Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Dampo onder de voeten en tussen de tenen smeren en dan losse sokken aan in bed…
Heel gek, maar het werkt.

@Nova morgen even Luuf regelen dus, ze is bijna 17 maanden.

Heb ook gewoon niks in huis wat dat betreft (@jahoor ook geen hoestdrank dus, ga morgen wel ff kijken of er iets is wat bij der leeftijd past want wel handig in huis te hebben).

Inmiddels heeft ze zichzelf ook een paar keer wakker gehoest en is ze flink overstuur. Denk niet dat ze morgen naar de opvang mag, maar wie weet is het hoesten morgenochtend weer over zoals de afgelopen dagen. Zul je altijd zien, mag ik weer naar zwangerschapsyoga (maandagochtend), kan ik er nog niet heen :sweat_smile:

Hoestdrank raden artsen meestal niet aan omdat het niet werkt…

2 likes

Mijn huisarts raadde hoestdrank met noscapine aan, op de verpakking staat vanaf 3 jaar maar die dosering mag al vanaf 1 jaar (zie: https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/n/noscapine)
Die dempt de hoestprikkel goed itt tijmsiroop oid wat eigenlijk gewoon suikerwater is.

1 like

Nee, wel stevig, maar niet te hard.

Oh dat is ook nog een goede als het snachts echt extreem is. Overdag komt ze veel buiten, kind staat de halve dag aan de tuindeur te rammelen dat ze buiten wil spelen :joy: dus wellicht dat het daarom overdag ook een stuk minder is!

1 like

M’n lieve baby is morgen 7 maanden maar heeft nog geen enkel tandje… Paar weken geleden had ze wel zure tandjespoep maar niks te zien. Meer kindjes die later pas tanden kregen?

Yep. K kreeg z’n eerste pas ergens rond 9 maanden ofzo geloof ik. Hij heeft er nog steeds maar 6 (4 boven, 2 onder) nu met 18 maanden haha!

1 like

Hier met exact 9 maanden! Gelijk 3 stuks

1 like

Hahaha oh dames ik hou van jullie! Zo fijn dat ik hier al m’n vragen kan stellen :heart:. Ik kan soms zo onzeker worden als L zich niet volgens het boekje ontwikkelt. Stomme gemiddelden zeggen helemaal niets, blijkt maar weer :joy:.

10 likes

Mensen met een Joolz Geo(2), welke regenhoes hebben jullie erop? Ik zie veel universele en ik vraag me af of dat ook goed werkt. Ik vind 45 euro een beetje belachelijk voor een regenhoes.

Hier ook baby van 7 maanden zonder tandjes

1 like

Ik heb niet deze kinderwagen, maar wel een universele regenhoes en ik vind het prima werken. :ok_hand: Vind dit hoezen van de merken zelf veel te duur en hoe vaak gebruik je hem nou daadwerkelijk?

1 like

Hier hadden we ook een universele hoes over onze mutsy. Volgens mij past dat prima op alle kinderwagens. Ik zou gewoon een universele doen.

1 like

@anon46493654 nog aanraders qua merk?

Pff onze baby van 4 maanden heeft/had zijn eerste virusje te pakken, mijn god wat een drama. Hij gaat twee dagen per week naar de opvang, dit is dan toch geen wekelijks ritueel in de herfst/winter? Please zeg me dat dat niet zo is :sweat_smile: :sob:

Ja ik ben niet zo regenschuw en ik wil de stof van de kinderwagen wel een beetje mooi houden. We wonen midden in de stad dus de auto is vaak geen alternatief voor lopen (kdv, supermarkt, dat soort dingen).

1 like

De eerste winter is mijn dochter af en aan verkouden en ziek geweest (en wij helaas ook). Ik merk nu dat dit de tweede winter is dat ze op het KDV is het veel minder is. Wel af en toe een snotneus maar daar is het tot nu toe bij gebleven. Sorry, leuker kon ik het niet maken :grimacing:

2 likes

Het is hier inderdaad ook dweilen met de kraan open

Hebben jullie tips hoe om te gaan met een schoonmoeder die zegt dat kinderopvang slecht is voor baby’s omdat ze dat heeft gelezen in een boek van een professor (geen idee welke)? Iedere keer dat we haar zien begint ze er over. Ze vindt het kennelijk belangrijk om ons daarvan te overtuigen. Ik word er onzeker van. Verder dan haar antwoorden dat het voor ons geen optie is om fulltime zelf voor O. te zorgen kom ik niet. Ik heb ook al aangegeven dat ik elke keer als ze erover begint onzeker word en dat ik dat niet prettig vind.
Ik voel me dan weer een slechte moeder als ik hem naar de crèche breng en vraag me af of ik hem inderdaad “beschadig” door niet zelf voor hem te zorgen.

1 like