitje gewoon NIET VINDEN?! Hele huis overhoop gehaald, maar ben bang dat we 'm nooit hebben ontvangen? Het was destijds een hele grote bestelling, dus hebben we waarschijnlijk niet door gehad. Is inmiddels al zo lang geleden dat de winkel natuurlijk niks meer kan betekenen, maar heb ze toch maar gemaild met het verhaal :sweat_smile:

In ieder geval; wij hebben ook een voetenzak en verder heeft ze gewoon een winterjasje aan met evt. muts/sjaal/handschoenen.

1 like

Afwisselen met de oatly havermelk uit de koeling? Die gebruiken wij, aangezien de sojamelk niet in Dld te verkrijgen is. Geef ook welleens erwtenmelk.

1 like

Afwisseling van biologische volle melk en Oatly whole

@KazimirKriminanski hier was het Prodent poetslied met de aap een tovermiddel. Mijn zoon gilde moord en brand, maar als hij dit mag kijken kan ik minutenlang mijn gang gaan met poetsen. Na de tip van @Dr.Watson wisselen we het af met het lied van Joki voor onze eigen sanity want beide liedjes zijn wel echt earbleeders

3 likes

Ja wij geven idd die Soja melk, want S heeft een koemelkallergie. Soms kopen we AH eigen huismerk.

1 like

Oatly whole en 1x per dag koemelk in pap.

1 like

Poedermelk (hero) is enige wat ze wilt, en dan warm.
Reguliere melk vindt ze niks en havermelk gaat ook niet van harte.

1 like

K. weigert thuis iedere soort melk te drinken behalve als ik wat heb gekolfd voor R., dat wil ze we drinken af en toe :rofl:

Op de opvang en bij opa en oma drinkt ze koemelk. Zelfs als ik erbij ben pakt ze bij opa en oma het pak melk uit de koelkast, maar thuis echt niet :upside_down_face: ze eet verder wel gevarieerd en ook regelmatig (gewone of kokos)yoghurt en kaas, dus maak me daar verder niet zo’n zorgen om.

2 likes

Ja ik dacht ook een tandje misschien, maar het is nu al twee weken. Kan tandpijn zo lang duren? Misschien krijgt ze meerdere tanden tegelijk, ik zie alleszins niets