Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

S krijgt nog borstvoeding en ze eten hier volle Griekse yoghurt

1 like

K krijgt iedere dag een bekertje Oatly, ik wissel de volle melk (uit de koeling) en die met extra calcium af. Of mijn heerlijk schuimende barista als ik weer eens te chaotisch was om normaal boodschappen te halen. :joy:

En zijn pap maak ik aan met melkpoeder, de opvolgmelk van Hero. En als ‘ie snachts om wat vraagt krijgt hij dat ook want heb het idee dat dat z’n maagje wat meer vult.

1 like

Ik geef halfvolle (koe)melk, is volle melk dan beter?

Iemand de gouden tip? Mijn peuter heeft iets de enthousiast met verf gesmeerd op het bord van de stokke. Heb hem meteen geprobeerd schoon te maken.
Vaatwasser helpt niet, bleek en een schuurspons ook niet :sweat_smile:

Geen idee of het werkt maar Baking Soda of misschien groene zeep?

Dasty en warm water. Daarmee kreeg ik hier gisteren tenminste de rode verf van de rugleuning af (is hetzelfde materiaal).

Ik geloof dat @FrauHelga de grote Freddy de vuurvlieg tipper was, dus die ook maar besteld op bol.com en sinds een week is het echt haar grote vriend ze loopt echt uren aan dat ding te prullen haha :grinning:

14 likes

Ontvetter (goed laten intrekken) en een hoop geduld en geboen haha. Wij hadden dit behalve met verf ook een keer met tomatensoep, beide keren wel weer schoon gekregen.

1 like

Iemand nog tips voor leuke flapjesboeken? Ik heb een boekje van Dribbel op de boerderij en dat vindt ze heel leuk.

Oh en leuke kinderliedjes om op te ‘dansen’ zoals Klap eens in je handjes? Mijn repertoire reikt niet verder dan dat en ‘in de maneschijn’ maar N vindt het heel leuk om op mijn schoot te zitten en dan zo’n dansje te doen.

@anon37686689 Mijn zoontje vindt dit een leuk boekje

Ze hebben ook andere thema’s dan de ruimte.

En qua kinderliedjes is mijn repertoire gegroeid door youtube :stuck_out_tongue_winking_eye: lekker samen kijken, luisteren en dansen

1 like

Leuk! Thanks. Om te kijken vindt ze dus niks leuk haha, heb YouTube al vaak geprobeerd maar daar heeft ze 0 aandacht voor, behalve voor Uki. Bedoel meer liedjes waar een specifiek dansje bij hoort zeg maar.

Uhmm papegaaitje leef je nog? Haha ik kom ook niet zover :joy:

1 like

Wij hebben de lieveheersbeestjeversie van het boek wat @Quattroformaggi deelt, erg leuk vooral het spiegeltje op het einde haha. En als ik een bij nadoe rent ze meteen naar dat boek om daar de bij in op te zoeken.

Dribbel, waar ben je is ook een leuke. En wij hebben ook een flapjes boekje van gonnie en gijsje (geloof gonnie springt hoog) waarbij je hele paginas uitvouwt. Al 6x weer vastgetapet :joy:

Ook leuk zijn van die uitschuif/beweegboekjes. Wij hebben er 1 met voertuigen en dan kun je bv de ladder uitschuiven of de auto uit de garage rijden etc (van lidl) en 1 van het strand (weet de naam even niet sorry heb je precies niks aan).

Edit; Qua liedjes kan ik je Juf Roos (videoland) aanraden. Afleveringen duren 5 minuutjes en op youtube staan ook alleen de liedjes. Is je repertoire zo weer uitgebreid. Sesamstraat heeft ook de klassieke kinderliedjes op youtube staan trouwens. Favoriete hier zijn papegaaitje leef je nog, ik stond laatst voor een poppenkraam, poesje mauw en in de maneschijn. Bij die laatste horen ook allerlei bewegingen, K. probeert die nu steeds na te doen heel grappig want gaat nog zo onhandig!

2 likes

Dikkie dik in de dierentuin was hier favoriet

1 like

Nijntje het flapjesboek en je hebt wel meerdere versies daarvan.
Verder heb ik een Spotify lijst aangemaakt met kinder liedjes, dus je kunt even zoeken op kinderliedjes of vof de kunst.

1 like

12 weken! 2 weken geleden besteld en toen vond ze het niets, vind dat ze echt als een speer gaat qua ontd
ekken nu!

1 like

Op Instagram heeft ‘heysleepybaby’ hier nu een hele reeks stories over zag ik net!

1 like

Dans mee met Nijntje is hier populair!

2 likes

Shauni Rau heeft hierover ook een high light op haar insta genaamd “groot bed”

1 like

Wij hebben wel zoiets gedaan. Op een gegeven moment wilde ze alleen maar in onze armen in slaap vallen, maar ik wilde niet elke avond om 20u naar bed. Alleen in ons bed was te gevaarlijk, dus toen heb ik op haar eigen kamertje gewoon een matras op de grond gelegd waar ze samen met mij in slaap kon vallen en als ze sliep ging ik weg. Ze belandde er wel eens naast, maar gebeurde echt weinig en vaak sliep ze dan gewoon door :sweat_smile: (uiteraard legde ik haar dan terug) Toen het beter ging met slapen hebben wij wel weer het ledikant in gebruik genomen, maar dat komt vooral omdat er eigenlijk geen plek was voor een groot bed op haar minikamer haha. Binnenkort krijgt ze een nieuwe kamer en dan krijgt ze ook een floorbed.

2 likes