Ik kocht voor de eerste schoentjes iets a la Bunnies, Shoesme etc. Echt een kinderschoenenmerk dat daar goed geschikt voor is (en als je een beetje zoekt vind je ook iets dat niet heel afzichtelijk is). Daarna overgestapt op sneakers.
Ja K. haar eerste schoentjes hadden gewoon een dikkere zool maar wel zon flexzool. Ik zal even kijken welke lijn dat waren!
Edit: K. Is op dit model schoenen met zoān soort begonnen (gewoon even de eerste van dat model die ik tegen kwam gepakt): https://www.shoesme.nl/shoesme-cognac-leren-eerste-loopschoen-ef8w025-c
Wij hebben de mazzel dat ze sinds de zomer loopt en haar voeten echt langzaam groeien want ze past ze nog steeds (toen wel maat 20 ipv 19 gekocht. 19 zat perfect maar 20 ook goed en daar had ze iets meer ruimte in). Ze draagt ze nu dus nog steeds, sinds kort afgewisseld met een paar stoere laarsjes. Die laarsjes hebben ook een flexibele zool, iets minder dan die van Shoesme maar wel heel buigzaam. En zitten ook stevig om de enkels, daar loopt en rent ze nu ook zonder problemen op (hebben we trouwerns bij Van Haren gehaald maar die gaan pas vanaf maat 21 en als allereerste loopschoentjes zou ik ze niet aanraden, pas als ze echt heel goed lopen).
Ja ze zijn zeker flexibel genoeg! Mijn zoontje begon op een paar dat soortgelijk is aan die die Suikerklontje post.
Tsja het zijn geen stoere Nikeās of timberlands qua uiterlijk, dat klopt⦠daar zal je eigenlijk echt nog ff geduld voor moeten hebben.
Ik heb dit soort btw te koop op vinted. Had de verkeerde maat gegokt voor t winterseizoen, hij heeft ze dus 2-3x aangehad⦠Mocht je ze willen hebben, tellllll meee.
Ik ben fan van die van Prenatal van 1,79. Wij hebben allerlei lepeltjes (veelal ergens bijgekregen) en hebben we allemaal door elkaar gebruikt om bv de vitamine te geven en dan is alles wel prima eigenlijk als je iets geeft. Maar als ze zelf gaan eten zijn bv die lange lepels hier niet fijn, super veel knoeien hier of dat het eraf valt. Ook de kortere rechte lepels die wij hebben wordt meer mee geknoeid dan die van Prenatal met het bochtje erin. In het begin hield ze het echt in die bocht vast, maar nu eigenlijk meestal bij het uiteinde ofzo maar merk echt verschil qua knoeien of ik haar met bv yoghurt of soep die lepel geef of een korte rechte lepel.
Ja, die vond ik ook fijn, maar zijn nu (bijna 9 maanden) wel heel klein.
Heb nu deze van munchkin, @Superkonijn, vorkje is ook fijn hiervan.
Zo grappig, wij hadden vanmorgen de fysio weer aan huis (omdat ons zoontje prematuur geboren is) en ik vroeg wat voor speeltjes ik kan gebruiken om hem te stimuleren te spelen, hand-oog coƶrdinatie etc. en ze gaf aan dat Freddie de Vuurvlieg heel leuk is! Die had ik ooit al eens op mijn lijstje gezet omdat het volgens mij zoān forum favoriet is
Jeetje wat is dit merk duur! Zijn alle merken zo duur?
Wij hebben om die reden zowel K. haar eerste schoentjes als een iets zomerse paar (van develab) uit de salesectie uitgekozen bij ons in de winkel Iets minder keuze maar scheelde 40% en die eerste schoenen verslijten toch. Het is vooral belangrijk dat ze een flexibele zool hebben en om de enkels voldoende ondersteuning bieden.
Ik weet dat Van Haren (Merk heet Elefanten) en Scapino ook schoentjes hebben die als eerste loopschoentjes kunnen en dan zit je rond de 30-45 euro volgens mij maar heb daar zelf geen ervaring mee dus weet niet hoe die zitten.
Wij zijn ook bij zoān soort Van Haren achtige winkel naar binnen gegaan en hebben daar advies gevraagd. Echt prima schoenen, volgens mij hadden wij ook die Elefanten! Het was niet het aller fashionabelst, maar dat boeit me niet zo de schoenen zaten top, en nu na 4 maanden kruipen ermee is er nog helemaal niks te zien op de punten. Dus dat is echt super! Voor 35 euro ofzo
Oke biecht: K zijn eerste schoentjes waren Vans met een harde zool. Haha! Maar ook hier wel het geluk dat hij in de zomer begon met stappen, dus thuis en in de tuin altijd op blote voeten. Schoenen gingen alleen aan als we echt de straat op gingen. En midden zomer wisselden we dan af met sandalen van Donsje (ook met een vrij stugge zool).
Niet de meest verantwoorde keuzes dus, maar ik had de Vans als kraamcadeau gehad van collegaās en vond ze zo leuk. En heb eigenlijk nooit echt de moeite genomen om me er verder in te verdiepen en wat anders aan te schaffen.
Ach ja, inmiddels rent hij op allerlei schoeisel dus het zal wel goed zijn.
Hier ook vans en heel veel op sokken en blote voetjes
Volgens mij maakt het allemaal echt geen reet uit haha.
Zijn hier moeders met een joolz en een vw polo? Ik vind het een prachtige kinderwagen maar twijfel of hij een beetje makkelijk in de auto past.
Ja hier thuis liep (Of loopt) ze ook altijd op sokken/blote voeten, ook buiten. Schoenen was buiten de deur en nu ook in de tuin met de huidige temperaturen. Dat is volgens mij ook het allerbeste voor de ontwikkeling van het leren lopen.
Op de opvang vroeger ze toen ze ging lopen wel om schoenen voor buiten.
Edit: @Ivy , als je de kans hebt zou ik misschien op een rustig moment even in een winkel laten meten en verschilende modellen passen.
Kindje van nichtje is inmiddels 3 maar loopt op Vans of Nikes nog steeds niet stabiel. Die heeft echt schoentjes nodig die meer ondersteuning bieden. Maar ook kindjes die er wel prima op lopen.
Dit was ook mijn insteek, maar toen begonnen ze op de opvang te klagen dat zn schoenen niet goed waren. Dus toen toch maar 2e hands flexzooltjes gekocht⦠En die Vans wil ie sindsdien niet meer aan
Oh top! Dan moet het wel lukken.
Hier idem dito haha!
Schoenen waren inderdaad enkel voor buiten.
Ik heb overigens wel eerst nog gekeken naar de shoesme en alles, maar in maat 18 vind je nagenoeg alleen maar echt baby schoentjes en die boden dan weer te weinig ondersteuning. Stiekem wel blij mee, want ik vond Vans veel leuker hahaha.
Weet jij goede antislipsokken? Want elke sok die hier gedragen wordt (ook die met noppen) hangen binnen een paar minuten rond zān tenenā¦
@Chesirecat
Wij hebben de joolz geo 2 en een Kia Rio en VW tiguan. Die laatste past ie goed in. Eerste niet.
Of naja het kan, maar dan moet de bak er af en de wielen ook. Nu we twee kindjes hebben kan dat dus niet meer⦠want ik legde de bak op de achterbank, en dat kan niet meerā¦
En @anon18050057 ik zweer bij Falke sokken