Ik heb er nog geen gekocht (wel aan het oriënteren). Volgens mij kwam de maxi cosi rodi air protect ook wel goed eruit! Die kan ook nog in verschillende ‘slaap’standen. Maar goed, ik heb m niet, dus helaas geen ervaringsverhaal!
& @Unquestionable Ik zag nu ook deze en vind het wel fijn dat die nog een extra riem-begeleiding heeft bij de buik:
Ik maak me ook de illusie dat hij zich dan in een boze bui minder als een worm er weer uit wurmt.
Wij hebben deze van Nuby, die omcirkelde zijn hetzelfde als die @Ovenschaal volgens mij. Misschien makkelijker te vinden in Nederland.
Heeft iemand toevallig nog een tip voor een fijne driewieler met duwstang voor een kindje van net 1?
Zie veel reviews van driewielers met plastic banden waarop je kind als een malle heen en weer zit te trillen etc, dus dacht even hier vragen of iemand nog een gouden tip heeft.
Voor mensen die op zoek zijn naar een kolf-en voedingsbeha: https://www.bol.com/nl/p/voedingsbeha-kolfbeha-in-1-voedings-bh-kolf-bh-voedingsbh-s-voedingsbhs-kolven-extra-verstelbaar-zwart-maat-s/9200000124564486?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Deze is echt ideaal. Ik deed het eerst met een gewone voedingsbeha maar dat werkte echt niet fijn, de schelpen zitten dan natuurlijk veel schever dan waar je borsten zitten. En deze is ook als voedingsbeha te gebruiken. In tegenstelling tot die van Medela kun je deze gewoon de hele dag dragen al is het niet zo mooi glad omdat er twee laagjes over je tepels zitten, maar met een strak topje zie je daar niks van.
Ik loop nu van alles te doen tijdens het kolven haha, lekker multitasken.
Goede tip! Gelijk besteld.
Iemand nog tips voor sokken die blijven zitten voor een baby van 4 maanden? Ze heeft die van bambino en tot nu toe ging dat goed maar ze is zo beweeglijk dat ze ze nu constant uit doet met haar ándere voet.
Nog niet zelf geprobeerd maar een vriendin van mij os fan van deze https://babyplus.nl/brand/stuckies/
L. is al sinds donderdagavond ziekjes. Donderdag acht een beetje overgegeven. Gister ging het weer wat beter, maar vandaag is ze echt sip en wil ze alleen maar op schoot of tegen ons aan liggen. Begin me nu wel zorgen te maken… ze is verder niet verkouden of hoest ook niet.
Morgen maar even de huisarts bellen denk ik. Weet niet zo goed wat ik voor haar kan doen.
Hirsch striksokjes! Zijn wat duurder maar hoef je nauwelijks te wassen want wol. En heel schattig vind ik.
Haha dat dacht ik al ja, wat een achterlijke prijs durven ze ervoor te vragen. Maar ja, goed idee om dus ver van tevoren te bestellen. Ik wilde geen maand wachten want dan heb ik hem waarschijnlijk niet nodig.
Ik heb even twee vragen die totaal verschillend zijn.
- Geven jullie je kindje eerst flesvoeding of eerst de ‘rest’ van de maaltijd, zoals brood? Ik doe eigenlijk altijd 's ochtends eerst de fles en dan boterham, tussendoor fruit, 's middags fles en eventueel nog een boterham, tussendoortje, avondeten, fles.
- Sinds N vorige week zo verkouden was, weigert ze de speen. Nu is ze een stuk minder verkouden maar moet ze er nog steeds niks van hebben. Terwijl ze hiervoor echt hele dagen dat ding in had. Mijn moeder en schoonmoeder zeggen dat ik blij moet zijn omdat het soms een gedoe is om af te leren, maar de speen was wel heel fijn om haar weer makkelijk in slaap te krijgen als ze 's nachts wakker werd. Het in slaap vallen is nu ook best moeizaam. Mensen die dezelfde ervaring hebben? Pakte jullie kindje uiteindelijk de speen weer of heeft hij/zij hem nooit meer geaccepteerd?
K is nooit een soepele poeper geweest, maar hij heeft nu al 4 dagen niet gepoept. Hij eet veel vezels en beweegt meer dan genoeg. Drinken kan beter, maar is best ok volgens mij. Hij staat ook altijd enorm te persen bij het poepen.
We bellen morgen sowieso even het CB voor tips, maar misschien heeft iemand hier wel een tip? Extra vezels kan ik proberen maar kan me bijna niet voorstellen dat dat het probleem is… (altijd bruin brood smiddags, zat groente en fruit, vaak groene smoothies met lijnzaad oid etc).
Lepeltje olijfolie?
Pruimen helpen hier altijd goed.
Thanks alle drie! Heb nu wat olijfolie door z’n melk gedaan. Zul je zien dat ‘ie vannacht z’n hele bed vol kakt.
@June88 banaan is toch juist goed, mits ze goed rijp zijn?
Oh ik heb mij vanmiddag zo schuldig gevoeld, en nog steeds. Ik was even in de speeltuin want mooi weer en hij is van een speeltoestel gevallen terwijl ik erbij stond. Bult op zijn hoofd en ik kon wel janken. Volgens mij heeft hij nergens echt last van.
Wat ik hiermee wil geen idee, maar moest het even kwijt.
Heb wel al dat vsm spul gehaald, moet zeggen dat de bult vrijwel helemaal is weggetrokken nu.
Oh dat is wel echt goed om te weten! K eet bijna elke dag een banaan. Dus misschien dat eens minderen, wie weet maakt het verschil.