Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Mamalicious had ik inderdaad al bekeken, maar die hebben in deze collectie geen flared model.

Voor mij is dit mijn tweede zwangerschap en de vorige keer droeg ik ook heel veel jeans, ik draag ze normaliter ook veel. Dus voor mij voelt het wel als een goede aankoop, een fijne zwangerschapsjeans! Maar dat is inderdaad erg persoonlijk.

Ok, ik snap geen drol van die isofix stoelen. Er zijn stoelen waar de base al bij zit en stoelen zonder waar je hem dan weer apart nog bij moet komen? Ik zie niet staan welke stoelen dat dan hebben? Mijn vriend zegt dat je geen base hoeft te kopen, alleen voor de 2e auto. :confused:

Isofix is een bevestigingsmethode waaraan een aantal eisen zijn gesteld vanuit de EU. Elke auto gemaakt na een bepaalde jaar heeft Isofix punten in de stoelen zitten om hier gebruik van te maken. Aangezien nog niet iedereen een auto heeft die hiervoor geschikt is kunnen autostoeltje worden vastgezet met een gordel of met de Isofix aansluiting(of allebei).
Bij Groep 0 stoelen( de maxi cosi in de volksmond,maar het gaat om het kuipje waarbij je altijd achterwaarts vervoerd, al kan deze ook van een ander merk zijn) zou niet zo handzaam zijn als er een onderstel bij zit die je ook mee moet slepen.
Daarom wordt hiervoor een losse base verkocht zodat je de stoel erop kan klikken. De base zit dan aan de Isofix punten. Je kunt natuurlijk ook voor een model met gordelbevestiging kiezen.
De stoelen die hierna komen(groep1/2/3) hoeven niet meer handzaam te zijn. Daarom hebben deze soms een soort base met Isofix bevestiging in de stoel zelf( zie de maxi cosi tobifix bijvoorbeeld).
Ook zijn er opvolgstoelen die alleen op de base kunnen, zoals de maxi cosi Pearl. Opvolgstoelen zijn er ook met nog alleen gordelbevestiging.
Waar je dus rekening mee moeten houden is dat als je een base hebt je hier maar een beperkt of zelfs 1 soort stoeltje op kan zetten als opvolgstoel.
Als je een plaatje van de maxi cosi Pearl naast de maxi cosi tobifix houdt zie je het verschil wel(dit zijn beiden een groep 1 stoel).

1 like

Dank je wel! We hebben nu net de Tobi gekocht voor mijn oude autotje, maar willen een isofix stoel voor de nieuwe familie auto.Onze Pebble was met gordelsysteem, beide auto’s waren oud, dus nog geen ervaring met isofix. Maar het is wel duur zeg! Ik denk dat we eerst maar eens de Tobi proberen over te zetten en later nog een isofix stoel erbij gaan halen.

Als je al op de groep 1 stoel over bent zou ik niet meer investeren in een losse base in ieder geval, want bij de stoelen die daarna nog komen ga je de base sowieso niet meer gebruiken. Dan zou ik kijken naar een stoeltje waar je geen base voor nodig hebt maar die wel Isofix bevestiging heeft zoals de Tobifix, die zijn ook best nog wel eens goed in de aanbieding als er een nieuwe versie komt of in een iets minder gewilde kleur.

1 like

Kraamhulpen zijn gewend om met nieuwe moeders en hun onzekerheid om te gaan. Die van mij gaf aan dat ze het het leukste vind om bij ouders die voor de eerste keer ouder zijn te komen. Je hoeft je echt geen zorgen te maken over wat zij denkt. Je hoeft niet meteen alles perfect te kunnen om een goede moeder te zijn.

7 likes

Oh die zijn er ook nog! :open_mouth: jeetje! wat zijn daar de aanraders van dan? Ik las niet zoveel goede recensies over de Tobifix.

Ik vond zo’n vilten kerstboom wel leuk, maar vond die van Hema nog best duur. Maar ze hebben ze ook bij de action voor €4, misschien hebben jullie er wat aan :blush:

3 likes

Met bijna 1 liggen hier 4 stuks 60x60 op de grond.
Maar ze loopt, zit en kruipt er vooral omheen. Ik zit er meer op als ik met haar speel haha.
Straks voor in de zomer leg ik ze buiten, blijft beter liggen dan een kleedje.
Ik zou er niet perse meer kopen zodat je kind erop blijft, want dat doen ze toch niet.

Onze dochter is 17 maanden en we gebruiken ze nog steeds. Ze liggen in de erker en daar staat ook de duplo en op de vensterbank daar ander speelgoed. Er wordt dus veel opgespeeld en zeker voor duplo ed is het fijn, een kleed verschuift dan en alhoewel ze ook veel op de houten vloer speelt (wij hebben wel vloerverwarming dat scheelt), vind ik dat met duplo enzo toch wat minder. Zitten inmiddels zat krassen op die vloer daar niet van, maar het gaat soms best lomp.

Wij hebben er 30 en in de erker liggen nu 4 rijen van 6.

Ik zag van die tegels bij kruidvat liggen voor volgens mij 7 euro oid? Mocht je willen uitbreiden.

Heeft iemand tips voor een cadeau voor een jongetje dat vier wordt? Hij heeft een grote zus, dus er is al veel speelgoed. Hij heeft een paar ochtenden geoefend op school en vindt dat superleuk, iets leerzaams vindt hij ook interessant. Verder is hij enorm beweeglijk en dop.op tractoren en andere voertuigen. Mag zo’n 25-30 euro kosten.

Misschien een schooltas of een drinkbeker en lunchdoos van dino’s of iets anders wat hij leuk vindt. Of een Vtech boek met leeractiviteiten. Mijn zoontje is net 4 en heeft dit oa op zn verjaardag gehad (en een spel voor nitendo switch maar doe dat maar niet :woman_facepalming:t4:).

Dat ziet er superleuk uit! Voor nu helaas geen optie, ze wonen in een dorp waar zoiets niet wordt aangeboden, maar ga het wel onthouden.

Thanks, @Solsikke en @Broodrooster voor de ideeën!

1 like

Ja ik heb hem. Ik doe mijn kind (maat 86, ik denk zo’n 14 kilo) op de rug. Dan wil het wel. Op de buik past niet meer, dan moet mijn hoofd naar achteren. Ze zit dan op ooghoogte ongeveer

1 like

Ik heb tot 12 maanden op mijn buik kunnen dragen toen werd ze te zwaar vond ik. Heb haar een keer op mijn rug gehad maar vond ik niet super fijn dus va toen in de buggy en ze liep al vrij vlot :blush:

1 like

Dit was afgelopen zomer tijdens een hike, M was hier 16 maanden en zo’n 11 kg, maat 86-92 en ging prima. Heb daarna geen hikes meer gedaan maar ze is niet heel veel groter geworden dus dat moet best lukken denk ik. Voor m’n gevoel kon ze er nog wel even in.

5 likes

Mijn oudste was 2 toen ze er nog wel eens op onze rug in zat. Dat past wel. Rond 2,5 zijn we wel over gegaan op een toddler versie

1 like

Juridisch advies nodig want van google word ik niks wijzer.

Mijn vriend en ik hebben 2 kinderen. We hebben alleen een samenlevingscontract. Nu wil ik laten vastleggen wat er gebeurd met de kinderen als we komen te overlijden. Daarnaast ben ik parttime gaan werken om voor de kinderen te kunnen zorgen en verdien aanzienlijk minder als mijn vriend. Dus ik wil mijzelf financieel veiligstellen als we uit elkaar gaan. Dus bv. partneralimentatie.

Hoe kan je dat juridisch regelen? Moet je daarvoor naar de notaris? Samenlevingscontract laten aanpassen? Of moet je dan een huwelijk of geregistreerd partnerschap aan gaan?

Wat zijn fijne nametags/stempels of iets voor kleding te taggen voor de opvang?