Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Cetomacrogol crème! Voor een paar euro zonder recept bij de apotheek. Wij hebben die met 20% vaseline en dat werkt goed op zowel wangen als lichaam

2 likes

Vanaf 10 maanden mag je volgens mij ook al gewoon wat yoghurt geven? Wij geven altijd volle Griekse yoghurt.
Maar als hij nog bv krijgt, waarom zou hij dan nog andere zuivelproducten moeten krijgen als hij verder goed eet? Zou me er niet te druk om maken hoor!

1 like

Wat doen jullie je kleintjes aan in bed? L slaap meestal in een korte mouwen romper en pyama broekje in de zachte dikke slaapzak van Puckababy, maar twijfel of ik haar nu het warmer wordt niet al naar de zomer slaapzak moet gaan verhuizen. Het is meestal 19 a 20 graden op haar kamer, wordt snel warm in onze nieuwbouw woning…

Een lange mouwen romper met zomerslaapzak of korte mouwen romper met winterslaapzak. En ze ligt nog wel onder een dun dekentje.

1 like

Momenteel; Winterslaapzak (sinds deze week zonder mouwen) romper die ze die dag aan heeft gehad (met dit weer is dat korte mouwen of geen mouwen), katoenen pyjama en geen deken/laken. Het is hier 19gr op haar kamer nu. R. in dezelfde combi maar dan wel onder een laken en dekentje.

(Nu ligt ze overigens in een zomerslaapzak want mn man had haar na het badderen een lange mouwen romper en zon dikkere winterpyjama aangedaan. Gast het was vandaag haast zomer dus doe die winterslaapzak dan maar uit he).

1 like

Wollen mouwen romper, dun wollen t-shirt met lange mouwen en een winter slaapzak met lange mouwen.

1 like

Thanks allemaal! Ze voelt niet warm s’nachts, dus ik laat het nog maar even zo.

1 like

Hier vaak de pyjamatjes van Lindex met dubbele ritsjes (maar als we overdag nergens heen gaan chilled ze daar heel de dag in :grinning:), en dan een slaapzak. Welke slaapzak wisselt wat, want door verbouwingen slapen we momenteel beneden waar overal vloerverwarming ligt en alles vrij open is is het vaak best warm waar we slapen, winterslaapzak is vaak te warm. Maar vaak vraag ik me echt af of we zo een dingen wel goed doen, we doen maar wat :sweat_smile:

-----‐-------

Over slaapzakken gesproken, is zo een slaapzak wat of is dat eigelijk alleen mooi?

1 like

Ja dat is ook zo, maar soms toch onzeker omdat ik niet de meest geweldige productie meer heb. Yoghurt neemt trouwens wel een paar hapjes van.

@Wonderland … dat heb ik al heel lang niet meer geprobeerd omdat hij het voorheen weg sloeg. Misschien maar weer proberen😅

Mensen die bedsharen, welke matras hebben jullie? We hadden het idee dat onze prima was, maar nu ze groter en zwaarder wordt lijkt ze soms te rollen gewoon door de matras dus daar willen ze zsm iets mee doen. We gaan zo de test (https://youtu.be/9u-IUzGao2U) ook even doen. Maar aangezien je in deze tijd niet makkelijk matrassen kan testen vinden we het wel lastig.

Iemand hier die zo’n 3D beeldje heeft laten maken van haar buik? Ben wel benieuwd naar ervaringen en welk bedrijf hiervoor een aanrader is.

1 like

Ik heb dat gedaan bij Bellyprint en ben zo blij met het resultaat! Ze stelde me zo op mijn gemak dat ik het hele naakt zijn ook helemaal niet ongemakkelijk vond.

Ik heb m laten maken bij 3D print 4u. Is me goed bevallen!

@Minnepin @Unquestionable ah thanks ik ga de websites eens uitpluizen! Welke afmeting hebben jullie gekozen voor het beeldje? De meeste sites die ik nu heb bekeken kunnen vanaf 12 cm. Maar dat lijkt me zo klein.

Ik heb het laten doen bij Gravida en hij is super mooi geworden. Heb maat 15 in brons genomen. Levertijd was wel lang, ongeveer 3 maanden geloof ik.

1 like

De mijne is 15 cm. Dat vind ik persoonlijk groot genoeg haha

1 like

Heeft iemand nog een leuke cadeau tip voor m’n dochtertje die eind volgende maand 2 wordt.
We zaten zelf te denken aan een loopfietsje, maar twijfel een beetje of ze dat wel leuk gast vinden.

Vorig jaar een miniland pop gekocht, naar aanleiding van tips hier. En dat was en is een groot succes, “baby” is het enige speelgoed waar ze elke dag mee speelt.

Ja loopfiets is leuk! Of een step?

1 like

Een buggy voor de pop is hier een hit, en ik wil binnenkort gaan kijken voor een bedje want ze is nu de hele tijd met handdoeken in de weer voor ‘beebie slapen’

Of een watertafel of huisje voor in de tuin ofzo?

1 like

Kinderwagentje voor de pop hebben we al. En een bedje krijgt ze van m’n ouders. Dus dat was wel een goede tip haha.

Speelhuisje maakt ook nog een goede kans. Maar dan wordt onze tuin een beetje overgenomen haha. Er staat al een grote glijbaan en van m’n schoonouders krijgt ze een zandbak.