Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Het was een hele moeilijke nacht ( maar dat is het meestal ). Maar nu net extra.

Straks gaan we met hem naar de dokter.

Bedankt voor te vragen :heartpulse:

3 likes

wat onwijs schrikken zeg, sterkte!

Ah dankjewel voor de foto’s! :blush:

1 like

Ik heb beide en ze zijn beide even leuk en handig vast te houden. Mijn babies hadden destijds geen voorkeur voor 1 van de 2. Fanfan was bij ons wel zachter/flexibeler, maar kan ook zijn omdat we die al 4 jaar in huis hadden en Sofie nieuw kregen.

Edit: oh spuit 11. :joy:

1 like

Wij hebben een tweedelig systeem, maar gebruiken het momenteel s nachts nog niet. Nadeel aan een tweedelig vind ik hoe dik het is… het kan ook liggen aan het feit dat wij een vrij kleine baby hebben (14 wkn en maat 50-56), maar die luiers lijken zelfs een deel bewegingsvrijheid van haar bovenbenen te beperken :sweat_smile:

Mij werd trouwens bij Blabloom verteld dat veel mensen die pocketluiers hebben gewoon een paar tweedelige nemen voor de nacht!

Wij gebruiken pocketluiers en all-in-one. Voor de nacht gebruiken we nu wel wegwerp. Maar ik denk dat we binnenkort voor de nacht wel weer wasbaar kunnen doen. We hebben nu namelijk extra boosters zodat S. minder gauw doorlekt. Dus we gebruiken overdag standaard een extra booster in de luier. Maar dat is ws ook afhankelijk van hoeveel je kind plast.
Wat handig is om te weten is dat microvezel luiers snel vocht opnemen, maar houden het niet zo goed vast. Dan merk je vooral dat het lekt als er druk op komt, bvb in de draagzak. Bamboe luiers houden het vocht beter vast. Wij doen nu vaak een combi (bvb microvezel luier + bamboe booster).
Achteraf had ik misschien wel een probeerpakket willen huren. Dat doen ze volgens mij o.a. bij Nappies. Dan kun je gemakkelijk verschillende soorten luiers proberen. Misschien is dat ook wel fijn voor jullie.

Onze pocketluiers zijn van Baba+Boo. Mooie prints en ik vind ze wel fijn. Maar de all-in-ones van Totsbots Easyfit zijn onze fijnste luiers. Die zijn mooi slank en gemakkelijk met klittenband. Verder hebben we ook nog een boel Bambino Mio all-in-ones (hoewel die hebben ook een pocket?) en die zijn ook prettig maar wel wat lomper.
Edit: Little Lamb gebruikt mijn zusje btw. En die zijn wel tevreden!

1 like

Voor in de nacht kan ik hennep boosters aanbevelen. In combinatie met bamboo of microvezel. Neemt langzaam vocht op, maar absorbeert mega goed :+1:

2 likes

Oh dat van totsbots vind ik ook wel goed om te weten, wij hebben sowieso nog niet genoeg luiers, misschien moeten we die eens proberen… we doen nu soms een wegwerp gewoon omdat het zo een dik pakket is :grimacing:

Ik had ze gekocht via Babipur, een Britse webshop. Maar nu sinds Brexit is het helaas niet meer zo voordelig om daar te bestellen :frowning:

1 like

Is het goed gegaan? :slight_smile:

ā€˜Ik ken iemand die’ vind ik wel leuk over ouderschap, niet echt tips en opvoeding enzo, maar meer verhalen en geklets over ouder zijn. Over opvoeding ben ik ook wel benieuwd naar goede podcasts!

1 like

Podnataal luister ik af en toe weleens en opgejaagd vond ik interessant. Die gaat over verschillen tussen NL en Zweden mbt opvang en school.

1 like

Radio mama!

1 like

Yel hier. Inmiddels maand of 4 geleden. Geen schade, hele wortel kwam er met tand uit. Vind het iedere keer als ik het zie weer ellende maar ja, niks aan te doen. Met wat pech komt hij er zelfs nog later weer door want dat gedeelte vult zich op met ā€œbotā€ heb ik me laten vertellen door de tandarts.

En hou oud is je kindje ?

Vult later met bot huh ? De dokter vertelde me dat als je snel handelt, je die tand gewoon kan terug stoppen ? Tandarts achteraf ook bevestigd… wou echt dat ik dat niets wist want hebben wij dus niet gedaan. Kan me ook niet voorstellen dat we die tand in zijn bloedende mond terug zouden moeten stoppen.

Ja gelukkig geen schade buiten de tand dus. Dankje !

Yes ik heb deze. Zit goed, goed verstelbaar enzo, en betrouwbaar merk.

1 like

Wij hebben een van bobike. Zit goed, handig te stellen met het wieltje achterop en daardoor makkelijk aan te doen en dan als hii aan is goed strak te maken :slight_smile:

1 like

Iemand tips hoe je oude, gele melk vlekken uit kleertjes krijgt? Heb een aantal dingen met vlekken gekregen en wil kijken of ik ze eruit kan krijgen. Maar met de spuitbus van Vanish lukt het tot nu toe niet.