Volgens mij is Slaap! dan wel een goede. Een vrij grote focus op slaap, maar eten en spelen wordt ook meegenomen 
Heeft iemand een tip voor een goede Verloskundigenpraktijk in Utrecht? Ik ben me aan het oriĂ«nteren voor het geval er ooit een tweede komt. Ik wil graag een praktijk waar ik veel dezelfde verloskundige zie, persoonlijke benadering, de tijd wordt genomen voor de wensen en mogelijkheden bij de bevalling en het liefst ook de mogelijkheid van echoâs in de praktijk en avond afspraken.
Edit:[weg]ben ik heel tevreden over en voldoet aan avond spreekuren, vaak dezelfde zien en heel open om je wensen en zorgen te bespreken. Echoâs kan bij hun in de praktijk, maar niet de 20-weken echo of geslachtsbepaling.
Trekpleister!
Mijn jongste van 16 maanden slaapt ook nog 2 keer. Thuis lukt het mij geen eens om hem wakker te houden. Tot 10u, hij ligt vaak om 8.30u alweer op bed (hij is dan ook wel om 6.00u al wakker).
Op de opvang is natuurlijk veel meer te zien, dus misschien dat hij daarom alleen 's middags wil âtoegevenâ aan een dutje.
1 dutje thuis zou handig zijn qua afspraken en dingen ondernemen, maar ik ben heeeeeeel dankbaar voor die 2 x 2uur die ik nu nog voor mezelf heb. (Tot de oudste uit school komt
)
Heel herkenbaar⊠mijn zoon heeft zeker nu hij wat vroeger wakker is dan normaal (zo fijn die doorkomende kiezen
) echt moeite met het tot 12 uur doortrekken thuis. Maar als ik hem âs âs ochtends laat slapen dan gaat hij of smiddags met drama en moeite slapen⊠of⊠hij slaapt wel gewoon 2x en dan is hij savonds tot 8 uur/half 9 wakker. Hoe doen jullie dit?
Serieus ik had het hier geplaatst. Gisteren s ochtends misschien dutje gedaan van 10 minuten in de ochtend. En alleen 's middags wel geslapen. En vandaag is hij nu ook nog wakker. Dus doe hem dan na de boterham in bed.
Ik moet vaker even iets plaatsen hier 
Haha de power van het forum 
Ik ben op zoek naar geniale ideeën voor het opbergen van speelgoed. We willen de box eruit doen, maar al het speelgoed ligt nu in de lade van de box. Wie heeft suggesties voor een fijn opbergmeubel?
@Krekel @anon50301661 @Fredje, dankjewel voor jullie aanbevelingen!
Ik heb de bekeken en de praktijken opgeslagen. Jullie kunnen de namen nu verwijderen. Ik ga me er vanmiddag verder in verdiepen als de kleine een dutje doet.
Iemand ervaring met zoân stoel.
Kunnen ze er gemakkelijk op zitten? Of beter een houten stoeltje of krukje ivm eraf glijden.
Merk dat ze vaker ergens op wilt zitten en spelen. Nu gaat ze op haar blokkendoos zitten of kruipt de maxi cosi in.
@360 heeft deze
Ik wilde hem kopen, maar nu we een nieuw huis hebben gekocht wacht ik even omdat ik niet weet welke kleur straks het mooist is
Yes ik inderdaad! Het is een heel licht stoeltje, zitzak met armleuningen eigenlijk. Voordeel is dat je kindje hem zelf makkelijk kan verplaatsen en mee kan sjouwen. K vindt hem echt leuk! Maar omdat hij zo licht is kan je kindje er wel mee omvallen zeg maar.
Maar hier is het dus wel een succes. Zou hem alleen niet gebruiken als stoeltje bij een bureau om te knutselen etc. Het is meer een stoeltje om in te chillen en een boekje te lezen.
Zitten hier kindjes op muziekles al? Wat zijn de ervaringen mbt leeftijd en keuze instrument?
Ik zat ook te kijken naar dit boek maar mijn man heeft zoân hekel aan The School of Life dat dat hem niet wordt haha.
Bedankt! Chill stoel zoek ik ook meer. Om te snacken of rustig boekje te lezen.
Denk als ze iets groter is een eigen tafeltje met stoeltjes
@Oprah de teddy versie is inderdaad ook leuk!
Oké N gaat vanaf morgen overdag oefenen in haar eigen bed te slapen. Ik ben er ineens heel erg aan toe en het heeft voor mij wel lang genoeg geduurd nu, misschien wel te lang. Ik hoop ook dat ze in haar eigen bed wat vaster slaapt waardoor ze overdag minder jengelig is.
Paar vragen (beetje algemene antwoorden dus niet ieders antwoord zal ertussen zitten).
Als je je kind overdag in bed legt
- Gewoon in normale kleding
- Slaapzak over normale kleding
- Volledig omkleden naar slaapkleding
0 stemmers
En wanneer doe je je kind naar bed?
- Op vaste tijden
- Wanneer hij/zij vermoeidheidsignalen vertoont
- Na een bepaalde âwakker-tijdâ
0 stemmers
Hoeveel slaapjes doet of deed jouw baby overdag in eigen bed toen hij 6 maanden was?
- Een slaapje
- Twee slaapjes
- Drie slaapjes
- Meer dan drie slaapjes
- Nooit
0 stemmers
Tenslotte even om me moed in te praten. Hoe lang duurt het voor je kind slaapt?
- Minder dan 5 minuten
- 5-15 minuten
- 15-30 minuten
- Langer dan 30 minuten
0 stemmers
De antwoorden die ik nu geef zijn absoluut niet de situatie die altijd zo geweest is. Dus eigenlijk kan je niks met mijn toevoeging 
Haha ja dat dacht ik al. Wil meer een soort gemiddelde zien.
Hoe vaak gaat het overdag slapen gemiddeld âvlekkenloosâ?
- Vrijwel altijd
- 50/50
- Bijna nooit
0 stemmers
Rond de 6 maanden na een bepaalde wakkertijd naar bed. Hoe veel slaapjes ze toen deed weet ik niet meer, dus die heb ik even niet beantwoord.