Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Heb je al op vinted gekeken? Ik heb zoiets van donsje gescoord voor 15 euro en ze zagen er nog top uit, heel veel plezier van gehad

Deze misschien:

2 likes

Nee nog niet, kan ik nog wel doen. Thanks voor alle andere tips!

1 like

Ik ben echt zo’n fan van dit merk. Echt niet kapot te krijgen en dan die rubberen neuzen die je niet stuk gekropen krijgt. Ik word de @FrauHelga van de Elefanten denk ik.

5 likes

Jaaaa Elefanten is fijn!

Vergeet de prima prijs niet :ok_hand:t3:

Echt de beste €16 die ik vorige week uit heb gegeven :ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3:

2 likes

Ik kan ze alleen online niet meer vinden, die met die rubberen neuzen. Mijn kind heeft ook nieuwe schoenen nodig

Stukken zachter dan het muziekding wat eigenlijk bij onze mobiel zat. Hoef de tv er nu niet meer harder door te zetten zeg maar :wink: goede wat @Qwerty123 over nog iets over het geluid plakken, heb ik ook bij het weinig speelgoed gedaan met batterijen wat we hebben ivm het mega harde volume :joy:

Als slaapliedje weet ik niet want hij stopt niet vanzelf. Hij blijft maar doorgaan tot je hem weer uitzet. Als R. moe is valt ze er wel prima bij in slaap trouwens en ze blijft dan ook rustig een uur eronder slapen zoals vanmiddag. Maar dan staat het muziekje ook een uur aan dus :joy:

Onze babyfoon heeft ook de functie om liedjes af te spelen, daar kun je het volume bepalen en die gaat na 10 minuten ofzo uit geloof ik. Weet niet of dat evt iets is?

Haha heerlijk hoe het eigelijk begon met de luiheid van mijn man om dat ding elke keer weer op te draaien :rofl::rofl: hij is best trots nu op zijn vondst

4 likes

Zijn dit soort slippers nou handig in de zomer?

Heb de stiekeme hoop dat ze die zelf aan/uitkrijgt. Ze is in juli 2.

Hier vanaf 2 jaar een grote hit. Het is wel even wennen met lopen, T heeft de eerste paar keren moeite gehad met hoe ze haar voet moest neerzetten. Maar uiteindelijk wilde ze geen gewone schoenen meer aan en heeft ze tot oktober ofzo op slippers gelopen binnen haha.

2 likes

Iemand ervaring met een kindje dat bang is (lijkt) voor water? Het is echt verschrikkelijk. In bad gaan vindt N al niet leuk, dan is het alleen maar huilen huilen huilen en verstijfd liggen. Dus ik had zo’n badring gekocht zodat ik haar in de douchecabine kon zetten en er zelf naast kon gaan zitten. Ik heb het kind nog nooit zo in paniek gezien. Alleen maar krijsen, er was geen contact mee te krijgen en haar armen en benen trilden ontzettend. Zo hartverscheurend. Als ze met ons doucht gaat het ietsje beter maar nog steeds huilen. Ze lijkt water gewoon echt niet leuk te vinden. Als ik haar gezichtje af doe met een vochtig doekje gaat ze ook altijd jammeren. Iemand een idee hoe ik haar hier meer aan kan laten wennen? Ik geef haar weleens een nat washandje of zo om mee te spelen, dat vindt ze dan weer wel leuk. Het kan ook heel goed met haar prematuriteit te maken hebben maar in het begin had ze er minder last van. Ook luier verschonen en omkleden etc wat eerst altijd een gedoe was, gaat nu wel veel beter. Maar ik zal het sowieso ook met het CB bespreken.
Ze is bijna 10 maanden.

Ja! Hier ook vanaf ongeveer 2 gedragen. Ze moest alleen even oefenen met het stukje tussen haar tenen (deed ze meestal tussen haar 2e en 3e teen)

1 like

Vanaf welke leeftijd is het oke dat je kind minder flesvoeding drinkt doordat ze meer vaste voeding eet? En wanneer mag je een flesvoeding vervangen? Vind hier niet echt goede informatie over.
Dochter (19 weken) is pas net begonnen met groentepap maar ze is groot fan en wil al best veel eten. Maar wil natuurlijk niet dat ze voedingsstoffen tekort komt.

Oké, het plan is om van het voorjaar in m’n eentje (of met m’n moeder misschien?) een weekendje weg te gaan met de kinderen. Zodat mijn man kan klussen in huis.

Hebben jullie tips voor leuke parken/verblijfplaatsen? Voor kinderen van 6 en 1,5 jaar. Liefst dat je een omheinde tuin hebt, zodat de dreumes niet kan weglopen en ik ze gewoon lekker in de tuin hun gang kan laten gaan :grimacing:

Heh hier zijn juist alle deskundige tandartsen op tegen bij kinderen. Maar bij ons was de wortel er ook uit. Bij terugplaatsing was een risico op echt serieuze blijvende schade

2 likes

Ik heb komende week een afspraak voor winkelen bij de Zeeman en bij de Hema staan, wat heb ik hier absoluut nodig voor mijn aanstaande baby? :sweat_smile: Word al wel een beetje zenuwachtig als ik mezelf rond zie rennen binnen de tijd haha.

1 like

Ik vind de rompers van Hema fijn, vooral de overslagrompers! En van Zeeman heb ik ook aardig wat rompers, maar ook sokjes, hydrofielen (per 3 verpakt, daar heb ik er toen drie of vier van gekocht) en hebben ze soms best leuke kleding!

1 like

Eens met @anon37686689! Ik vind vooral de overslagrompers met bamboo van de Hema fijn. Die zijn lekker zacht, hebben ene dubbele rij drukkers (dus gaan langer dan 1 maat mee), maar vallen wel redelijk groot. Ook de rib leggings/broekjes met bamboe zijn een hit hier. Bij beide winkels hebben ze vaak leuke kleren, en de hydrofiele doeken zijn ook dikke prima dus ik zou gewoon een beetje rondneuzen. De sokken van zowel de Hema als zeeman worden hier steeds uitgetrapt, dus zou dan eerder de bambino sokken van de Kruidvat aanraden.

2 likes