Wij gebruiken van mynametags.nl. Blijven goed zitten in zowel de was als vaatwasser (heb ze bv in haar jas, kleding die regelmatig aan/uit gaat zoals vesten en spijkerjasje, mutsen, sjaals, schoenen, knuffels die mee de deur uit gaan en onder haar drinkbekers).
Thanks! Iemand ook ervaring met de kleding stempel van goedgemerkt?
Ik sluit me aan bij wat @Maelis zegt. Verder; Ik zou een gesprek bij een notaris doen. Vaak is het eerste gesprek een advies waarin ze jullie wensen inventariseren en dan volgt er een prijsopgave van wat het kost wat er volgens hun nodig is en ga je daar wel/niet mee akkoord. Het kost op dat moment even wat, maar dan is het wel goed geregeld.
Misschien nog een tip; zorg dat het ook voor evt toekomstige kinderen meteen is geregeld. Ookal heb je er nu 2, wie weet wat de toekomst brengt en dan hoef je het dan niet opnieuw te regelen. Wij hebben toen K. werd geboren onze testamenten aangepast (rest was bij huwelijk al goed geregeld) en daarin het meteen voor al onze toekomstige kinderen laten regelen.
Edit; ik doel met testament niet alleen op de voogdij, dat kun je idd zoals @Avocadotoast hier onder terecht benoemd makkelijker via gezagsregister regelen. Maar in een testament regel je nog een hoop meer als een van jullie of jullie beiden komen te overlijden en niet alles daarvan kun je in een samenlevingscontract dekken.
Voogdij bij overlijden zou ik in het gezagsregister laten aantekenen en niet in je testament. Stel dat je over een paar jaar er anders over denkt wie je bij overlijden voor je kinderen wil laten zorgen, dan kan je dat in get gezagregister makkelijk laten aanpassen. Als je dit bij testament hebt geregeld, dan moet je weer kosten maken voor het aanpassen van je testament.
Helemaal waar, maar in een testament regel je ook nog andere dingen natuurlijk die je met een samenlevingscontract niet volledig dekt. Zal het er voor de volledigheid even als edit bij zetten
Ik zou persoonlijk dan of een flesje extra geven na die 2u als ze het aangeeft. Juist omdat het nu net beter gaat met de krampjes ed zou ik persoonlijk nog even wachten met andere dingen dan melk, daar moeten de darmen namelijk ook aan wennen. Rond de 15 weken is smakken en alles in de mond willen stoppen ed heel normaal, is ook de orale fase waar ze dan in komen
Tips qua schema heb ik niet, wij zijn met 6 maanden begonnen met stukjes aanbieden dus hele andere methode wat dat betreft maar weet zeker dat er hier zat meiden zitten die tips voor je hebben qua hoe dat aan te pakken qua schema
Ik zou ook extra een klein flesje aanbieden en kijken of dat verschil maakt. Voor oefenhapjes is ze nog wel wat jong denk ik. Wij begonnen met 6 maanden, maar 4 mag natuurlijk ook. En die hapjes zijn extra en vervangen in het begin nog niks, omdat ze bijna niks binnenkrijgen.
Ik gaf gekolfde melk mee, maar zorgde idd dat ze altijd 1 voeding meer mee kreeg dan ze normaliter dronk die kwam meestal ‘s avonds weer mee terug en dan gaf ik die de dag erna weer mee als voeding 1 (zette er nummers op voor volgorde van geven ivm houdbaarheid).
Als jij voedingen mee moet geven zou dat ik dat idd zo doen, aantal voedingen die ze normaal krijgt en dan een kleinere voor evt tussendoor. Wel zonde dat net die extra voeding niet in dat potje past idd maar als je hem apart meegeeft is het we extra duidelijk dat dat voor extra is en niet per se gegeven hoeft te worden
Balen dat ze je op het CB zon gevoel geven, volgens mij doen jullie het hartstikke goed! Probeer op je moedergevoel te vertrouwen en wat goed voelt voor jullie
Bij de HEMA heb je melkpoedertorens die je kan stapelen tot meer dan 3 voedingen, kan er gewoon extra bakjes onder draaien: https://www.hema.nl/baby/babyverzorging/slabbetjes-babyvoeding/melkpoedertoren-33523056.html?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQiAk53-BRD0ARIsAJuNhpu7eHccNToRK4KB0z2JltBV8fMWicDGHpwi_P4YAFdNGbvn2ksRrGYaAqQbEALw_wcB
Aah dat helpt dan ook niet echt mee he die extra hormonen nog eens
Vraagje voor alle wolfans: Ik wil voor K. wollen sokjes, lijkt me heel fijn voor als het kouder wordt en bv ook in de regenlaarzen. Die hebben geen voering en dan is dat toch wat warmer.
Maar het liefste koop ik ze gewoon ff in een winkel, vooral vanwege de verzendtijden. Alleen ik zie dat ze ze bv bij H&M hebben (zit in dorp hiernaast en is doordeweeks vrij uitgestorven), alleen die zijn geen 100% wol. Bij Falke hetzelfde. Heeft het dan nog steeds hetzelfde effect of is 100% wol echt beter? Anders bestel ik ze gewoon bij Dilling, maar eigenlijk ook wel fijn als ik ze morgen gewoon ergens kan halen
Haha, wij hebben op de badkamer echt een toren van 9 hoog staan omdat we te lui zijn om heen en weer te lopen
Wij vonden die van Etos juist super slecht! Hebben altijd Pampers gehad of die van de AH. Op pants overgegaan toen S wat meer beweeglijk werd.
Het verschilde hier erg per kind. Ik heb vanaf het begin DM luiers gebruikt, die vind ik prima. Als die een keer op waren, kocht ik vaak kruidvat.
Etos werkte idd niet goed bij L. maar bij I juist wel. Zij is veel smaller gebouwd waardoor de Etos luiers juist mooi aansluiten, en daarbij hebben ze volgens mij een poosje geleden die Etos luiers ook wat aangepast, ze voelen iig anders dan toen ik ze een keer bij L had.
Bij L hoefde ik niet aan te komen met pants, die vond ze niet fijn zitten en weigerde ze aan te trekken maar bij I hebben ze juist erg geholpen met zindelijk worden.
Hoe zit het met de luiers van trekpleister? Zijn die gelijk aan de Kruidvat oude luiers? Ik meen laatst hier wat over te hebben gelezen.
Wij gebruikten die van kruidvat ook altijd maar zijn nu al een tijdje over op de beregoede luiers van AH. Ook helemaal prima hier!
Volgens mij is het zo persoonlijk. Want ik lees onder jouw post al dat iemand etos niet fijn vindt, maar wij hebben echt al hele lange tijd etos luiers. Er is vaak een aanbieding en mijn dochter lekt er niet in door. Vindt ze ook niet naar plas stinken oid (vond ik bij die nieuwe Kruidvat wel).
Luierbroekjes gebruiken wij niet.
Noooo echt Die gebruiken wij ook echt het liefste!
En de nieuwe variant dan? Zijn die minder fijn?
Ja vond je die van DM fijn? Ik vond ze helaas erg snel stinken, maar zijn wel zahct en flexibel en mooie prijs
Bij de zeeman hebben ze ook van dat soort torens (als je toch voor die slofjes gaat ). Wij hebben voor de opvang er stickertjes opgeplakt met voor hoeveel cc aan poeder er in zit. Meestal krijgt E afwisselend 150 en 180 cc namelijk dus dan is dat handig, maar je kunt er natuurlijk ook een heel kleine voeding in doen.
Ik ben trouwens ook heel benieuwd naar tips voor de eerste hapjes. Wil geen rapley/kleintjes ofzo gaan doen maar gewoon beginnen met gepureerde hapjes. Wat is een handig eerste hapje? Is het gewoon een kwestie van een lepeltje in de mond stoppen en kijken of hij het doorslikt? Ik heb echt geen idee haha
Leuk! Wij zijn nu zo´n drie weken bezig met oefenhapjes en het zijn écht nog oefenhapjes bij ons. Ze wil één of twee hapjes, spuugt er de helft van uit en dan is ze er ook wel klaar mee. Ik heb de eerste keer zelf groente (wortel) gekookt en gepureerd maar heb daarna eigenlijk alleen maar potjes gegeven. Ik vind dat net iets makkelijker, het is misschien wat lui maar ja, dat ben ik ook wel haha. Bij ons raadden ze aan (maar dat zal ook wel weer verschillen per CB/arts/moeder) om de eerste 10 keer hetzelfde te geven. Bij ons was dat dus wortel. Op een moment dat je baby goed wakker is en (bij voorkeur) vrolijk is. Er recht voor gaan zitten en het lepeltje (wij hebben zo’n baby bestekset van Little Dutch) recht naar de mond brengen. Idealiter hapt je baby het er zelf af maar onze N begrijpt dat nog niet. Ze doet wel haar mond open dus dan stoppen we de lepel er gewoon in. Niet forceren of zo. En na verloop van tijd kun je ook andere groentes proberen. Of fruit natuurlijk.
Oké, dit klinkt overzichtelijk en te doen. Kan N al zitten of zetten jullie haar dan in een wipstoeltje ofzo? Of moet je wachten tot ze zelfstandig kunnen zitten? E houdt zijn hoofd al goed omhoog maar hij overstrekt zijn rug nog steeds dus zitten lukt alleen met zijn benen omhoog (dan zit hij lekker rond en kan hij moeilijk zijn rugspieren aanspannen).