Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Pff onze baby van 4 maanden heeft/had zijn eerste virusje te pakken, mijn god wat een drama. Hij gaat twee dagen per week naar de opvang, dit is dan toch geen wekelijks ritueel in de herfst/winter? Please zeg me dat dat niet zo is :sweat_smile: :sob:

Ja ik ben niet zo regenschuw en ik wil de stof van de kinderwagen wel een beetje mooi houden. We wonen midden in de stad dus de auto is vaak geen alternatief voor lopen (kdv, supermarkt, dat soort dingen).

1 like

De eerste winter is mijn dochter af en aan verkouden en ziek geweest (en wij helaas ook). Ik merk nu dat dit de tweede winter is dat ze op het KDV is het veel minder is. Wel af en toe een snotneus maar daar is het tot nu toe bij gebleven. Sorry, leuker kon ik het niet maken :grimacing:

2 likes

Het is hier inderdaad ook dweilen met de kraan open

Hebben jullie tips hoe om te gaan met een schoonmoeder die zegt dat kinderopvang slecht is voor baby’s omdat ze dat heeft gelezen in een boek van een professor (geen idee welke)? Iedere keer dat we haar zien begint ze er over. Ze vindt het kennelijk belangrijk om ons daarvan te overtuigen. Ik word er onzeker van. Verder dan haar antwoorden dat het voor ons geen optie is om fulltime zelf voor O. te zorgen kom ik niet. Ik heb ook al aangegeven dat ik elke keer als ze erover begint onzeker word en dat ik dat niet prettig vind.
Ik voel me dan weer een slechte moeder als ik hem naar de crùche breng en vraag me af of ik hem inderdaad “beschadig” door niet zelf voor hem te zorgen.

1 like

Zeggen dat ze inmiddels hĂĄĂĄr standpunt luid en duidelijk overgebracht heeft, maar dat dit jĂșllie keuze is en jullie daar achter staan en dat daarmee de discussie voor jou gesloten is en je er dus niets meer over wilt horen.

Er zijn ook genoeg onderzoeken die aantonen dat kinderopvang juist goed is voor de ontwikkeling van een kind. Over het algemeen krijgen ze daar meer en andere (leeftijdsgerichte) activiteiten aangeboden dan thuis en ze hebben de omgang met andere kindjes. Een vriendelijker aanpak richting je schoonmoeder dan wat ik zou doen, is proberen haar te overtuigen van de goede kanten, maar vraag je af of je daar 1. zelf zin in hebt en 2. het iets zal uithalen voor je. Uiteindelijk zijn er altijd voors en tegens te bedenken, belangrijkste is dat jĂșllie een keuze hebben gemaakt (om welke reden dan ook) en dat heeft zij te accepteren.

Edit: Ik vind het overigens echt absurd dat ze er over blijft beginnen ondanks dat je al aangegeven hebt je er niet prettig bij te voelen. Die zachte aanpak zal mijn inziens dan ook niet helpen en dus zou ik gewoon keihard zijn. En als ze daarna nog pogingen waagt, meteen afkappen en geen woord meer over reppen.

9 likes

Wat @Arya zegt. En lieverd je bent geen slechte moeder omdat je je kind naar de crĂšche brengt! Dat moet je gauw uit je hoofd zetten. Je doet wat het beste is voor jou en je gezin en daarmee ben je dus juist een goede moeder.

6 likes

Dweilen met de snotkraan open helaas

7 likes

@Arya en @Dr.Watson, ik had dit echt even nodig. Heel fijn.
Ik ga het schuldgevoel weer van mij af schudden en mijn schoonmoeder de volgende keer gewoon bot afkappen :joy:

5 likes

Wat vervelend zeg. Ik zou dan toch wat harder er tegen in gaan, of gewoon gelijk afkappen zoals @Arya zegt.
Mijn schoonmoeder vindt het ook niet geweldig, maar die zou gewoon liever zelf voor mijn kind willen zorgen.

Als ik zie wat mijn dochter daar allemaal doet, hoeveel plezier ze heeft en hoe ze zich ontwikkelt, dan weet ik zeker dat het een goede keuze is geweest. Maar jij moet vooral doen waar jij je goed bij voelt en je hoeft je ook zeker niet te verantwoorden aan iemand. Ook niet als het familie is.

1 like

Oei nee, die van ons hebben we al zo’n 5 jaar :woman_shrugging:t2:

1 like

Een voor een paar euro van de DM geloof ik. Daar heb je niet zoveel aan :sweat_smile:

1 like

De volgende keer zeggen dat het jullie kind is en dus jullie keuze. Dat het prima is dat ze een andere mening is toegedaan, maar dat dit niet er voor gaat zorgen dat jullie een andere keuze maken. En of ze het dus lekker voor haarzelf kan houden in het vervolg of zelf nog maar een baby moet maken :stuck_out_tongue:

2 likes

@Dr.Watson @Ohappyday @Avocadotoast Mehh ik had het al gedacht :sleepy: Maar, is het dan zo dat ze er altijd echt ziek van worden (lamlendig, huilerig, slecht slapen, verhoging, etc) of kan het ook eens ‘gewoon’ een onhandige snotneus zijn?

Iemand tips voor leuke bad speeltjes zonder zo’n gaatje :grimacing:?

En ik heb voor E van die ringen besteld, als Sint Kadootje. Thanks to the forum.

N. pas met 9 maanden, volgens mij ook best laat. Maar komt vanzelf wel. Nu met 20 maanden ook nog maar 4 kiezen.

@Sarie bij ons vaak een snotneus/volle neus. Ook wel eens ontstoken ogen gehad of verhoging/koorts maar bij ons vaker een snotneus of flink verkouden. Is ook vervelend natuurlijk maar hoeft dus niet dat ze altijd heel erg ziek zijn.

Wij hebben er een van Tikiri. Zijn allemaal diertjes. Die bij de dille en kamille hebben ook geen gaatje.

1 like

Ik heb hier eerlijk gezegd nooit een moment over nagedacht maar ik vond de lepeltjes van de Zeeman (10 in een pak ofzo?) fijn toen onze dochter klein was. Verder vind ik de lepeltjes van de Action (Alvar) prettig als ze wat groter zijn. Die zijn smal maar wel wat dieper waardoor ze hier fijn in de mond lagen zonder dat alles er langs ging.

1 like

Ik heb van de HEMA. 3 in een verpakking. Twee blauwe en rode vaak.
Zijn wel kort om eten uit potje oid te scheppen.

1 like

Om op te leren lopen hadden wij schoentjes van Shoesme. Die hebben een flexibele zool wat goed is voor die eerste stappen.

Daarna Pumaatjes, maar erop gelet dat de zool niet te hard is, moet wel buigbaar zijn.

2 likes