Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Oh nee dat zou ik ook niet doen

Ja zijn echt mega fijn! Wij hebben de schildpad en hij is er helemaal trots op haha

1 like

Iemand tips voor een goede duo wagen? Gaat om een dreumes en een baby. Onze kinderwagen was niet zo’n goede koop (stroeve 2e hands gekocht, gewoon pech) dus we gebruiken nu al sinds ze 6 maanden is de buggy. Ik neig naar dat ze naast elkaar kunnen ipv onder/achter elkaar maar dat is meer een gevoel. Alle tips zijn welkom!

Wij hadden die van decathlon en die zijn ook nog gevuld met lucht naast al dat drijfgedeelte en die vond ik echt heel fijn! (Tot ie gejat werd)

Oh en je kan de bandjes dus ook nog loskoppelen, als hij ouder is

1 like

Ik ben heel heel heel blij met mn Bugaboo donkey duo wagen. @Zitzak heeft volgens mij een duo wagen van Mountain en is daar tevreden over als ik me niet vergis.

1 like

Het doet mij denken aan een ingegroeide haar, maar ik weet niet of kleine kindjes dat normaal gesproken ook hebben? Misschien even de huisarts laten kijken.

Hahaha oja natuurlijk. Dat komt natuurlijk pas later. hmmm, ja dan toch ‘gewoon’ een puist ofzo…

Ja wij hebben een Mountain Buggy Duet. Eerst gekeken naar een Donkey maar die bleek al te breed voor ons tuinhekje, en ik hoorde dat hij ook vrij lastig kan zijn in winkels. We hebben ook nog naar de Joolz Geo+ gekeken maar dat voelde alsof we 1 kind helemaal onderop wegmoffelden.

De Duet is behoorlijk smaller dan de Donkey en je klapt hem supermakkelijk in, dat waren voor mij de voornaamste redenen om deze te nemen. Hij is er alleen niet in allerlei fancy kleurtjes en uitvoeringen, maar wij hebben een grijs/zwarte en die vind ik er best oké uit zien. Hij kost nieuw ongeveer de helft van de Donkey, tweedehands wat lastiger te vinden maar als je mazzel hebt voor een paar honderd euro.
Je zou ook nog kunnen kijken naar een tweedehandse Urban Jungle, die worden volgens mij niet meer gemaakt (of samen gegaan met Mountain Buggy ofzo) maar soms op MP nog wel goeie deals te vinden.

1 like

Ah top die kende ik nog niet en wat fijn dat hij smaller is dan de bugaboo! @LunaLovegood de bugaboo had eerst mijn voorkeur idd maar de prijs en de breedte houden me nog een beetje tegen.

1 like

Ja die prijzen! :exploding_head: Bij de oidste kochten we een tweedehands kinderwagen voor 75 euro en nu een tweedehands wagen voor 800 euro. Dat deed wel even pijn. :rofl:

1 like

Jaa echt hè! De tweedehands wagen bij de eerste was niet zo’n succes dus ik ben toch een beetje terughoudend met weer tweedehands kopen. Maar nieuw zijn ze zoo duur, het is te hopen dat we hem dan een beetje lang kunnen gebruiken. Maar die mountain vind ik wel een hele mooie tussenoplossing! Iets beter te betalen en qua kleur zijn we toch niet op zoek naar iets bijzonders.

Geen aantraden, wel een afrader: de koelstra Simba Twin. Echt een onding vind ik het, is nogsteeds super groot ingeklapt en stuurt enorm zwaar.

1 like

Ah top die kende ik ook nog niet!

@Heisenberg wat zonde zeg, maar goed om te weten dat we die niet hoeven te overwegen :sweat_smile:

Ik ga toch ook moedermelk zeggen :stuck_out_tongue: maar dan niet erin druppelen, dat is geen doen. En een paar druppels heeft ook geen effect vind ik. Wat ik nu sochtends doe (dan zit der neus helemaal dicht steeds) in zo’n 5ml spuitje 1-2ml moedermelk (jij kolft toch? Dan kun je het gewoon optrekken uit een flesje nadat je hebt gekolfd) en dan in haar neusje spuiten zachtjes. Alles komt dan goed los en vervolgens zuig je het er zo uit met zo’n neus dingetje, of als het vooral bij haar neusgaten zit doe ik wel eens heel voorzichtig met een wattenstaafje langs haar neusgat en dan trek je er zo hele slierten uit… super satisfying haha :joy:

Die spuitjes heb je gewoon bij de apotheek voor 80ct ofzo trouwens.

Je hebt volgens mij verschillende soorten luuf, ik heb er ook 1 in huis waarop staat vanaf 6 maanden :slight_smile:

Edit; eigenlijk precies wat june88 hierboven zegt mbt zoutoplossing; niet te zuinig zijn :stuck_out_tongue_winking_eye: moedermelk in de neus doen verhelpt de verkoudheid naar mijn idee niet per se vlugger maar heeft eigenlijk hetzelfde effect als zoutoplossing.

1 like

Wij gebruiken ook Luuf met sokjes en Nisita neuscreme voor baby’s.

1 like

Thanks voor deze tip, hij is vandaag binnen gekomen :ok_hand:t3::ok_hand:t3: Ook superfijn dat deze niet zo’n alles overheersend volumeniveau heeft :+1:t3::+1:t3:

1 like

Fijn dat ik heb kunnen helpen! :blush:

1 like

Ik heb altijd geleerd dat dat niet mag door de menthol. Bij jonge kindjes kan dat tot irritatie van de luchtwegen/luchtwegontsteking en ademnood leiden. Ik zou er voorzichtig mee zijn.

Wij hebben een Uppa baby Vista. Heel blij mee. Bugaboo had ik leuk gevonden, want gezellig naar elkaar, maar was hier ook echt geen optie nadat we hadden getest hoe je dat ding kleiner maakt.

2 likes

Zijn hier kindjes die een tand missen na een val ? Mijn peuter van 1,5j is gevallen en mist een voortand.

Ik vraag me af of ze hier blijvende schade aan ondervinden.

Echt verschrikkelijk. Tot 6jaar geen voortandje…