Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ja! Mijn zoontje van 3,5 is bijna jaar geleden gevallen en na de jaarwisseling viel de dode tand er uit.

Heeft de tandarts er ook een foto van gemaakt? Bij ons was te zien dat de wortel helemaal was opgelost en dat er geen schade was aan komende tanden. Tandarts dacht zelf dat deze daardoor als eerste een blijvende tand zou worden, maar lees overal dat dit juist een van de laatste wordt. Lekker zo lang zonder voortandje :frowning: (vind het hem wel leuk staan ondertussen, maar moest wel wennen. En mensen kijken wel van “huh, wisselt hij al? Hoe oud is hij dan?”)

Het is deze avond gebeurd dus we hebben nog geen dokter gezien. Doe ik morgen.

Ik ben helemaal van slag. Ik heb bang dat dat echt geen zicht gaat worden en het gezichtje echt gaat omvormen.

Zou het de spraak aantasten ?

Aah schrikken zeg! Mbt je vraag over de spraak heeft @Fredje vanuit haar beroepskennis misschien een zinnige reactie?

Hij heeft in het begin iets meer met zijn tong ertegenaan gezeten met praten maar nu merken we er niks meer van.

Het is echt even omschakelen en afscheid nemen van het beeld dat je had van de tandjes. Maar het went sneller dan je denkt en dan denk je er zelf niet meer bij na :heart:

Hopelijk ziet de tandarts geen schade op de foto’s! Succes!

Ik hoop echt dat ik er ga aan wennen… ik ben helemaal verdrietig.

Zeker omdat het een voortandje is, dat maakt toch het gezicht vind ik. En ik lees nu dat het tot 7j kan duren voor dat het tandje terug is… Het lijkt heel oppervlakkig maar ik vind tanden toch wel echt iets belangrijk.

Ben echt aan het huilen, zo er vind ik het.

Bedankt voor je berichtje! :heartpulse:

4 likes

Mijn zusje had dit door een val op de wip. De tandarts had nog geprobeerd om het te plakken aan een stompje maar zonder resultaat. Het zag er wel schattig uit. En toen ze ging wisselen kreeg ze weer een normale voortand.

Dankje ! Hoop dat ik morgen over de eerste schock heen ben.

Een vriendin van me liet al weten dat we het nog schattig gaan vinden, daar hou ik me aan vast.

Is er hier iemand die Fanfan het hertje heeft in plaats van Sofie de giraf? En is deze net zo leuk voor babies? Het lijkt op foto’s alsof die dikkere poten heeft dus ik vraag me af of mijn baby deze net zo goed vast kan houden.

Wij hebben ze allebei. K. heeft Sophie gekregen van oma en R. fanfan. Ik kan zo als R. wakker is ze wel even naast elkaar op de foto zetten voor je. R. kijkt er nu nog niet echt naar om, maar is pas 2,5 maand. K. vond Sophie rond die leeftijd wel leuk om vast te grijpen, maar was sowieso qua dingen vast pakken e.d. vlugger dan R. Is. Die pakt alleen mijn haren of de loopylinks vast momenteel. Die laatste zijn dan ook wel helemaal het einde haha, lekker mee rammelen.

1 like

Ah oké, ja mijn baby is nu 3 maanden en ze wil ook echt alles vastgrijpen en meteen in haar mondje stoppen dus ik dacht dat zo’n speeltje misschien wel een goede match zou zijn :joy:
Misschien ook maar eens kijken voor die loopylinks dan!

Hoe gaat het met je kindje? Heeft hij er veel last van?

Ja die zijn ideaal ook om speeltjes aan de wagen vast te maken enzo! En hebben allemaal structuurtjes. Gebruik ze nu ook nog voor K. in de auto om dan een speeltje aan de hoofdsteun vast te maken zodat het niet steeds op de grond dondert. Alleen die heeft nu door hoe ze het speeltje er dan af kan krijgen, dus moet die in de auto eigenlijk even vervangen voor van die gladde ringen die strakker sluiten :joy: Kosten geloof ik €8,- ofzo voor een setje.

Ik zette Sophie ook vaak in de koelkast toen K. tandjes kreeg trouwens :ok_hand:t3: En zoals je op de foto ziet; Sophie is veel gebruikt haha.

Pootjes zijn bijna even dik trouwens!

4 likes

Het was een hele moeilijke nacht ( maar dat is het meestal ). Maar nu net extra.

Straks gaan we met hem naar de dokter.

Bedankt voor te vragen :heartpulse:

3 likes

wat onwijs schrikken zeg, sterkte!

Ah dankjewel voor de foto’s! :blush:

1 like

Ik heb beide en ze zijn beide even leuk en handig vast te houden. Mijn babies hadden destijds geen voorkeur voor 1 van de 2. Fanfan was bij ons wel zachter/flexibeler, maar kan ook zijn omdat we die al 4 jaar in huis hadden en Sofie nieuw kregen.

Edit: oh spuit 11. :joy:

1 like

Wij hebben een tweedelig systeem, maar gebruiken het momenteel s nachts nog niet. Nadeel aan een tweedelig vind ik hoe dik het is… het kan ook liggen aan het feit dat wij een vrij kleine baby hebben (14 wkn en maat 50-56), maar die luiers lijken zelfs een deel bewegingsvrijheid van haar bovenbenen te beperken :sweat_smile:

Mij werd trouwens bij Blabloom verteld dat veel mensen die pocketluiers hebben gewoon een paar tweedelige nemen voor de nacht!

Wij gebruiken pocketluiers en all-in-one. Voor de nacht gebruiken we nu wel wegwerp. Maar ik denk dat we binnenkort voor de nacht wel weer wasbaar kunnen doen. We hebben nu namelijk extra boosters zodat S. minder gauw doorlekt. Dus we gebruiken overdag standaard een extra booster in de luier. Maar dat is ws ook afhankelijk van hoeveel je kind plast.
Wat handig is om te weten is dat microvezel luiers snel vocht opnemen, maar houden het niet zo goed vast. Dan merk je vooral dat het lekt als er druk op komt, bvb in de draagzak. Bamboe luiers houden het vocht beter vast. Wij doen nu vaak een combi (bvb microvezel luier + bamboe booster).
Achteraf had ik misschien wel een probeerpakket willen huren. Dat doen ze volgens mij o.a. bij Nappies. Dan kun je gemakkelijk verschillende soorten luiers proberen. Misschien is dat ook wel fijn voor jullie.

Onze pocketluiers zijn van Baba+Boo. Mooie prints en ik vind ze wel fijn. Maar de all-in-ones van Totsbots Easyfit zijn onze fijnste luiers. Die zijn mooi slank en gemakkelijk met klittenband. Verder hebben we ook nog een boel Bambino Mio all-in-ones (hoewel die hebben ook een pocket?) en die zijn ook prettig maar wel wat lomper.
Edit: Little Lamb gebruikt mijn zusje btw. En die zijn wel tevreden!

1 like

Voor in de nacht kan ik hennep boosters aanbevelen. In combinatie met bamboo of microvezel. Neemt langzaam vocht op, maar absorbeert mega goed :+1:

2 likes