Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Wij zetten T gewoon bij 3 voedingsmomenten van ons aan tafel jn de tripptrapp. En dan kreeg ie iets.
Bij ontbijt was het een broodkorst of fruit. Die deed ie al snel altijd mee.
En dan ergens tussen ontbijt en avondeten nog een keer fruit of broodkorst. En met avondeten deed ie ook altijd bijna mee vanaf 6mnd. En dan kreeg ie de groenten van onze maaltijd & als we aardappel aten ook repen aardappel. En hij ging steeds meer eten en was steeds meer wakker waardoor ie meer momenten mee ging doen zeg maar :slight_smile:

Edit: En pap nooit gegeven, tot ie zelf met een lepel kon eten (9mnd ofzo, toen gingen we ook yoghurt geven. At ie wisselend met handen en lepel). Maar hij vindt en vond pap smerig haha

1 like

Er is zoveel keus. Wij hebben 1 auto met isofix en 1 zonder. En ik wil eigenlijk nog zo lang mogelijk andersom het zitje hebben.

1 like

Ik heb ook geen idee. Maar was donderdag bij het cb en ze was qua groei wat achteruit gegaan dus we mogen meer geven :sweat_smile:
Wij doen nu ‘s ochtends 4 ijsblokjes fruit en dan geef ik vaak nog een stukje brood. In de avond 4 blokjes groente. (2 aardappel en 2 groente) En dan krijgt ze voor het slapen een pap fles en verder over de dag nog 3 flessen. Dacht dat het dan wel goed zou zijn maar schijnbaar niet ofzo haha. Ze wil ook heel graag eten dus dan geef ik dat ook wel. L is nu 6,5 maand.

1 like

Oh ik vond deze fase ook héél heftig! Heb even geen tips (meer, ik kan me dit allemaal niet meer herinneren) maar ik voel de pijn. Het is echt heel veel en lastig en je hebt geen idee wat je doet, maar dat aanklooien is echt al goed. Je kan hierbij echt vrijwel niks fout doen, en als ze honger hebben hoor je het sowieso :slight_smile: Veel succes en probeer er ook van te genieten want het is ook leuk dat klooien!

4 likes

Ik weeg het liefst alles voor mezelf af (pasta, rijst, groente, havermout), vind het ook irritant dat dat voor een baby dus niet werkt :grin:
Pap wil ze hier niet, maar tegenwoordig kijkt ze wel de havermout van mijn lepel af en wordt helemaal wild als ze mee mag eten.

1 like

Lastig he! Ons dochtertje is ook 6 maanden. Ik heb er o.a. het volgende op gezet: miniland pop, zo’n kleuren regenboog, telraam, Mushie stapeltoren, bijtspeeltjes, mooie prentenboeken, pyjama. Ook wel wat dingen waar ze nu dus nog niet echt mee speelt, maar anders weet ik het ook niet.

1 like

Nog even een random tip: mijn ouders hadden het speelkleed van Ikea gekocht voor als N daar is. En ze vindt dat kleed dus echt fantastisch! Is een stuk betaalbaarder dan veel speelkleden en ziet er nog best oké uit.
Deze dus: https://www.ikea.com/nl/nl/p/klappa-speelmat-30372640/

3 likes

Goede tip die stoel. Ga er zo verder in verdiepen en ook of we de family fix hebben of de assisfix oid

1 like

Oh maar dat is een bekend verhaal :grinning: hier gaan er soms 2 pannenkoeken in en dan gaat die fles van 180ml toch op.

Maar je bent goed bezig dus!

1 like

Ja dat hebben wij dus ook., of we moeten een stoel zonder isofix nemen of juist een met en een zonder. Maar we hebben ook nog geen base, dus kaaatjing :money_mouth_face:. Ik krijg echt last van mijn rug als ik L in de Pebble moet sjouwen van de auto naar het KDV, en wil dan ook wel met 14/15 maanden echt overgestapt zijn.

Ik zag ze vandaag in de folder staan voor as vrijdag! Dus ik ga zeker weer groot inslaan, hier ook 2 kindjes in de luiers.
Ik vind ze zelf heel fijn, maar vind dit soort dingen altijd lastig aan te raden, omdat de meningen hier zo over verschillen, net zoals bij Luiers.

Die maxicosy is zwaar he. Ik loop altijd zo te worstelen. Ook om het uit die base te klikken.

Ik denk dat we voor de auto waarmee we veel en ver meerijden en die isofix heeft duur goed stoeltje doen. En die ander wat minder duur.
Dat is alleen halen & brengen kdv in bebouwde kom en misschien sporadisch ergens anders heen.

Edit: net de pearl smart i-size gekocht met dank aan @Printemps

2 likes

Ik deed ‘s nachts vaak een maatje of een half maatje groter omdat ze dan door konden slapen.

3 likes

Wij hebben ook periodes gehad dat hij doorlekte snachts. Ik ben wel altijd premium protection blijven gebruiken, omdat ik dat echt de fijnste luiers vind. Wij gebruikten snachts vaak een maatje groter dan overdag. Weet niet of dat een optie is of dat dat echt veel te groot gaat zijn.

1 like

Wij zijn toen over gestapt naar pampers baby dry en idd snachts al naar een maatje groter. Vond die toen ze langere nachten maakte met dezelfde luier fijner, naast dat ze daar niet meer doorlekte voelde haar huid zelf ‘s ochtends ook wat droger aan dan met de premium protection.

1 like

@Superkonijn Heb je al eens geprobeerd in haar slaap te verschonen?
Mijn dochter was pas een laat dutje gaan doen, en ipv wakker te worden begon ze gelijk aan de nacht. Omdat ik geen zin had om in de nacht wakker te worden omdat ze honger had heb ik haar in haar slaap een fles gegeven. Had dat hier al zo vaak gelezen, dacht ik probeer het gewoon. Werkte echt top! Daarna haar rechtop gezet voor een boertje, ze deed voor de boer heel even haar ogen open en sliep toen gewoon weer verder. Het leek wel magie haha, ik was helemaal onder de indruk.

Toen dacht ik, als je kunt drinken en boeren in je slaap kan ik je misschien ook wel verschonen? Dus een uur later ofzo heb ik haar slaapzak open geritst en in haar bed de luier verschoond. Alleen geen vochtig doekje gebruikt want ik was bang dat ze daarvan misschien wakker zou worden. Ze is door alles heen geslapen, m’n vriend was zwaar onder de indruk van mijn skills haha :joy:

7 likes

Haha onze oudste ging de eerste keer door het plafond toen we dat deden :joy:
Op gegeven moment, als ze ging eikelen in bed en we zagen dat, hoefden we alleen haar naam te zeggen en dan ging ze weer liggen. Ook leuk om spelletjes mee te doen trouwens.

1 like

Ik zoek een lekker zittende zwangerschapsjoggingbroek met band. Ik heb die van de h&m geprobeerd (dunne stof), één van Anna field (rare band met elastiek bovenin) en een van Prenatal (zat zo lekker maar te strak bij m’n kuiten). Aso’s heeft veel op/onder de buik (zonder band) modellen maar dat vind ik niks. Gewone joggingbroeken zitten niet lekker, m’n buik hangt in de weg en dan hangt de broek laag op m’n kont.

Hallo ik wil gewoon lekker chillen in een joggingbroek :tired_face: Iemand een gouden tip?

Ja, ik pak nu het onderstel van de Joolz erbij om haar van de auto naar het kdv binnen te brengen, want ik sjouw me anders een ongeluk. Dan laat ik het daar staan. En dan als ik haar ophaal dan weer de maxi cosi uit dat onderstel te klikken met haar erin en weer in de auto te zetten.

Waar heb je de Pearl weten te scoren?

Misschien bonprix?
Die heeft aardig wat zwangerschapskleding.

@Velvetbetty via bol. Ze hadden black friday aanbieding toen. Had nog net in de laatste 10 min gekocht voor 207 euro.
Woensdag wordt ie geleverd.

2 likes