Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Op IG zag ik bij zeeman leuke setjes voorbij komen. Ik heb helaas geen zeeman in de buurt. Ik hoop dat vrijdag de sjaals mutsen in de aanbieding zijn voor mn kleuter.

Staan ze ook niet in de webshop?

Ik heb deze besteld op Ali. Nog niet binnen, maar een vriendin heeft deze al wel in gebruik bij haar zoontje van 2 jr. Het past echt goed en ziet er netjes uit. :ok_hand:

Afbeeldingen

Linkje

https://a.aliexpress.com/_BSPXhR

1 like

Oh ja top!!! Ga ik morgen ff goed naar kijken :blush:

Kan een maxi cosi verkleiner in de wasmachine? Ik heb hem uitgeleend en smerig weer teruggekregen
 laatste keer dat ik hun iets leen. Er zitten allemaal ingedroogde melkvlekken in, terwijl ik hem schoon had meegegeven. Iemand ervaring met dat ding in de machine? Er zit wel iets hards in namelijk, het is niet alleen stof. Het is van een maxi cosi rock.

@Mhysa verkoopt die van haar, hit her up!

1 like

Oh wat aso. Kun je niet proberen om het eerst met de hand te wassen, eerst met ossengal eroverheen?

1 like

Evt. matrasje meegeven?

1 like

Wat hadden jullie mee qua kleertjes in de vluchtkoffer? Ik lees overal broekjes en shirtjes maar een rompertje met boxpakje kan toch ook gewoon? Lijkt me ook makkelijker aankleden de eerste keer.

Kan ook gewoon! Mijn dochter haar eerste pakje was ook een boxpakje, lekker warm met voetjes.

1 like

Hier ook een boxpakje! Al vond ik broekje en shirtje later in de week wel makkelijker.

1 like

Kan allebei hoor, gewoon wat je zelf het leukste vindt. Wat je het makkelijkst vindt, merk je daarna vanzelf wel :blush:

1 like

Haha ja het is heel aso. Echt zoveel spijt dat ik het heb uitgeleend. Ik ga het proberen, dank je! Het zijn vrij oude en ingetrokken vlekken dus ben benieuwd.

1 like

Ik had van alles mee in de vluchtkoffer; zowel boxpakjes in verschillende maten en broekjes en truitjes.
Uiteindelijk heeft de verpleegkundige samen met mijn man hem een rompertje met daaroverheen een boxpakje en daaroverheen een truitje aangetrokken. En dan had hij ook nog een dekentje over hem heen in de maxicosi. Oja, en een mutsje natuurlijk.
Het zag er wat vreemd uit als combinatie, maar hij had het in ieder geval lekker warm :sweat_smile:Dit was in april.

1 like

Wat is goed bestek voor een baby van 8 maanden om zelf mee te oefenen eten? Ze grist steeds de lepel uit m’n hand en wil ook veel met de handjes doen. Zou leuk zijn als ze zelf een beetje met een lepel kan aanklooien.

1 like

Ik zag net dat de ielms pakken in de sale zijn voor €27.

1 like

Bij de Hema of Kruidvat heb je wel van die kleine plastic besteksetjes :slight_smile:

1 like

Ik heb nu, in maat 50 en 56:
Overslagrompertje
Broekje of maillot
Boxpakje (vrij dik materiaal)
Schapenpakje voor buiten
Sokjes
Mutsjes
Dekentje voor Maxi Cosi

Het is wel januari maar dit is voldoende toch? Of kan ik beter nog een extra truitje mee? Ik voel me qua kleding en het bedje zĂł onvoorbereid, ik snap daar dan weer helemaal niks van en vooral omdat het zo koud kan zijn.

Ik hou de hoop dat we in het ziekenhuis 5 minuten verderop komen te zitten haha. Maar misschien kan een extra rompertje geen kwaad inderdaad.
En ja ik heb wel kruiken met zakken en ik denk ook een warm genoeg dekentje. Ik heb het wiegje al proberen op te maken maar ik moet het nog maar eens aan mijn moeder vragen haha. Het is een heel oud wiegje en de molton is ongevormd bijvoorbeeld. Ik heb bijna spijt dat ik niet meteen een ledikantje heb genomen want dat snap ik beter dan al die ouderwetse shit.

1 like

Ik had ook erg m’n best gedaan om het wiegje ip te maken aan de hand van youtube filmpjes enzovoort, eerste 1e wat de kraamhulp deed was alles eruit en opnieuw! Ik maakte me er ook heel druk om maar na de kraamweek was het me meteen duidelijk.

1 like