Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ja stom is dat, ik verwacht die hulp ook wel en als er iets niet is dan bestel je het zo natuurlijk. Maar ineens ben ik ook bang dat ze zegt: waarom wilden jullie een baby, jullie hebben geen idee waar jullie mee bezig zijn.

Echt van die dingen die me normaal niet eens zouden boeien maar onder invloed van de hormonen heb ik ineens allemaal onnozele onzekerheid.

O heel begrijpelijk! Maar echt, dat je hier over na denkt zegt toch al genoeg? Je wil het beste voor je kindje en dat maakt je nu al een goede moeder. En alle hulp is er niet voor niks, je hoeft het wiel niet uit te vinden.

3 likes

Haha zeker weten! Ik heb normaal echt veel zelfvertrouwen en dit zou ik ook precies zo zeggen tegen andere nieuwe moeders, maar voor mezelf zou ik elk commentaar zien als falen. Maar bedankt voor de lieve woorden, al komen ze natuurlijk nog lang niet aan :smiley:

1 like

Ik heb mijn Maxi-Cosi verkleiner al ooit in de wasmachine gedaan (van een pebble plus), dat ging prima! Op 30 graden en aan de lucht laten drogen

1 like

Heeft iemand ervaringen met SmartMax My First? Mijn dochter wordt volgende maand 1 en dit lijkt mij wel heel erg leuk!
Ik zat te denken aan die safaridieren of die sensorydingen.
Heeft iemand iets van SmartMax en is het een aanrader?

Mijn zusje heeft die safaridieren en buurjongetje die met auto’s geloof ik, maar zij zijn allebei fan! Je kunt sets ook combineren geloof ik. Mijn nichtje van nu 2,5 speelt er al sinds haar eerste verjaardag veel mee.

Ja wij hebben de safaridieren en die kregen ze ook met hun eerste verjaardag. Hebben ze veel mee gespeeld! Nu ze ruim anderhalf zijn is de interesse (even?) minder, maar zou het zeker aanraden!

1 like

Er was vanavond iets bij keuringsdienst van waarde over babykoekjes, ik heb hem zelf nog niet gezien maar misschien zijn hier meer die dat wel interessant vinden om terug te kijken.

2 likes

Ik las boekjes en dacht al huh maar interessant! Ik stond toevallig vandaag voor dat schap en heb van die mais dingen meegenomen.

Volgens mij is de vraag al vaker voorbij gekomen maar wat is een aanrader qua buggy? Een compacte kinderwagen mag ook.
Onze kinderwagen is zo lomp en piept en kraakt terwijl hij zelfs tweedehands nog best duur was dus ik wil niet weer een miskoop doen.

Belangrijke eisen:

• kap die ver naar beneden kan
  • ventilatie voor de zomer
  • handvat in hoogte verstelbaar
  • redelijke opbergmand onderin
  • riempjes makkelijk te openen/sluiten (ik had die van thule op het oog maar die had nogal een vreemd systeem met pinnetjes)
  • met slaap/ligstand
  • niet te lomp

Het maakt niet uit of hij klein opvouwbaar is en de prijs is ook ondergeschikt zolang het niet te gek wordt. Iemand een tip? We komen er echt niet uit door deze eisenlijst :tired_face:

1 like

Easywalker MINI xl? Ik had de gewone variant, vond ik een fijn ding maar de XL heeft verstelbare handvaten. De kap kon tot bijna op z’n schoot naar beneden en had ook ventilatie dacht ik.

Edit: weet niet of je m per se nieuw wil kopen, maar ik zag ze ook nog in prima staat op Marktplaats staan!

1 like

Ik heb het wel gezien. Korte samenvatting: veel suiker en niet nodig. Ook de zogenaamd gezonde koekjes van de kleine keuken (die bevatten per 100 gram zelfs meer suiker dan een tompouce). Niet echt nieuwe info dus, en staat ook gewoon op de verpakking, maar vind de Keuringsdienst van waarde altijd wel leuk om te kijken.

1 like

Ah top! Ik kon de xl via Google niet vinden maar misschien marktplaats dan!

@Ovenschaal jaa die vind ik ook heel mooi, misschien beide maar eens testen in de winkel

Iemand tips waar ik van dit soort pakjes kan vinden? Deze is van Zara maar pas vanaf maat 56, ik zoek eigenlijk zoiets als geboortepakje (maat 50). Liefst wit of een lichte kleur. Bij H&M zag ik niks leuks.

Petit fellipe verkoopt ze ook. Wel wat duurder.

1 like

Tartine et Chocolat en Jacadi hebben dit, maar zijn wel duurder. Ik zou op Vinted kijken

1 like

Ik weet niet wat de deal is bij tula maar prenatal heeft 20% korting op alle tulazakken vandaag.

1 like

Bedankt allemaal! Ik ga kijken, ik zie er al wat mooie dingen bijzitten.

Vier seizoenen verkoopt veel van dit soort pakjes. Vind ze persoonlijk erg duur, maar wel echt prachtig.

1 like

Ik heb een flared zwangerschapbroek van Mamalicious. Misschien kan je dat merk checken. Ooit gekocht via Zalando Lounge. Ik vond t zelf niet zo prettig zitten btw. Heb uiteindelijk bijna alleen maar jurken en rokken gedragen.

1 like

Ik had echt net voor jouw bericht die van Wehkamp besteld, want dat schoot me opeens te binnen. Wilde graag een lichte, maar deze zijn in ieder geval smal bij de knieƫn.

Bonprix bekeken maar die vind ik qua wassing wat goedkoop overkomen, en breder bij de knieƫn. Maar Wehkamp komt morgen al binnen, bedankt!

1 like