Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

@Ovenschaal haha ik doe het ook wel eens, maar na een minuut ofzo begint ze dan gewoon weer. Of een muziekje aanzetten (maar dan gaat ze staan dansen en niet meer slapen). Ook wel eens als ik bv eerst nog even naar de wc wil, dan zeg ik mama komt zo meisje. Ze is dan heel even stil, tot ze door heeft dat ik niet meteen kom en gaat dan dus weer jammeren.

Van de week was mn man der aan het verschonen en toen lag ze zo te jammeren en te doen, heb ik vanaf beneden het muziekje aangezet. Hij zat tegen het plafond, zij begon meteen te lachen en in der handen te klappen. :rofl:

@Grey ik heb in mijn vorige zwangerschap die van H&M gekocht en die vind ik iig geen aanrader, maat M (doe ik normaal ook bij joggingbroeken, heb maat s-m) maar die band zakt steeds af en dan zakt dat hele ding naar beneden. De 10 minuten voor dat gebeurt zit hij wel chill, maar zelfs nu met 34+3. Heb nu een pyjama van Lidl gekocht, top is mwah (valt steeds open) maar die broek die erbij zit is wel heel fijn en chill en kan ook voor joggingbroek door.

3 likes

De badstof van Zeeman passen wel en anders die van de Hema. Maar wat ik de laatste tijd doe is gewoon een XL hydrofiel eromheen vouwen bij gebrek aan een schone hoes :weary:

1 like

Over de verschoonkussens… We hebben een Leander Matty. Duur ding, maar geen gedoe met hoezen en lekker stevig. Als ze ā€˜m onder spugen, plassen of poepen doe je ā€˜m zo met een doekje af. Ik ben fan!

5 likes

K. ligt nu voor de derde avond op rij flink te hoesten in bed. Overdag hoest ze ook wel wat, maar incidenteel. Het is echt een droge, blaffende hoest. Vrijdag was het ook een hoop slijm, maar toen was ze ook heel verdrietig erom. Nu slaapt ze er redelijk doorheen, maar hoest wel constant.

Iemand tips wat ik nog voor haar kan doen? Bed staat al omhoog met blokjes onder poten hoofdeinde. Neusspray of stomen lijkt me als het geen slijm is weinig nut hebben? Zou een ui helpen of is dat meer bij verkoudheid?

Sorry niet echt tips. Misschien hoestdrank als je dat in huis hebt? Ui is bij mijn weten meer voor neusverkoudheid, denk niet dat dat bij hoesten helpt.

Dampo onder de voeten en tussen de tenen smeren en dan losse sokken aan in bed…
Heel gek, maar het werkt.

@Nova morgen even Luuf regelen dus, ze is bijna 17 maanden.

Heb ook gewoon niks in huis wat dat betreft (@jahoor ook geen hoestdrank dus, ga morgen wel ff kijken of er iets is wat bij der leeftijd past want wel handig in huis te hebben).

Inmiddels heeft ze zichzelf ook een paar keer wakker gehoest en is ze flink overstuur. Denk niet dat ze morgen naar de opvang mag, maar wie weet is het hoesten morgenochtend weer over zoals de afgelopen dagen. Zul je altijd zien, mag ik weer naar zwangerschapsyoga (maandagochtend), kan ik er nog niet heen :sweat_smile:

Hoestdrank raden artsen meestal niet aan omdat het niet werkt…

2 likes

Mijn huisarts raadde hoestdrank met noscapine aan, op de verpakking staat vanaf 3 jaar maar die dosering mag al vanaf 1 jaar (zie: https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/n/noscapine)
Die dempt de hoestprikkel goed itt tijmsiroop oid wat eigenlijk gewoon suikerwater is.

1 like

Nee, wel stevig, maar niet te hard.

Oh dat is ook nog een goede als het snachts echt extreem is. Overdag komt ze veel buiten, kind staat de halve dag aan de tuindeur te rammelen dat ze buiten wil spelen :joy: dus wellicht dat het daarom overdag ook een stuk minder is!

1 like

M’n lieve baby is morgen 7 maanden maar heeft nog geen enkel tandje… Paar weken geleden had ze wel zure tandjespoep maar niks te zien. Meer kindjes die later pas tanden kregen?

Yep. K kreeg z’n eerste pas ergens rond 9 maanden ofzo geloof ik. Hij heeft er nog steeds maar 6 (4 boven, 2 onder) nu met 18 maanden haha!

1 like

Hier met exact 9 maanden! Gelijk 3 stuks

1 like

Hahaha oh dames ik hou van jullie! Zo fijn dat ik hier al m’n vragen kan stellen :heart:. Ik kan soms zo onzeker worden als L zich niet volgens het boekje ontwikkelt. Stomme gemiddelden zeggen helemaal niets, blijkt maar weer :joy:.

10 likes

Mensen met een Joolz Geo(2), welke regenhoes hebben jullie erop? Ik zie veel universele en ik vraag me af of dat ook goed werkt. Ik vind 45 euro een beetje belachelijk voor een regenhoes.

Hier ook baby van 7 maanden zonder tandjes

1 like

Ik heb niet deze kinderwagen, maar wel een universele regenhoes en ik vind het prima werken. :ok_hand: Vind dit hoezen van de merken zelf veel te duur en hoe vaak gebruik je hem nou daadwerkelijk?

1 like

Hier hadden we ook een universele hoes over onze mutsy. Volgens mij past dat prima op alle kinderwagens. Ik zou gewoon een universele doen.

1 like

@anon46493654 nog aanraders qua merk?