Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Wij hebben de lieveheersbeestjeversie van het boek wat @Quattroformaggi deelt, erg leuk vooral het spiegeltje op het einde haha. En als ik een bij nadoe rent ze meteen naar dat boek om daar de bij in op te zoeken.

Dribbel, waar ben je is ook een leuke. En wij hebben ook een flapjes boekje van gonnie en gijsje (geloof gonnie springt hoog) waarbij je hele paginas uitvouwt. Al 6x weer vastgetapet :joy:

Ook leuk zijn van die uitschuif/beweegboekjes. Wij hebben er 1 met voertuigen en dan kun je bv de ladder uitschuiven of de auto uit de garage rijden etc (van lidl) en 1 van het strand (weet de naam even niet sorry heb je precies niks aan).

Edit; Qua liedjes kan ik je Juf Roos (videoland) aanraden. Afleveringen duren 5 minuutjes en op youtube staan ook alleen de liedjes. Is je repertoire zo weer uitgebreid. Sesamstraat heeft ook de klassieke kinderliedjes op youtube staan trouwens. Favoriete hier zijn papegaaitje leef je nog, ik stond laatst voor een poppenkraam, poesje mauw en in de maneschijn. Bij die laatste horen ook allerlei bewegingen, K. probeert die nu steeds na te doen heel grappig want gaat nog zo onhandig!

2 likes

Dikkie dik in de dierentuin was hier favoriet

1 like

Nijntje het flapjesboek en je hebt wel meerdere versies daarvan.
Verder heb ik een Spotify lijst aangemaakt met kinder liedjes, dus je kunt even zoeken op kinderliedjes of vof de kunst.

1 like

12 weken! 2 weken geleden besteld en toen vond ze het niets, vind dat ze echt als een speer gaat qua ontd
ekken nu!

1 like

Op Instagram heeft ‘heysleepybaby’ hier nu een hele reeks stories over zag ik net!

1 like

Dans mee met Nijntje is hier populair!

2 likes

Shauni Rau heeft hierover ook een high light op haar insta genaamd “groot bed”

1 like

Wij hebben wel zoiets gedaan. Op een gegeven moment wilde ze alleen maar in onze armen in slaap vallen, maar ik wilde niet elke avond om 20u naar bed. Alleen in ons bed was te gevaarlijk, dus toen heb ik op haar eigen kamertje gewoon een matras op de grond gelegd waar ze samen met mij in slaap kon vallen en als ze sliep ging ik weg. Ze belandde er wel eens naast, maar gebeurde echt weinig en vaak sliep ze dan gewoon door :sweat_smile: (uiteraard legde ik haar dan terug) Toen het beter ging met slapen hebben wij wel weer het ledikant in gebruik genomen, maar dat komt vooral omdat er eigenlijk geen plek was voor een groot bed op haar minikamer haha. Binnenkort krijgt ze een nieuwe kamer en dan krijgt ze ook een floorbed.

2 likes

@anon37686689 De Eikenbos verhalen zijn hier favoriet:
https://www.bol.com/nl/p/varken-speelt-verstoppertje/9200000040188535/?bltgh=vwuSvSjUm-tIxwwy2slHSg.2_5.6.ProductPageUrl

Naast deze zijn er nog 3 delen.

1 like

Wij zetten Fenna ook op. Ze gaat ook mee dansen, zo lief om te zien.
Ik vind het zelf ook wel prima om te kijken.

Waar bewaren jullie de haarclipjes, bandjes en strikjes in? Nu slingert het overal en ik wil overzicht. En een leuk bakje op de commode haha

Ik heb een mandje op het aanrecht staan (doe haar haar altijd beneden). Daarin heb ik een glaasje staan met de elastiekjes. Speldjes op een kartonnetje en de rest zit er los in. Wil eigenlijk een leuker mandje maarja de winkels zijn dicht en online is het zo lastig in te schatten qua grootte vind ik… en opzich is dit mandje ideaal want alles past er perfect in. Kan straks wel even een foto maken, ligt nu een baby op me te slapen :joy:

R. haar haarbandjes heb ik gewoon in zon ikea-skubbbakje in de lade van haar commode.

Edit

zo dus

Haarbandjes zitten aan de andere kant van dat bakje achter de borstel en kam.

tweeeee pasjes naar voren en een pasje terug

dit. de hele dag

4 likes

Draai nu een rondje met je hand op je rug :partying_face:

Ik heb ontdekt dat N de kinderliedjes van Monique Smit leuk vindt :sob:

3 likes

Dank je! Zo’n klein glaasje erin is wel.heel handig, ga ik ook doen voor nu. En als de winkels ooit weer opengaan, dan even kijken voor wat leukers :grinning:

1 like

Dochter heeft een muziekdoosje waar alles in zit (zo’n sieradendoosje)

Ik heb het nu willekeurig in een mandje, maar dat is eigenlijk heel onhandig met al die kleine frotdingen. Ik wil eigenlijk graag deze https://www.ilovespeelgoed.nl/by-astrup-sieradenkistje.html maar mijn man is nog niet helemaal overtuigd haha

3 likes

Ik wou deze kopen, maar nu pakt mijn dochter dus steefs zelf haar speldjes en raak ze ook nog eens kwijt. Dus de mooie staan nu boven in mijn kledingkast. :sweat_smile:

1 like

Heeft iemand van jullie tip voor een kinderzitje/autostoel? Voor kinderen tussen 4 en 12. Ik neig naar de Maxi Cosi pro iSize in cognac. Die heeft een verlichting ingebouwd zodat kids zelf hun gordel om kunnen doen. Wij hebben 2 auto’s en in de een die we het meest gebruiken, willen wij denk ik deze maxi cosi. Maar welke dan in de andere. Iemand tips?

Ik lees even mee!