Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik ook bij Bellyprint tijdens mijn eerste zwangerschap. Super blij mee. Zij hebben voorbeelden staan en dan kun je ter plekke de maat beslissen. Ik heb de meest gekozen maat, weet even niet het aantal cm’s maar vond die andere weer te groot. Echt een klein kunstwerkje is het vind ik.

Samenvatting

Ze verzachten bepaalde lijnen en bv je tepels iets en als je wilt ook nog verder (bv dat je helemaal geen tepel meer ziet). Ik heb er voor gekozen trouwens om mijn glucosesensor erop te laten maar die had ze ook eraf kunnen halen. Maar hoort echt bij mij en dankzij dat ding heb ik 2 gezonden kindjes op de wereld kunnen zetten. Bij bellyprint maken ze de fotos en dan kijken ze samen met je op de computer wat ze verzachten en hoe, heel leuk en grappig om te zien!

6 likes

Mocht je voor een step gaan - wat wel echt een leuke is voor die leeftijd is Scoot & Ride. Dat heeft ook een zitje. En anders een poppenhuis, Schleich dieren sets, keukentje?

Heeft iemand hier wel eens zo’n klamboe gebruikt? Mijn kind wordt helemaal aan gort geprikt, maar ik ken hem en denk dat hij een gewone klamboe van het plafond zou trekken. Maar ik weet niet of dit nou veel handiger is. Hij is 1,5 dus ik denk niet meer dat hij echt verstrikt zou raken, maar ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij het sloopt.

Ik heb deze voor mijn klauteraar, werkt prima!

2 likes

Misschien is dit een rare vraag, maar ik ben benieuwd naar ervaringen haha. Hebben jullie de kinderwagen veel gebruikt? Wij gaan deze week oriënteren voor een kinderwagen maar ik vind het zo lastig. Ik wil er sowieso geen 1000 euro aan uitgeven ofzo maar ben een beetje een budget aan het bedenken. Ik zou het echt zonde vinden als ik er bv 700 euro aan uitgeef en uiteindelijk gebruiken we de kinderwagen amper. Ik snap dat het heel persoonlijk is en ook aan de baby ligt (misschien vindt de baby het wel helemaal niet fijn in de kinderwagen).

Wij hebben hem echt heel veel gebruikt. Sowieso bijna elke dag om te wandelen en vaak ook voor slaapjes. Maar ik heb onze baby dan weer heel weinig in de draagdoek gehad.

1 like

Ik heb geen kinderwagen gekocht en deed de eerste drie maanden alles met de draagdoek. Daarna hadden we de Easywalker XS gekocht, met de speciale ‘baby-cot’ erin. Dat is eigenlijk meer een reisbuggy, maar wij vonden dat echt prima werken.

1 like

Best wel veel en nog steeds. Voor wandelen en dutjes.
Als klein babietje kon ik bijvoorbeeld rustig eten terwijl ik met mijn voet de kinderwagen heen en weer wiegte. En op visite kon ze daar dutje in doen.

1 like

Waarom kijk je niet op marktplaats? Daar staan hele mooie, amper gebruikte wagens op voor hele leuke prijsjes.

4 likes

Bijna dagelijks tijdens mijn verlof, zowel bij nummer 1 als nu bij 2. Gebruik de draagdoek ook heel veel (dagelijks). Ook met wandelen, als ik bv geen zin heb in de dubbele wagen dan doe ik K. in de wagen en R. in de doek.

Je kunt ook bij winkels als mamaloes kijken evt, daar hebben ze ook goedkopere wagens maar dat zijn dan niet de “bekende” merken. Of via marktplaats of een oude kleur kopen die eruit gaat zoals wij hebben gedaan. Wij hebben een easywalker harvey en toen wij die kochten was de harvey2 net uit. Doordat wij dus de oude kleur kochten hebben we voor de hele set inc regenhoezen, hoogteadapters en adapters voor de maxicosi €500,- betaald ipv €900,-.

1 like

Hangt ervan af of jij en je partner het kind gaan dragen of niet. Zo ja, dan lijkt mij een kinderwagen overbodig en kun je beter een fijne buggy aanschaffen. Wij zelf droegen nauwelijks en hebben veel aan onze luxe kinderwagen gehad. Joolz Geo. Hebben tot aan zn 2,5 jaar gebruikt.

1 like

Heel veel! Iedere dag, bij zowel M als J in de babytijd. Wij hebben een Joolz Day 2 en gebruiken die nu al bijna 2.5 jaar. M zat er ook nog prima in tot J geboren werd.

J slaapt er altijd in overdag en als we naar buiten gaan ligt hij er ook in. Ik ben geen type voor een draagzak, vind dat niet lekker zitten.

1 like

Heel veel. Heb een Joolz Day 2 en heb hem eerst 2,5 jaar voor mijn dochter gebruikt en nu voor mijn zoontje. Denk dat dit de beste uitgave ooit is geweest.

2 likes

Bij de oudste zijn we rond 1 jaar overgestapt op een buggy. Daarvoor wisselde we kinderwagen af met dragen. We hadden de wagen wel tweedehands gekocht ivm de kosten.

Nu hebben we een duo-wagen die veel gebruikt wordt.

Tip voor iedereen die laroche posay lipikar wil testen, je kan een gratis sample pakketje aanvragen.

https://www.laroche-posay.nl/baby-sampleset

7 likes

Zo veel reacties super fijn! Heb er echt veel aan. Ga er even goed over nadenken. We hebben donderdag een afspraak voor private shopping bij prenatal haha. Voel me dan bijna verplicht om er een te kopen maar doen we echt alleen als we een goede vinden en 't ook goed voelt. En anders koop ik wel wat kleertjes ofzo. Voelt zo lullig om niks te kopen dan :joy:

Ik wil wel graag gaan dragen maar geen idee of ik dat echt fijn vind en lijkt me met boodschappen idd minder handig bv.

Wanneer wordt je kindje geboren? Ik zou er namelijk ook rekening mee houden dat het te heet kan zijn om te dragen. Mijn zoon is in een hittegolf geboren en lag de eerste twee maanden in een luier in de kinderwagen haha, daar was de zak veel te heet geweest

Oh das ook nog een goeie! Ben begin juli uitgerekend. Helemaal niet aan gedacht haha.

Ik zat laatst hier te kijken en deze wagens zijn allemaal niet zo duur

Denk dat het voor een zomerbaby wel fijn kan zijn want je kan je kindje er altijd mee in de schaduw leggen.

Zoals deze bijv: https://3wolkjes.nl/product/kinderwagen-coral-zwart-met-witte-bloemen/

Geen idee hoe de kwaliteit is verder maar ik dacht dat je pas van €1000 een kinderwagenset had.

1 like

Meteen aanvulling hierop; wij hebben hier het ledikant van R. besteld en prima webshop en bezorging was goed geregeld :+1:t3: Werden gebeld om een bezorgafspraak te maken en die chauffeur was er keurig op tijd :slight_smile:

Iemand tips tegen bellenblaasvlekken? K. heeft vd week bellenblaas om laten vallen over mij en zichzelf. Mijn jurk zie je na het wassen niks in maar haar katoenen shirt zit er na wassen zo uit…

Heb er nu niks speciaals meegedaan omdat je de vlekken niet zag voor ik ging wassen. Is gewoon op 30gr gewassen met wasmiddel voor gekleurde was en een schepje vanish poeder voor gekleurde was.

Lees op internet dat ik het eerst had moeten uitspoelen met koud water, maarja :sweat_smile: te laat…

Hier in de eerste drie maanden 2 keer, waarvan 1 keer omdat ik vond dat ik m misschien eens moest gebruiken… Ik draag echt veel liever!

1 like